Auteur Topic: Er gaat iets komen!!!!  (gelezen 6854 keer)

giggles

• Gast
Re: Er gaat iets komen!!!!
« Reactie #30 Gepost op: augustus 26, 2007, 12:02:16 pm »
Lees het topic nu pas  :-[

Wat leuk dat je voor een papegaai kiest  :thumsup:
Wat betreft de eenkennigheid van de grijze, moet ik ook zeggen dat de mijne totaal niet eenkennig is.
In het begin hebben we er wel hard aan gewerkt, omdat ze toch voorkeur heeft naar mij toe en dat nog wel is ten koste ging van de vingers van mijn vrouw  :)
We hebben Balou toen geleerd hoe hard ze mag bijten en Ilona heeft (gelukkig) doorgezet met het aanpakken van Balou en na deze korte periode kan ik mijn grijze bij iedereen neerzetten.

Amazones heb ik alleen ervaring mee via mijn oom. Die had een amazone (zijn ex heeft deze meegenomen  :angry: ) die heel erg eenkennig is. Toen wist ik nog niet wat ik nu weet, maar anders had ik het heel anders aangepakt. Het vogeltje was wel nieuwsgierig, maar door onze kennis van zijn eenkennigheid durfde niemand zijn hand in de kooi te steken en daardoor werd de kracht van zijn snavel door ons bevestigd en is hij elke keer valser geworden.

Ik denk dat ook dat je het karakter van je vogel, qua socialigheid (is dat wel een woord  ??? ) erg goed kan sturen en moet je de eenkennigheid van de grijze niet TE veel laten meespelen. Eenkennigheid van grijsjes komt vaak weg bij eigenaren die weinig van opvoeding van papegaaien weet, want zoals je hier wel merkt heeft op het forum bijna niemand een eenkennige grijze.

De rosé is een heel ander verhaal. Wij hebben een popje en dit is een erg eigenwijs monster. In het begin was ze erg onder de indruk van onze edel en grijze, maar in de loop van de tijd heeft ze toch geleerd van zich af te bijten en is ze een stuk zelfverzekerder geworden  :hart:
Onze rosé KAN een echte kroelkip zijn, maar is dit lang zo vaak niet meer als in het begin. Ook merk ik dat onze Diva voorkeur heeft naar mijn vrouw, wat het kroelen betreft, maar als ze gewoon lekker rustig op iemands schouder wil zitten, kiest ze weer voor mij.
Bij roseetjes is het zo dat de mannetjes wat knuffeliger zijn en blijven als de popjes, dus dat heeft er bij ons ook mee te maken dat ze niet meer zo kroelerig is.
Roseetjes zijn ook gevoeliger voor Polyoma virus en de kans is ook groter dat roseetjes drager zijn van dit virus als andere kromsnavels. Vergeet dus niet, als je voor een rosé kiest, om ook op Polyoma te testen. Aangezien je meerdere kromsnavels hebt.
Roseetjes hebben ook gigantisch aanleg om dik te worden, dus een uitgebalanceerd dieet is nodig bij deze schatjes.

Voor de rest heeft elke kromsnavel zijn eigen charmes. Wij hebben 4 verschillende soorten met alle hun nukken, maar ook hun leuke kanten.
Bij mensen langs gaan is een hele goeie manier om in contact te komen met verschillende soorten, maar mail ook is met kwekers. Deze mensen kunnen je vaak ook heel veel informatie geven, over waar je op moet letten  ;)

Succes met je zoektocht en hou ons op de hoogte.

Groeten Jarno

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #31 Gepost op: augustus 27, 2007, 00:49:07 am »
wij hebben ook een roseetje -mini,manipulator ,maar wij wonen in belgenlandje ,wat ver hé  :CENS

Dorian

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: augustus 27, 2007, 22:13:24 pm »
Dorian, even over als eerste een grijsje nemen, dat dat niet verstandig lijkt.. Ik ken heel veel mensen die als eerste en grijze namen en wat gewoon heel goed gegaan is. Mijn eerste was ook een grijze en ik wist er eigenlijk niets over. Ook was het geen jonge en geen makkelijke grijze, maar toch kwam het goed. Als je een jonge grijze neemt en je weet er niets van, kan het ook helemaal fout gaan als ze wat ouder worden. Kennis van gedrag van papegaaien en van opvoeding is altijd gewenst!! ;)

NB Dit relaas is absoluut niet om Arno en Marijke ervan te overtuiigen dat ze een grijze moeten nemen!! ;)

uhm, ik moet effe goed terug lezen (en zie dat ik soms te enthousiast info geef die dus onduidelijk is), maar ik bedoel dat een rose niet makkelijk is als eerste vogel.
een grijze lijkt me makkelijker achteraf gezien (dus als ik nu opnieuw zou moeten kiezen), als eerste vogel dan.

over een aparte kamer, zeker gezien het feit dat er andere vogels zijn: naar mijn mening super. ik merk dat onze vogels er erg op vooruit zijn gegaan.
maar de kamer dient NIET als "strafplekje". ze moeten zich er veilig voelen en dus niet daarheen als er iets anders gaat dan wij willen en we dus :opvoedkundig" aan de slag gaan.
daar dient bij ons de wc voor (licht aan en klep omlaag).
onze kaketoes leren trouwens makkelijk dat als ze terug moeten als ze bijten naar hun kooi, expres te bijten juist omdat ze naar hun kooi willen.

arnootje

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: augustus 27, 2007, 22:26:56 pm »
ja dorian, daar zeg je iets heel verstandigs. dat je de vogelkamer niet als strafplek mag gebruiken. In jou geval van dat bijten en dan terug naar de kooi bijvorbeeld als ze moe worden kan dat een mooie combi worden.

Ik moe ---> ik bijten---> ik terug naar de kooi. ---> ik lekker slapen :thumsup:

Dorian

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: augustus 27, 2007, 22:38:04 pm »
jahaaaaaa zo werkt dat.
lachen joh  :thumsup:
echt als je dat voor het eerst merkt is het grappig.
het afleren minder, maar goed.
nu hebben we dus de wc... hihi  :)

Jeffrey

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: augustus 29, 2007, 15:28:16 pm »

Ik moe ---> ik bijten---> ik terug naar de kooi. ---> ik lekker slapen :thumsup:

echte kaketoes  shootme

arnootje

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: augustus 29, 2007, 20:31:59 pm »
echte kaketoes  shootme

Is dat zo, redeneren niet alles soorten zo. Leggen alleen kaketoes (sneller) die link, kun je zeggen dat kaketoes de slimmeriken zijn onder de kromsnavels, en de amazones de goede lobbesen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #37 Gepost op: augustus 29, 2007, 20:35:29 pm »
Ik weet wel zeker dat niet alleen kaketoes die link zouden leggen!! Grijsjes zéker ook! En lobbesen zou ik amazones niet noemen hoor!! Pff, moet je ze eens zien in een slechte bui!! :)

Jeffrey

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: augustus 29, 2007, 20:43:39 pm »
Is dat zo, redeneren niet alles soorten zo. Leggen alleen kaketoes (sneller) die link, kun je zeggen dat kaketoes de slimmeriken zijn onder de kromsnavels, en de amazones de goede lobbesen.

nou ik denk dat kaketoes hele goede lobbesen zijn.. als ik zie dat al die kleine kinderen en ook oudere mensen zo alles mogen doen met coco en gijs dan smelt je hart  :hart: maar ze zijn heel erg gevoelig voor reacties van de eigenaar en hebben heel snel door op welke manier ze iets kunnen bereiken.. en naar mijn idee sneller dan de andere gaaien  ;) maar dat is mijn ervaring hoor  :)

arnootje

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: augustus 29, 2007, 20:46:54 pm »
nou ik denk dat kaketoes hele goede lobbesen zijn.. als ik zie dat al die kleine kinderen en ook oudere mensen zo alles mogen doen met coco en gijs dan smelt je hart  :hart: maar ze zijn heel erg gevoelig voor reacties van de eigenaar en hebben heel snel door op welke manier ze iets kunnen bereiken.. en naar mijn idee sneller dan de andere gaaien  ;) maar dat is mijn ervaring hoor  :)

Dat is ook zoals ik het nu zie, en overal gelezen heb.

Dorian

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: augustus 30, 2007, 15:35:47 pm »
ik merk hier heel erg dat pink en puck, de kaketoes, op een andere manier misbruik maken van dingen dan mickey, ons grijsje...
maar soms misbruik maken van dingen (dus bijvoorbeeld bijten om naar de kooi te kunnen) doen onze kaketoes veel vaker dan ons grijsje.
en veel sneller.
en meerdere keren op een dag.

met de kaketoes heb ik soms het idee dat ik ze op 1 dag iets aanleer en ook in 1 dag weer af.
of in 10 minuten...  :P

arnootje

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: september 02, 2007, 20:23:35 pm »
Zo gisteren even bij lorreco geweest, bert heeft ons zeer netjes te woord gestaan. En ben dan ook zeer onder de indruk van zijn zaak. Komende donderdagavond gaan we de info avond bijwonen.

Heb ook hem, zoals ik bij dieca ook had gedaan. Gevraagd naar wat  eigenschappen van papegaaien en wat voors en tegens, dus het wordt er nu allemaal al lekker duidelijk op. Maar ik zeg nog niets,  :P. Er is er 1 van mijn lijstje afgevallen en 1 bijgekomen  :-[.
Rara welke zouden dat nu zijn.  :)

Ik ben zeer te spreken over de toekomst plannen en de manier van werken. Ook vind ik het een plus dat ze de kuikens niet verkopen eer ze zelfstandig zijn en dat ze niet in directe aanraking met vreemden kunnen komen(vanuit hygienische oogpunt)

En zo worden we elke keer weer wijzer.

ede

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: september 02, 2007, 21:30:03 pm »
Een grijsje?  ;D ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #43 Gepost op: september 03, 2007, 00:06:00 am »
 :hart:

arnootje

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: september 12, 2007, 17:43:47 pm »
Zo we zijn alweer een hoop wijzer, hebben vorige week de info avond bij bert (Lorreco)meegemaakt leuk en informatief.

En er zijn weer afvallers op ons lijstje, en ga nu ook de definitieve gaai bekend maken. De Rose is afgevallen, misschien ooit nog eens maar niet als 1ste vogel. Is ons afgeraden, en heb zelf veel problemen gezien omtrent rose.

De amazone is ook afgevallen. Vind het karakter niet aantrekkelijk genoeg, wisselvallig.

Dus het gaat een grijze worden. En dan de Congo, dit is een vogel die heel goed bij ons zou passen en wij bij de vogel. We hebben de plussen en minnen echt tegeover elkaar gezet en daarbij kwam deze keer op keer als beste uit de bus.

Waarschijnlijk dat ie ergens begin 2008 bij ons komt, zodra hier de kust helemaal veilig is. En zeer waarschijnlijk dat er nog iets bijkomt, waarschijnlijk een caique. maar dat wordt nog verder in 2008.

zover even genoeg nieuws  :P