Auteur Topic: Grijsje in therapie bij mij  (gelezen 20076 keer)

TWEETY

• Gast
Re: Grijsje in therapie bij mij
« Reactie #90 Gepost op: augustus 27, 2007, 07:59:53 am »
kijk ,daarom hou ik van dit forum.
je word echt geholpen en mensen zijn echt betrokken.
Het is inderdaad moeilijk om te helpen zonder drammerig over te komen, maar uiteindelijk is het goed bedoeld.
en loes... nogmaals  :-*  je bent een schat van een vrouw.
het gaat helemaal in orde komen met rocko  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #91 Gepost op: augustus 27, 2007, 09:21:00 am »
Kees, jij komt op mij niet drammerig over, omdat ik je én persoonlijk ken én je manier van schrijven al langer ken!! ;)

Hij blijft in de kooi. Hij zit te eten momenteel en ik hoor hem af en toe boos of aandachttrekkend met zijn speeltjes knallen!! Ik kijk natuurlijk niet! :)

Zijn vrouwtje wil af en toe langskomen, eigenlijk lijkt het me geen goed plan, maar ja, het is nog steeds haar vogel!

Caiolinda

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: augustus 27, 2007, 09:49:10 am »
Ik zou gewoon aan haar vragen of ze daar mee wilt wachten je kan natuurlijk weinig bereiken als zij weer langskomt en Rocko is weer helemaal van de kaart als jij net vooruit bent gekomen. Dan kan je weer overnieuw beginnen. Dat moet ze toch begrijpen als je bekijkt hoe de situatie bij hen was.

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #93 Gepost op: augustus 27, 2007, 09:57:47 am »
Ik ben het wel met Caiolinda eens, je bent misschien weer terug bij af als ze langs komt.

Ik zou proberen dat bezoekje zolang mogelijk uit te stellen en als ze dan komt met haar af te spreken dat jij tussen de gaai en haar blijft zodat hij in ieder geval vertrouwen in jou houdt.  Later, als ie weer helemaal het ventje is, zou je haar wat meer ruimte hierin kunnen geven. Wel met dien verstande dat jij de regie houdt, jij zijn gedrag "leest" en daar naar handelt, wat jou het beste lijkt. Zoals ik in het voorgaande aflees kan zij de gaai niet zo goed "lezen".

Ik probeer maar mee te denken hoor :CENS, maar het is denk ik  wel een punt wat Caiolinda schrijft. Rocko moet zich echt weer veilig voelen.

Hoe dan ook Loes, ik heb bewondering voor je. :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #94 Gepost op: augustus 27, 2007, 10:05:17 am »
Ik zou gewoon aan haar vragen of ze daar mee wilt wachten je kan natuurlijk weinig bereiken als zij weer langskomt en Rocko is weer helemaal van de kaart als jij net vooruit bent gekomen. Dan kan je weer overnieuw beginnen. Dat moet ze toch begrijpen als je bekijkt hoe de situatie bij hen was.

Ga ik ook doen! Rockom zit  u in zijn kooi en is heel rustig. Of ik nu de la eruithaal om te verschonen, hij fladdert niet. Ik kijk uiteraard niet. Ik loop er vlak langs met grote dingen, maak lawaai met stofzuigen, hij fladdert niet.. Het gaat goed!! ;)

Grecia

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: augustus 27, 2007, 10:46:35 am »
Ik ben het ook met de rest eens. Baasje moet even weg blijven en haar bezoek uitstellen totdat het beter met het vogeltje gaat. Als het goed is begrijpt zij dat ook want ze weet inderdaad heel goed wat zij veroorzaakte thuis bij haar als ze in de buurt kwam van de kooi.
Gun het vogeltje de tijd om bij te komen, later zie je wel weer wat hij aankan. Succes met de heropvoeding.

ede

• Gast
« Reactie #96 Gepost op: augustus 27, 2007, 10:54:32 am »
 :thumsup:

De antibiotica begint vast te werken!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #97 Gepost op: augustus 27, 2007, 11:24:18 am »
Ik hoop het!! :a036:

Dorian

• Gast
« Reactie #98 Gepost op: augustus 27, 2007, 13:13:22 pm »
Joh Loes, wat fijn dat hij al rustig IN de kooi zit.

Als ik het goed begrijp is de tip hem in de kooi te laten.
Is het idee hierachter dat niet HIJ bepaalt wanneer hij uit zijn kooi mag, maar JIJ dat uiteindelijk gaat bepalen?
Dat klinkt namelijk wel logisch dan. Ik kan geen andere reden verzinnen, vooral omdat hij in de kooi toch ook niet rustig was in het begin en ook viel en zijn pennen zeer deed...

Ik zou wat betreft de eigenaresse nu even keihard zijn.
Behalve dat zij de vogel misschien terug wil, is het nu even niet meer helemaal haar vogel.
Hij zorgt voor hem en jij mag/moet haar probleem oplossen.
Dan zal het ook op jouw manier moeten gaan.

Stel dat ze komt en de vogel reageert zo als hij steeds deed, dan heb je dus alles voor niets gedaan.
En als de vogel juist wat beter reageert (stel 2 weekjes verder) heb je kans dat ze zegt dat ze het verder zelf wel kan.
Met alle gevolgen van dien, want het klinkt niet alsof ze weet waar ze mee bezig is.

Loes, ik vind het toppie zoals je het doet en dat je het doet.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #99 Gepost op: augustus 27, 2007, 13:54:30 pm »
mijn kaarsje lijkt geholpen te hebben he  :thumsup:
goed hoor  :a036:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #100 Gepost op: augustus 27, 2007, 15:07:09 pm »
Zijn bazin belde op of ze vanmiddag kon komen kijken en ik heb haar uitgelegd dat het beter was van niet en waarom. Ze begrijpt het en gaat nu om de dag bellen hoe het gaat en komt dus niet! :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #101 Gepost op: augustus 27, 2007, 15:47:36 pm »
dan heb je het waarschijnlijk goed uitgelegd en is ze een goede verstaander en wil ze toch het beste voor rocko

Grecia

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: augustus 27, 2007, 16:00:46 pm »
Ik denk dat die dame ook het beste voor Rocko wil! Het is al heel goed dat ze ervoor gekozen heeft om dit te proberen.

chantal

• Gast
« Reactie #103 Gepost op: augustus 27, 2007, 16:09:15 pm »
Hallo Loes,
Ik vind het echt hartstikke goed wat je doet en ik zou zeggen zet hem op  :a036:
Het gaat je vast en zeker lukken. Veel succes  :-*

Caiolinda

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: augustus 27, 2007, 17:22:53 pm »
Erg fijn dat ze dat begrijpt en je komt er wel met veel geduld!!

Succes  :-*