Auteur Topic: Grijsje in therapie bij mij  (gelezen 20089 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Grijsje in therapie bij mij
« Reactie #120 Gepost op: september 03, 2007, 10:50:49 am »
Ik vind het goed dat ze toch probeert een oplossing te zoeken,en hem ms zelfs terug wilt nemen.

ede

• Gast
« Reactie #121 Gepost op: september 03, 2007, 11:01:43 am »
Ze was trouwens geschroklken van de reacties op het forum.. Ik heb gezegd dat ze daar maar niet mee moet iztten, want men kan niet in haar kijken. Rocko is ook nooit wat tekort gekomen bij haar, alleen is het zo dat niet iedereen alles van gaaien weet en de kunst verstaat om iets op te lossen!

Helaas lezen we zo vaak verhalen dat mensen echt slecht met hun gaai omgaan. Ik denk dat het een beetje frustratie van iedereen is daarover. Als dat niet voor haar geldt moet ze zich daar idd niets van aan trekken!

Ben blij te horen dat ze zoveel geeft om het gaaitje.
En als Rocko straks weer thuis is..... dan moet ze zich maar aanmelden op plf en dan helpen we haar er met zijn allen door heen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #122 Gepost op: september 03, 2007, 11:03:51 am »
Dat zou de droomversie zijn... :thumsup:  Ze ziet best wel in dat het misschien helemaal niet goedkomt. Maar om zo maar te beslissen dat hij weg moet is gewoon heel moeilijk. Vergeet niet dat ze ooit alles met hem kon.. :(

ede

• Gast
« Reactie #123 Gepost op: september 03, 2007, 11:15:47 am »
Misschien moet ze juist wel een middagje bij jou komen zodat ze ziet hoe jij er mee omgaat.
Dat niet reageren, negeren, niet aankijken enzovoorts.
Het is makkelijker om dat in de praktijk te zien dan in theorie. Nu ben je toch nog niet zo ver dat het zoveel kwaad kan.

Misschien kun je haar uitleggen aan de hand van voorbeelden hoe papegaaien kunnen manipuleren enzo. En dat ze precies weten waar ze je moeten pakken om aandacht/hun zin te krijgen.
Ook al is Rocko nu heel erg bang... ik weet zeker dat het daarmee ooit begonnen moet zijn!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #124 Gepost op: september 03, 2007, 11:44:16 am »
Ja, dat is zeker!! ;) Er is aandacht besteed aan de angst. Hij is ontzien! Er werd op de tenen door het huis gelopen etc. Inderdaad als ze zou weten hoe ze er wél mee om moet gaan, zou dat al een hele verbetering veroorzaken. Dan zou ze ook dit hele proces zelf moeten doen.. Dan hoeft ie ook niet weer de omschakeling mee te maken. Maar of ze dat aandurft, weet ik echt niet!
« Laatst bewerkt op: september 03, 2007, 11:55:41 am door Loes »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #125 Gepost op: september 03, 2007, 15:13:32 pm »
Heb Rocko op de webcam: http://loes7.ww.com/

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #126 Gepost op: september 03, 2007, 18:04:21 pm »
 :a036: hij is lekker aan het spelen  :a036: en eten  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #127 Gepost op: september 03, 2007, 18:05:09 pm »
Eten doet ie veel!!! ;)

giggles

• Gast
« Reactie #128 Gepost op: september 03, 2007, 23:30:59 pm »
Wat voor voer krijgt ie dan Loes???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #129 Gepost op: september 04, 2007, 00:00:02 am »
Pellets. Hij zat op de Dieca en inmiddels krijgt ie gemengd Dieca en Scenic. Verder groente, fruit en 's avonds een schepje zaad!  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #130 Gepost op: september 04, 2007, 00:06:09 am »
Helemaal vergeten te vertellen trouwens: Wanda had meegelezen hier en is vanmiddag langs geweest om te kijken hoe ik er mee omging. Ik had haar van te voren gezegd: niet kijken, praat maar gewoon met mij, geef aandacht aan de andere gaaien etc. Rocko bleef rustig en ik liet zien hoe ik deed als hij schrok (met een plumeau langs de kooi lopen is een goeie om dat te laten zien, haha). Hij trekt snel bij. Toen ze op een gegeven moment pal naast de kooi zat en Rocko rustig was, zei ik, praat nu maar tegen hem en geef aandacht. Dat deed ze en Rocko bleef op zijn gemakkie en zat relaxed te kijken. Dus dat ging super. Uiteraard geen handen uitgestoken o.i.d. Verder heeft ze de link van de webcam en kunnen zij en haar kinderen overdag kijken. Ik heb ik haar in overweging gegeven het zelf te proberen met hulp van ons. ;) Ze ging wel af en toe de fout in met kijken als hij schrok, maar dat is niet zo gek. Daar moet je echt aan wennen, aan dat negeren! Maar ik was eigenlijk best tevreden!! :thumsup:

banjer

• Gast
« Reactie #131 Gepost op: september 04, 2007, 00:11:52 am »
gelukkig dat ze het goed snapt en knap van rocko super :thumsup: :a036: :-*

giggles

• Gast
« Reactie #132 Gepost op: september 04, 2007, 00:25:12 am »
Goed voer in ieder geval. Dat is al een dikke plus  :thumsup:

Leuk dat Wanda bij je komt kijken en bij je in de leer gaat zeg.
Je zal zien dat het beessie binnen de kortste keren weer gelukkig gaat worden  :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #133 Gepost op: september 04, 2007, 00:32:12 am »
Ow dat klinkt super zeg! Ze zal zich het negeer-gedrag eigen moeten maken en dan heeft ze al zoveel gewonnen!  :thumsup:

ede

• Gast
« Reactie #134 Gepost op: september 04, 2007, 06:53:39 am »
Mooi! Fijn zeg!

Heb je goed gedaan Loes.
Ook door dat eerst te zeggen. Ik denk dat Wanda zo ook al de eerste toon gezet heeft naar Rocko!  :thumsup:
Wanda als je dit leest:  :thumsup: :thumsup: