Auteur Topic: Grijsje in therapie bij mij  (gelezen 20090 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Grijsje in therapie bij mij
« Reactie #75 Gepost op: augustus 25, 2007, 13:52:32 pm »
Jeetje wat lees ik nu allemaal!
Die loes.

Sterkte met het tammaken van het grijsje. Daar zul je veel geduld voor nodig hebben ben ik bang voor. Hij klinkt onzettend verpest! :S

Misschien een maatje voor sjakko? in een kooi?

Wie weet.. maar we praten hier over een hele lange tijd waarschijnlijk..  :( En hij zou echt bij Sjakko in de kooi moeten kunnen, anders gaat het absoluut niet door!

Waar ik nog hoop uit put, is dat ik er vanmorgen achter kwam dat ze de antibiotica verkeerd heeft gegeven. Ze vertelde mij dat ik 2 druppels per halve liter water moest geven. Keek ik op het etiket, staat er: 2 pipetjes per halve liter water!! :o Wat dus betekent in feite dat hij al die tijd geen antibiotica gehad heeft!! Ik ben dus meteen begonnen met 2 pipetjes in het water te doen (het flesje was nog praktisch vol, dat snap je wel!!) en hoop dat over een paar dagen de ontsteking, die er dus gewoon nog zit, minder wordt!! Hij is heus niet voor niets zo bang geworden, het komt gewoon door de pijn!!  En ik hoop dat zijn angst dan ook minder gaat worden.

Verder schrok hij vanmorgen van mijn plumeua en belandde weer op de grond. Ik heb hem laten lopen en wat bleek.. hij kan gewoon zelf weer op zijn kooi komen. Hij zit, als je geen aandacht aan hem schenkt, lekker relaxed op of in de kooi, dus dat gaat echt wel goed..  ;)

miekje

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: augustus 25, 2007, 14:06:59 pm »
Twee druppels is idd heel wat anders dan twee pipetjes!  :o
Hopelijk slinkt de onsteking nu snel...

Ik weet zeker dat ie flink wat zelfvertrouwen bij jou krijgt, en weer een gelukkig leven tegemoed gaat!  :-*

giggles

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: augustus 26, 2007, 12:25:29 pm »
Mensen en gebruiksaanwijzingen lezen  :fool:

Gelukkig gaat het bij jou nu wel goed met de antibiotica. Nu hopen dat het snel wat beter met hem gaat.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #78 Gepost op: augustus 26, 2007, 18:49:31 pm »
Dat hoop ik.. vrees echter het ergste. Een hand uitsteken is er niet eens bij, dan is ie panisch!! Dus ik laat hem iig de komende tien dagen met rust in de hoop dat de ontsteking en wat ie verder nog heeft geneest. Dan kan ik pas aan de gang. Ik wil nl niet dat het iedere keer opengaat door fladderen, vallen.. ;)

nermin

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: augustus 26, 2007, 21:27:22 pm »
Ook ik vind het super dat je dit doet :thumsup: kan je alleen maar heel veel succes wensen en hopen dat je over een tijdje een heel andere gaai hebt!

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #80 Gepost op: augustus 26, 2007, 22:09:37 pm »
Dag Loes,hopenlijk komt het goet,eigenlijk twijfel ik er niet aan,kost alleen wat tijd.   

Alleen heb ik mijn twijfels over je huidige aanpak,nu ken ik de situatie natuurlijk niet bij jou thuis,denk aan plaats van de kooi ed,maar als ik het zo gelezen heb,ben je denk ik niet goed bezig en wil je het een beetje overhaasten,kun je de thuis situatie een beetje uitleggen,iid geval veel sucses hoor.

gr kees.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #81 Gepost op: augustus 26, 2007, 22:20:23 pm »
Kees, ik wil het juist helemaal niet overhaasten.. Integendeel! De kooi staat misschien niet op een ideale plek, maar het kan even niet anders. Hij zit eigenlijk de hele dag op zijn kooi momenteel en gaat naar binnen om te eten en te drinken. Hij schrikt al niet meer als er iemand tussen de kooien doorgaat, omdat we dat dus gewoon doen zonder naar hem te kijken.  Er staan drie kooien op een rij.. Koosje springt af en toe over op Rocko's kooi, maar dat gaat nu eigenlijk heel goed tussen die twee (Koosje is een pyrrhura). Misschien moet ik toch proberen zijn kooi tegen een muur te krijgen, wat nu dus niet het geval is, maar ik zit uiteraard met ruimtegebrek! ;)

• Pas uitgevlogen
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #82 Gepost op: augustus 26, 2007, 22:38:53 pm »
Dag Loes,tot mijn grote spijt :-[,moet ik het als ik het zo nog eens nalees niet met je eens zijn.

Ten eerste:   zet de kooi op een plek waar jij normaal ook zit,dus NIET ver weg.
Ten tweede: hou de vogel IN de kooi en laat hem er niet uit.
Ten derde:   Eigenlijk deed je dat al,geef hem geen aandacht,maar ga wel op z,n tijd met je handen IN de kooi bv om wat lekkers in de        voerbakjes te doen als het tijd is om de vogels eten te geven,geef de vogel hierbij GEEN aandacht, (in het begin van de kuur),OOK niet als hij gaat vladderen,niet doen ,geen kik.
ten vierde:is eigenlijk ook derde,als hij bij je in de buurt staat is hij er gewoonweg niet,dus je doet alles wat je normaal ook doet,krant lezen,koffie of thee drinken ed,ik weet dat is heel lastig om net te doen of hij er niet is,maar denk erom hij houdt jou wel in de gaten.
Ten vijfde:Je zal zien dat de vogel uiteindelijk naar jou toetrekt en voer uit de handen aanpakt zonder te vladderen en bloeden ed.

Gr Kees.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #83 Gepost op: augustus 26, 2007, 22:46:46 pm »
Kees bedankt voor je advies, ik zal de punten even doornemen en benatwoorden!

Citaat
Dag Loes,tot mijn grote spijt :-[,moet ik het als ik het zo nog eens nalees niet met je eens zijn.

Ten eerste:   zet de kooi op een plek waar jij normaal ook zit,dus NIET ver weg.
Daar staat ie, hij staat nl anderhalve meter bij me vandaan nu!!

Citaat
Ten tweede: hou de vogel IN de kooi en laat hem er niet uit.
Hij is het meest op zijn gemak uit de kooi.. waarom moet ie er in?

Citaat
Ten derde:   Eigenlijk deed je dat al,geef hem geen aandacht,maar ga wel op z,n tijd met je handen IN de kooi bv om wat lekkers in de        voerbakjes te doen als het tijd is om de vogels eten te geven,geef de vogel hierbij GEEN aandacht, (in het begin van de kuur),OOK niet als hij gaat vladderen,niet doen ,geen kik.
ten vierde:is eigenlijk ook derde,als hij bij je in de buurt staat is hij er gewoonweg niet,dus je doet alles wat je normaal ook doet,krant lezen,koffie of thee drinken ed,ik weet dat is heel lastig om net te doen of hij er niet is,maar denk erom hij houdt jou wel in de gaten.
Dit alles doe ik dus al precies!

Citaat
Ten vijfde:Je zal zien dat de vogel uiteindelijk naar jou toetrekt en voer uit de handen aanpakt zonder te vladderen en bloeden ed.
Dat verwacht ik ook en ik heb de tijd hoor!! ;)

« Laatst bewerkt op: augustus 26, 2007, 22:50:23 pm door Loes »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #84 Gepost op: augustus 26, 2007, 22:59:06 pm »
Oh als ik teruglees, denk ik dat ik wel begrijp waarom je denkt dat ik wil overhaasten. Ik lees over een hand uitsteken (dat was inderdaad toen hij er net was, om te kijken hoe hij reageerde op dingen!! Daarna ben ik hem gaan negeren. Ik zie ook  (vanuit mijn ooghoek) dat hij als ik hier zit aan mijn kant gaat zitten (op de kooi). Leuk dus!   :)

Ik had inderdaad na de 10 dagen antibiotica het een en ander willen gaan proberen met hem zonder acht te slaan op zijn angst. Jij zou dus liever zien dat ik doorga zoals ik het nu doe? (behalve dan het uit de kooi zijn  :))

• Pas uitgevlogen
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #85 Gepost op: augustus 26, 2007, 23:05:13 pm »
Dag Loes,lees je eigen mail eens terug,dan zul je constateren dat hij ws toch niet zo rustig OP z,n kooi zit,als dat het op het eeste gezicht lijkt,of je mailbericht moet niet kloppen,een vogel die rustig zit valt nl NIET van z,n kooi.

Bovendien een vogel in een net nieuwe omgeving,zeer ws,als ik het zo lees te kort gewiekt,dat is om moeilijkheden vragen.

In de kooi en de rest gewoon zoals je deed,alleen de kooi als het kan zo dichtbij als mogekijk,met idd de rug regen de muur,jij bent de baas.

Gr Kees.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #86 Gepost op: augustus 26, 2007, 23:11:49 pm »
Ja dat is waar, je hebt gelijk, hij valt er wel eens af van de schrik (van dingen die hij niet gewend is). Maar ook in de kooi schrikt ie en fladdert hij door de kooi. En het is net of hij in de kooi héél onrustig is, echt niet normaal meer. Vandaar dat ik hem er de hele dag uit laat. Mischien komt het doordat hij niet tegen een muur staat, dat zou goed kunnen. Dus dat ga ik eerst proberen. Inmiddels klimt ie wel weer zelf op de kooi als hij eraf gevallen is, dus dat scheelt. Ook als het nu gebeurt kijjk ik alleen stiekem en doe net of ik het niet zie.. ;)

• Pas uitgevlogen
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #87 Gepost op: augustus 26, 2007, 23:22:54 pm »
Ja dat is waar, je hebt gelijk, hij valt er wel eens af van de schrik (van dingen die hij niet gewend is). Maar ook in de kooi schrikt ie en fladdert hij door de kooi. En het is net of hij in de kooi héél onrustig is, echt niet normaal meer. Vandaar dat ik hem er de hele dag uit laat. Mischien komt het doordat hij niet tegen een muur staat, dat zou goed kunnen. Dus dat ga ik eerst proberen. Inmiddels klimt ie wel weer zelf op de kooi als hij eraf gevallen is, dus dat scheelt. Ook als het nu gebeurt kijjk ik alleen stiekem en doe net of ik het niet zie.. ;)

Geloof mij nu maar,trouwens bij een vogel kun je niet stiekum kijken,dat kunnen zij veel beter dan wij,(helemaal met mijn ogen).

Ook al het voorvalletje met je andere vogel,dus naar benee klimmen,laat hem maar lekker onrustig LIJKEN in z,n kooi,maar dan ook ECHT GEEN aandacht geven he,alleen als je voer geeft met je handen IN de kooi en TOTAAL niet op hem reageren,doe maar wat rommelen met je henden in bv de voerbak of wat speeltjes,maarnogmaals NOIT op hem letten,dat komt later wel,laat eerst de ontsteking maar genezen.

Gr Kees.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #88 Gepost op: augustus 26, 2007, 23:31:55 pm »
Ja, dat is de bedoeling, dat die ontsteking eerst geneest.. Oké. ik laat hem morgen in de kooi. Verder begrijp ik precies wat je bedoelt en heb ik dat ook steeds gedaan, geen aandacht schenken aan zijn onrust. Het leuke is dat als ik met mijn handen in de kooi ga voor de voerbakjes en totaal niet naar hem kijk, hij al hartstikke rustig blijft.

Enne... je weet niet half hoe stiekem ik ben!! :a036: En hoe getraind ik ben in het niet kijken... Ik weet hoe slim ze zijn.. Zelfs stiekem via een spiegel kijken hebben ze door!! ;D
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2007, 09:16:06 am door Loes »

• Pas uitgevlogen
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #89 Gepost op: augustus 26, 2007, 23:47:03 pm »
Ja, dat is de bedoeling, dat die ontsteking eerst geneest.. Oké. ik laat hem morgen in de kooi. Verder begrijp ik precies wat je bedoelt en heb ik dat ook steeds gedaan, geen aandacht schenken aan zijn onrust. Het leuke is dat als ik met mijn handen in de kooi ga voor de voerbakjes en totaal niet naar hem kijk, hij al hartstikke rustig blijft.

Enne... je weet niet half hoe stiekem ik ben!! :a036: En hoe getraind ik ben in het niet kijken... Ik weet hoe slim ze zijn.. Zelfs stiekem via een speigel kijken hebben ze door!! ;D

Dat eerste is erg belangrijk,en natuurlijk helemaal als hij daarbij NU AL rustig blijft,een reden te meer om het eens zo te proberen Loes ivm evt nieuwe bloedingen,maar OOK zodat hij weet wie er uiteindelijk de baas is en waar hij op kan vertrouwen,Hij moet naar jou toekomen,niet andersom.

Ik hoop dat je er in de toekomst een leuke vogel aan zult hebben,eigenlijk twijfel ik daar niet aan hoor,ik vind het is wel lastig om zo te mailen hoor ,komt ws wel drammerig over,maar dat is beslist niet de de bedoeling.

Gr Kees