een extra kooi houden we altijd, al is het maar omdat we niet weten wat de toekomst brengt

verder denk ik dat we eerst beide vogel samen moeten zien. ik kan me er gewoon weinig bij voorstellen, zeker qua grootte.
de big ben is inderdaad een mega kooi en ik vraag me ook af of mick zich daar uberhaupt al prettig in zou voelen.
in de kooi waar hij nu in zit, gebruikt hij ook maar een klein deel.
het gaat er ook niet om dat ze meteen bij aankomst van onze Ara samen in een kooi worden gedumpt, integendeel.
ik kreeg een reactie van een kweker overigens, met zeer veel ervaring met veel vogels (ja, ik stuur soms mijn vragen overal naartoe).
deze zei dat ook hier geldt: kijken of ze elkaar respecteren (buiten de kooi), en mochten alle voorwaarden zo zijn dat we het zouden kunnen doen, doen en uitporberen waar je bij bent, observeren, afwachten en checken. als het goed gaat, blijft het meestal goed gaan. maar wel goed opletten wanneer 1 van de 2 erg broeds wordt.
een jaar geleden vond ik wat Jarno en Ilona deden ook eng: drie gaaien in 1 kooi. inmiddels ben ik geneigd alles samen in een kooi te proppen, omdat ik zie hoe weinig problemen buiten de kooien zijn.
nu doen we dat sowieso niet, omdat we graag willen dat Pink en Puck koppelen, maar met Mick erbij zou momenteel prima gaan....
en anders een grijze voor Mick erbij een grote kaketoe voor de Ara....

(grapje)