Auteur Topic: Grijsje in therapie bij mij  (gelezen 20067 keer)

banjer

• Gast
Re: Grijsje in therapie bij mij
« Reactie #105 Gepost op: augustus 27, 2007, 19:16:41 pm »
whoehoe loes super :-*

qliqi

• Gast
« Reactie #106 Gepost op: augustus 27, 2007, 19:57:37 pm »
lees het zo allemaal terug - denk dat je nu hardstikke goed bezig bent. Zo te lezen pluk je daar al de vruchten van - het paniekerige gefladder begint af te nemen... Moeilijk hè? Wanneer je zo graag het vertrouwen wil hebben om te laten zien dat het allemaal een stuk fijner kan zijn maar de vogel ziet je als iets engs? Gelukkig gaat het al de goede kant op - zo eng vind ie je niet meer en de antibiotica zal vast zorgen dat ie geen pijn meer heeft ook. Misschien dat de pijn en de angst verkeerd gepakt te worden veel van zijn angst heeft veroorzaakt - wie zal het zeggen. Heel veel succes :D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #107 Gepost op: augustus 27, 2007, 20:42:02 pm »
Mwa, er is toch wel weer wat gefladder geweest vandaag. Eén keer toen ik binnenkwam na het boodschappen doen, de deur opendeed en meteen Halloooo riep, zoals ik altijd doe. Niet naar hem gekeken natuurlijk.. De tweede keer was toen ik zaadjes in het bakje deed vandaag. Hij fladderde de hele kooi rond. Ik heb er uiteraard niet naar gekeken en gewoon gedaan wat ik moest doen. Hij ging wel daarna meteen eten!! :) He tis echt ongelofelijk dat een vogel die toch helemaal tam geweest is, zo vreselijk angstig geworden is.. :cry:

arnootje

• Gast
« Reactie #108 Gepost op: augustus 27, 2007, 20:45:02 pm »
Je zou zeggen dat er daar veel meer mee is gebeurt. Dit gedrag verwacht je van wildvang kweekvogels. Tja je zal nog even rustig aan moeten doen loes totdat ie goed genezen is. en dan kan je weer een beetje gaan forceren, maar dat duurt zo lang he wachten.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #109 Gepost op: augustus 27, 2007, 20:46:53 pm »
Ja dat idee krijg ik ook...  :CENS
Arm moppie, het negeren van alles voorlopig lijkt me ook het beste. Succes Loes ik vindt het machtig dat je dit doet  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #110 Gepost op: augustus 27, 2007, 20:50:47 pm »
Ik heb eerder gevallen meegemaakt waar de vogels door bloedpennen en bezeerd zijn zo geworden zijn. Dt was ook drama, bij één is het goed gekomen en bij de ander niet (naar volière gegaan). Wat ik wel denk is, dat degene waar het niet goed bij kwam al een onzekere vogel was. Zijn bazinnetje had de neiging angstgedrag te bevestigen (oh hij is bang, dan haal ik het maar weg of ik bescher haar tegen dingen die ze eng vindt) en had heel veel medelijden, wat ze ook toonde... Ik denk dat dat bij deze vogel ook het geval is, hij wás al een onzekere vogel. Dit was de druppel.  ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #111 Gepost op: augustus 27, 2007, 22:05:29 pm »
Waarschijnlijk heeft hij inderdaad door pijn gefladderd om weg te komen; baasje reageerde door niet door te gaan en de vogel met rust te laten en hem zielig te vinden, deze slimmerik had het dus door en bleef fladderen als hij niet gepakt wilde worden.. hij heeft alles bevestigd zien worden. Bij 0 beginnen dus. Vergeten dat hij pijn heeft, maar hem aanpakken als een angstig onzekere vogel. Door alles te negeren en wachten tot hij contact zoekt en dus zijn angst overwonnen heeft. Daarna alles stapje voor stapje zoals ik met Kaya en jij met Yiska bent gegaan. Nogmaals ik vindt dit zo geweldig dat je dit doet  :-*

ede

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: augustus 29, 2007, 10:07:25 am »
En hoe gaat het nu?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #113 Gepost op: augustus 29, 2007, 10:17:13 am »
Nog steeds hetzelfde. Hij heeft nog geen geluidje geproduceerd. Fladdert nog regelmatig door de kooi en als ik langs loop loopt ie snel naar de andere kant van de kooi. Ik zal heel veel geduld moeten hebben. ;)

Offline papadoc

• NOP Sponsor
  • Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
  • Isis is 6 jaar
« Reactie #114 Gepost op: augustus 29, 2007, 11:19:28 am »
denk dat de vogel heel wat heeft meegemaakt ,anders kan een tamme vogel niet zo worden

he was in hell
now he is in heaven  :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #115 Gepost op: augustus 29, 2007, 11:30:49 am »
loes, bij arthur was het niet eens zo erg en toch heeft het bijna 6 maand geduurd eer wij zijn vertrouwen hadden ,dus moed houden zenne, het komt wel in orde  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #116 Gepost op: augustus 29, 2007, 11:47:47 am »
Ik houd wel moed hoor, ik weet dat dit lang gaat duren! ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #117 Gepost op: september 02, 2007, 12:03:18 pm »
Ik begin toch meer en meer te beseffen dat hij daar denk ik niet terug moet.. Als ze het daar mee eens is, ga ik toch iemand zoeken denk ik hier op het forum die Rocko dan meteen een vast huis kan geven. (Ik kan al die kooien niet in de kamer hebben en als ik hem tam krijg en hij moet dán weer weg  is ook zielig!) Die weet hoe erg het is en het toch aandurft. Momenteel zit hij lekker te spelen en ik prijs hem voor zijn "goede" gedrag. Als hij angstig is en de kooi doorfladdert negeer ik hem.
Er is nog steeds geen geluid uitgekomen! ;)
« Laatst bewerkt op: september 03, 2007, 10:49:02 am door Loes »

Dorian

• Gast
« Reactie #118 Gepost op: september 02, 2007, 14:25:29 pm »
Denk dat het inderdaad beter is als Rocko een nieuw baasje krijgt.
Zou mooi zijn als iemand hier van het forum hem over zou kunnen nemen en een mooi plekje geven.

Heb er veel over zitten denken wel nog of het voor Mick leuk is een grijze als maatje te hebben.
Maar ik ben zo bang dat hij er niks aan vindt.
Wat dat betreft zou voor ons een tijdelijke opvanggaai dan wel weer een uitkomst zijn.
Als het klikt met Mick, blijft ie, als het niet klikt zoeken we als de gaai eraan toe is een nieuw huisje.

Geloof dat dit voorlopig gewoon mijmeren blijft.

Succes Loes!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #119 Gepost op: september 03, 2007, 10:47:34 am »
Heb Rocko's vrouwtje aan de telefoon gehad en we gaan het nog een maand aankijken. ;) Ze vindt het vreselijk om hem weg te moeten doen en doet dat ook niet zomaar. Ze was trouwens geschroklken van de reacties op het forum.. Ik heb gezegd dat ze daar maar niet mee moet iztten, want men kan niet in haar kijken. Rocko is ook nooit wat tekort gekomen bij haar, alleen is het zo dat niet iedereen alles van gaaien weet en de kunst verstaat om iets op te lossen!