Auteur Topic: Aga's en leren  (gelezen 5436 keer)

ede

• Gast
Re: Aga's en leren
« Reactie #15 Gepost op: augustus 25, 2007, 10:06:30 am »
Ik ben niet aan het clickeren  :) ik ben met intelligentiespelletjes bezig met Alphie en Demi.

Belonen met nootjes werkt niet, ze pakken het niet aan, belonen met mijn stem werkt wel heel goed, dus op die manier beloon ik ze.
Daar geldt precies hetzelfde voor. Belonen in kleine stapjes werkt veeeeel beter dan ineens heel veel willen. Als er verandering is t.o.v. de vorige 'sessie' dan moet je ze belonen met je stem.
Eigenlijk is het hetzelfde principe als clickeren!

Als ze eenmaal door hebben dat ze beloond worden dan zal het snel gaan!  :)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: augustus 25, 2007, 10:12:46 am »
Het clickeren hier was te ingewikkeld, zowiezo omdat ze geen nootjes willen hebben  :fool:

Maar hoe ga ik ze nu zover krijgen dat ze het vast blijven houden...dat staat er natuurlijk weer niet in beschreven  :)

ede

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: augustus 25, 2007, 10:26:12 am »
Ik denk dat je het volgende moet doen en dan put ik uit mn clickerervaring met Coco en Kaya.

Nu moet ik zeggen dat je officieel met clickeren niets voor mag doen maar hen het zelf laten uitzoeken en door belonen de goede weg wijzen. Ik doe dat zelf ook niet altijd zo.

Ik denk dat je al heel enthousiast moet doen als ze niet weg lopen. Vervolgens als ze even vast houden. Vervolgens zou ik even het schijfje zelf vasthouden terwijl het in hun snavel zit en dan flink belonen. Dat een paar keer doen. Naar mijn idee moeten ze dan weten dat ze em een poosje vast moeten houden.
Met clickeren moet je ook veel herhalen totdat je merkt dat ze toe zijn aan een stapje meer.
Dus gewoon wat vaker hetzelfde doen enzo!

Hou er rekening mee dat het wel even duurt voordat ze het weten want je hebt aardig lastige spelletjes uitgezocht. Ze moeten namelijk veel doen en leren om het eind resultaat te bereiken.
Straks moet je ze nog leren met het dingetje in hun snavel daar naar toe te lopen en dan om zo'n staafje te doen en los te laten.
Leuke uitdaging voor jou ook!  ;D ;D

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #18 Gepost op: augustus 25, 2007, 10:29:05 am »
Nou zover ben ik nog lang niet hoor  ;D die met die staafjes laat ik nog even voor wat het is, ik vond die gewoon leuk  :pics:

Ik probeer om ze nu iets vast te laten pakken als ik daarom vraag. Het 1e stapje, aanraken van iets, ging razendsnel, nu pakken ze het aan als ik het vraag...en nu het vasthouden nog.
En mocht dat lukken dan wil ik proberen of ze het ook weer teruggeven...maar zover zijn we nog laaaaaahaaaaaang niet  :)
Ik ga het zo eens proberen, om zelf ook vast te houden.  :thumsup:

Ik ben wel blij dat ze leuk vinden, ook Alphie ploft wat af nu  :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #19 Gepost op: augustus 25, 2007, 14:00:22 pm »
Wat goed!! Je wilt gelukkig ook niet te snel!  ;) Als je geduld en tijd hebt komt het vast goed!! Ik ben zelf niet zo'n geduldig type, met dit soort dingen dan... :)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #20 Gepost op: augustus 25, 2007, 19:14:11 pm »
Ik vind het zo leuk dat je dit probeert! :thumsup:
Ik heb het Mr Darcy ook aangeleerd en die pakte het dopje (in ons geval een dopje) en liet dan gelijk weer los. Ik heb toen aldoor als Darcy het dopje vastpakte, vliegensvlug het schaaltje eronder gedaan, zodat het dopje dan in het schaaltje viel. En dan heel blij zijn he! Zo kreeg ik het met Mr Darcy voor elkaar dat ie het langer vasthield. Daarna ben ik het ook met Joda gaan doen. Maar Joda... :cool:
Joda doet het alleen als hij het wil! :) Maar bij Joda gleed het plastic muntje (speelgoed van de kids) uit zijn snavel, gek genoeg toen hij Darcy zag, wilde Joda ook met de dopjes ::) En het is geen gezicht, Joda sjouwt met een dopje zowat zo groot als zijn gezicht! Hij vindt volgens mij het schaaltje op de gok! ;D
Maar Joda laat zich weleens belonen met een zonnepitje dat wel, maar commando's opvolgen? Joda niet hoor! :)
Veel succes!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #21 Gepost op: augustus 25, 2007, 20:14:09 pm »
 :thumsup: ja ik zag het filmpje en dacht...dat kun je er dus ook mee  ;D

Ik heb er het geduld wel voor, het is zowiezo al leuk om zo met ze bezig te zijn  :hart:

Ik blijf proberen en met zo'n schaaltje eronder doen, heeeeel vlug, zal ik morgen eens gaan doen, misschien valt het kwartje na verloop van tijd wel, dankje voor de tip!  :thumsup:

vlinderr

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: augustus 29, 2007, 00:07:14 am »
 :a036: wat ontzettend leuk allemaal zeg!! Ik vind het wel een erg leuk idee om zo met je vogels aan de slag te gaan... ga het zelf ook maar eens proberen haha.
Ik hoop alleen dat die van mij de dingetjes wel los wil laten... vooral mn valkje is er zo bang voor dat ik iets afpak dat hij iets in zn snavel neemt en er dan als een haas vandoor gaat  :)
vooral glimdingetjes zijn het einde... dus maar eens proberen met zilverkleurige fishes of kraaltjes... wie weet.
ik blijf het op de voet volgen hier  :a036:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #23 Gepost op: augustus 29, 2007, 08:17:26 am »
Das weer de andere kant, vasthouden en ermee vandoor gaan  ;D

Er zit nog niet veel vooruitgang in hoor  ;D hier willen ze het maar niet vasthouden, ook niet als ik het fiche zelf blijf vasthouden  :fool:  :)

Maar ze vinden het heel erg leuk, dus het kan zeker geen kwaad  ;)

vlinderr

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: augustus 29, 2007, 10:57:30 am »
Ik denk dat het belangrijkst is dat je lekker met ze bezig bent  :thumsup: En ach... of ze nou precies leren hoe het spelletje moet of niet... het zou mooi meegenomen zijn, maar als ze er plezier in hebben is het goed toch :)