Auteur Topic: Geslacht herkennen door gedrag?  (gelezen 3520 keer)

Eefjuh

• Gast
Geslacht herkennen door gedrag?
« Gepost op: augustus 23, 2007, 19:15:36 pm »
Ik vraag me dus echt wat af gezien we nu een "hetje" hebben. Kodi is duidelijk een vent, Kera is een bewezen vrouwtje, maar Kina, GEEN idee.

Nu valt me op dat Kina (zelfde leeftijd als Kera) hetzelfde gedrag vertoont met kriebelen.

Kera is 3 1/2, en Kina scheelt waarschijnlijk niet veel met haar.

Nu is het met kriebelen zo dat ze extreem met hun buikje op je gaan liggen, het hoofd achterover gooien (dus omhoog kijken) en gaan hijgen. Niet normaal hijgen, nee echt met zeer schokkende bewegingen. Dit komt vooral voor als je een beetje ervoor zorgt dat je een soort holletje voor ze creeert.

Ik doe dit dus zo min mogelijk, maar soms gebeurt dit ook in mijn armen.

Kodi vertoont dit gedrag dus echt niet, en aan de houding te zien lijkt het wel een soort van "paarhouding". Het is immers heel onderdanig gedrag, waar ze toch op 1 of andere manier erg van genieten.

De eerste keer dat ik het met Kera meemaakte dacht ik dat ze dood ging joh. Zo een gehijg, dr hele lichaam schudde, dacht gelijk aan een soort hyperventilatie, maar toen ik het Kina zag doen moest dit wel normaal gedrag wezen.

Zou dit kunnen duiden op het "popje zijn"? 

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Geslacht herkennen door gedrag?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2007, 19:53:37 pm »
Ik heb geen idee Eef, het zou heel goed kunnen!! ;) Dat het partnergedrag is, lijkt me duidelijk. Ik zou haar dan ook wegzetten als ze dit doet..  ;)

Eefjuh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2007, 20:21:06 pm »
Inderdaad, ik probeer het ook zovel mogelijk te negeren, want naar mijn "kennis" lijkt dit toch echt op "ge*ligheid"..

Deed ze dat maar met Kodi :P

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2007, 20:25:22 pm »
  ;D  Ja, dat zou natuurlijker zijn!!! Echt, sta het niet toe, het leidt alleen maar tot frustratie, want jij kunt zijn partner nu eenmaal niet zijn!!

Jeffrey

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 24, 2007, 04:06:24 am »
ik denk dat trug zetten ook niet helemaal de beste oplossing is... ik denk dat gewoon direct ophouden met aaien en negeren tot ze het gedrag niet meer vertoont,  beter aanslaat en minder risico vol is op andere 'moeilijk heden' ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 24, 2007, 09:35:14 am »
tenzij ze dan niet ophoudt, zoals bij Mick gebeurde...

Eefjuh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 24, 2007, 10:51:07 am »
T gaat nu even niet om het gedrag ;)

Het gedrag is namelijk gewoon niet het probleem, ik weet zelf ook wel dat ik het negeren moet! :PIk vraag me gewoon af waar het vandaan komt :P

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: augustus 24, 2007, 12:45:05 pm »
Wat denk je? ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #8 Gepost op: augustus 24, 2007, 12:51:17 pm »
Kaya is een meisje (grijze roodstaart) en ik herken het gedrag wat je beschrijft  ;)