Auteur Topic: Nieuwe stap voor Kina en Kodi (kaketoes)  (gelezen 782 keer)

Eefjuh

• Gast
Nieuwe stap voor Kina en Kodi (kaketoes)
« Gepost op: augustus 25, 2007, 12:30:30 pm »
Het is zover, ze zijn inmiddels aan elkaar gewend, en dus is het op naar stap 2.

Kina volgt Kodi overal in zijn kooi. Waar hij zit, zit zij op dezelfde hoogte in haar kooi. kina toont echt verschrikkelijk veel interesse in Kodi waarop ik dus de 2de stap durfde te zetten, gezien Kodi Kina ook erg interresant vind.

Als ik thuis ben zit Kodi bij Kina in de kooi. Eigenlijk gebeurde dit aardig spontaan.

Kera was met het schoonmaken van de kooien vorige week in de kooi van Kodi gaan zitten. De muts had het dakje laten dichtklappen dus ze zat opgesloten. Eigenschuld dikke bult, en ik liet dr lekker zitten.

Niet lang daarna had Kina die geweldig grote kooi (serieus, Kina valt amper op in Kera's kooi) verovert! Dus tja, dan blijft er 1 kooi over om Kodi in te zetten, Kina's kooi!

Na een tijdje begon ik medelijden met Kera te krijgen waarop ik Kera weer in haar eigen kooi zette. Kera werd daarop blijkbaar pissig op Kina omdat die in haar kooi zat, en ging dr achterna. Kina dus onmiddelijk uit de kooi gehaald (die kan niet tegen kera op) en in haar kooi terug gezet zonder aan Kodi te denken.

Ik heb ze even samen laten zitten....

En wat denk je? Kina loopt naar Kodi, gaat tegen hem aanzitten, en begint zichzelf te kriebelen. Waarop Kodi haar begint mee te kriebelen!!! Kina kriebelde daarna Kodi weer!!!!

Net hoorde ik even een schreeuw van kina uit de kooi komen, waarschijnlijk had Kodi een nieuwe pen tepakken (ze vinden elkaars kale plekken erg leuk). Dit is nu de derde dag dat ze samen zitten, en na 3 dagen 1 keer een schreeuw vind ik niet veel!!

Als ze niet kriebelen zitten ze nog geen gaai van elkaar verwijdert, dus wel een positief teken. Af en toe lijkt Kina wel bang te zijn voor kodi (vooral met eten) maar goed, als je snavels vergelijkt dan mag dat ook wel ;) )

Kodi is nog wel erg geinterreseert in mij, iets TE erg nog, en ik ben ook echt bang dat hij Kina loopt te kriebelen omdat hij aanvoelt dat ik het geweldig vind dat ze het doen, dus het is nog maar de vraag of het echt gemeend is.

Het begon allemaal met kennismaken in de douche:

Daarna op de kooi van Kera

Hier een aantal foto's van de 2 schatten (heel onduidelijk maar ik moest het echt stiekum nemen)

Oja, overigens zitten nu beide aan de Bach bloesem. Kina pas een paar dagen maar ik merk echt heel veel verschil bij haar. Een kwartier na inname (via een stuk fruit) begon ze helemala los te komen. Dansen, fladderen, srpingen, huppelen, praten, leuk schreeuwen (zovan"whoohoo!"). Ze komt echt helemaal los van dat spul, en daarbij *klopt af* heeft ze al wat pluis nu in haar nek laten staan!!

Ik ben in iedergeval heel blij dat voor zover het nu is, mijn "plan" toch gelukt is, ik zocht een maatje voor Kodi, en ik denk dat nu toch echt gevonden te hebben!! Nu alleen maar hopen dat Kina wel een popje is.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Nieuwe stap voor Kina en Kodi (kaketoes)
« Reactie #1 Gepost op: augustus 25, 2007, 14:17:05 pm »
Ooooooh Eefje, dat ziet er echt schattig uit, vooral de laatste stiekeme foto's!! :hart: Inderdaad hopen dat het een echt koppeltje is!! ;)

ede

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 25, 2007, 15:35:34 pm »
Wat gaaf zeg! Ben echt blij voor je!  :thumsup:

TWEETY

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 25, 2007, 18:02:05 pm »
wat lief  :hart:
helpen die bach bloesems dan toch  :CENS ik ben daar nooit van overtuigt geweest , maar ben blij voor jou  :thumsup:

Eefjuh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 26, 2007, 10:23:39 am »
Ik ben zelf ook niet echt van dat homeopatische, maar voordat ik ermee met kodi begon, heb ik het eerst zelf getest, en het werkt  ???