Auteur Topic: zo zielig  (gelezen 3550 keer)

Mar

• Gast
Re: zo zielig
« Reactie #15 Gepost op: augustus 23, 2007, 11:44:40 am »
Het beestje zat redelijk in de veren(kon niet echt zien hoe zijn borstje er aan toe was,zat een beetje rommelig)
en ook ik heb eens de dierenbescherming gebeld voor een molukker kaketoe in een dieren winkel die zat op zo,n dun rond ijzer stangertje,toen werd ik opgebeld door de dierenbescherming dat ze waren wezen kijken en niets konden doen want het was geen ,,volle,, molukker(toen beschermd dier)het was een mix van molukken en een witkuif :o
en dan kunnen ze niets doen(bovendien zei de eigenaar dat ie zo al jaren zat)
kep toen op zo,n niet nette manier gezegd dat ze maar een ander jobbie moest gaan zoeken,want dieren beschermen konden ze niet!!

Dus nee,de dierenbescherming.............................................(vul maar in)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: augustus 23, 2007, 11:53:11 am »
Jeetje, ze hadden die man toch kunnen adviseren om betere stokkene etc. etc. te gebruiken. Wat maakt het uit of hij al jaren zo zat, het is gewoon slecht!!! :angry:

banjer

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: augustus 23, 2007, 12:45:09 pm »
helemaal mee eens wat slecht zeg van de dierenbescherming  :cry:

Jeffrey

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: augustus 23, 2007, 14:28:52 pm »
ik heb die in de kapperzaak nog nooit gezien.. wel in de sunclub...? ik zal eens kijken bij die kappers zaak.. dan stap ik gewoon ff naar binnen  ;)

banjer

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: augustus 23, 2007, 18:21:47 pm »
mischien is het heel normaal maar ik vind van niet bij de dierenwinkel het guppie stonden kasten open onder de vogels daar stonden bakken in van 60 bij 40 hoog 20 daar zaten wel 30 a 40 ratten in en muizen er stonden er 4 a 5 dit is toch marteling  :o :o ik denk dat die al wat ouder waren en voor de fok dit is volgens mij marteling  :( :o

Pim

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: augustus 23, 2007, 19:19:41 pm »
Schadalig!!

Jeffrey

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: augustus 24, 2007, 03:38:11 am »
ja er is zelfs in de dierenwinkels nog een hoop dierenleed  :sorry:

Offline coc040

• Net geringd
  • Dieren heb je niet even, maar voor heel je leven !
    • parfum en cosmetica en nagelstyliste verkoop
« Reactie #22 Gepost op: augustus 24, 2007, 07:53:52 am »
Wij waren laatst in enschede in het centrum en moesten een bank hebben voor te pinnen dus we kwamen langs PETS PLACEwij naar binnen om te vragen waar er ergens een bank in de buurt was.
 wat denk je...zit er een grijzeroodstaart in een kooi voor bij de deur bij de kassa.
Het beestje maakte wel geluiden dus ik zo nieuwsgierig dat ik ben ging eens kijken.
En wat zag ik....hij had wel voer.... maar het water ...niet normaal.. het was zo groen dat er onderhand alg in groeide.. zo groen was het
Dus ik zeg zo hard tegen het beestje wat heb jij vies water ....in de hoop dat de kassabediende het hoorde.
Ik kreeg geen reactie nog maar een paar keer gezegd...en ja hoor ik kreeg reactie van die jongen.
hij zei dood leuk... och dat water kunnen we wel tien keer op een dag verschonen... :o  nou wat ik zag leek wel als het in geen tien jaar schoon was gemaakt..  :cry:
en dat voor een dier die bij PETS PLACE binnen staat....het interesseerde hem helemaal niets..en wij(Jos en ik ) stonden te koken op dat moment we konden hem wel wat doen.
Je zou toch aannemen als je bij een dierenspeciaalzaak werkt dat dieren je ook intereseren.....blijkbaar niet dus... :cry:

Gerrie

TWEETY

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: augustus 24, 2007, 08:11:05 am »
ja er is zelfs in de dierenwinkels nog een hoop dierenleed  :sorry:

hier in België zeker , wat ik soms zie  :(
ik ben voor mijn werk altijd op de baan en heb zo al wel 100 winkels gezien over het land verspreid.
ik doe het nu niet meer, heb er teveel verdriet van  :cry:
hier is maar 1 winkel die het doet zoals het hoort, niet veel dus, soms heb ik iets dringend nodig die mijn winkel niet heeft maar ik val nog liever dood dan aan die andere dierenbeulen 1 eurocent uit te geven.
als er iemand ooit langs brussel moet ga dan eens binnen in animal express , maar neem een antidepressie pilletje mee want wat je daar ziet doet je kotsen als dierenvriend  :angry:

Grecia

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: augustus 24, 2007, 10:09:03 am »
Verschrikkelijk, je verwacht dat een dierenwinkel een voorbeeld functie heeft, maar blijkbaar niet. Als zij het zelf zo doen, dan is het ook moeilijk voor iemand die geen verstand heeft van dieren om het goed te doen. Want als je erheen gaat met vragen krijg je het meeste grote onzin te horen. Groen water in een vogelkooi in de winkel, dat is een nachtmerrie. Blijkbaar gaat het alleen om geld, en degenen die er werken die moeten zich schamen. Je hoeft niet daar te werken als je niet om de dieren geeft. :angry:

banjer

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: augustus 24, 2007, 15:31:59 pm »
ik woon in wageningen bennekom daar is in wageningen ook een pets place nou elk beestje dat daar woont is ziek ondervoed en uitgedroogt dat water is zo vies altijd als ik daar ben zitten de meeste op de grond opgeblazen swchandalig

Nyah

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: augustus 24, 2007, 23:34:08 pm »
ik heb een keer bij pets place gewerkt (was verplicht) en heb er niet echt van genoten nee...
in dierenwinkels zie je wel vaker dierenleed, de dieren zijn er puur voor het geld en de nieuwe baasjes moeten er maar goed voor zorgen, dat is zo'n beetje het motto bij vele winkels (dat idee heb ik dan)
jammer dat er zo weinig aan gedaan kan worden...

Mar

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: augustus 25, 2007, 10:13:19 am »
En toch Pets place in Rotterdam Aleandrium vind ik het niet zo slecht hoor,goeie stokken,speelgoed,ruime kooien,zeer ruim zelfs...

(bij de kleine vogel soorten weet ik het niet hoe die erbij zitten,dus over die kan ik niet oordelen)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #28 Gepost op: augustus 25, 2007, 12:43:00 pm »
de parkietjes zitten met 10 (gok ik) in een klein hokje dat vind ik wel weer minder..
behalve de pietjes die bij de grote kooien zitten die hebben meer ruimte.

Mar

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: augustus 25, 2007, 14:16:33 pm »
He bah je heb gelijk Nic,kom er net vandaan,er lag een blauw parkietje half dood te gaan en net voordat ik er iets van wilde zeggen kwam er een oudere vrouw aanlopen en die begon erover te klagen bij een verkoopstertje.....

treurig toch allemaal