Auteur Topic: Harrisons Power treats  (gelezen 2677 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Harrisons Power treats
« Gepost op: augustus 29, 2007, 10:56:09 am »
Voor mijn zwakkere aga's ben ik op zoek naar voer waar iets extra's in zit, om het er af en toe bij te geven ( zeker niet als hoofdvoeding )
Vooral de popjes hebben na de broedperiode wat extra nodig en met eivoer ben ik supervoorzichtig aangezien hier bij Demi gist in haar ontlasting zat, dus ik ga spaarzaam met eivoer om.
Ook Pino kan extra gebruiken.
Fruit en groente gaat er niet in en bij deze aga's wil ik ook niet teveel dwingen, want ze hebben het zo hard nodig.

Ik heb bijv. handweaning van Scenic geprobeerd en ook Juneville van Harrisons....geen succes.
Alles wat nat aanvoeld willen ze niet  :fool:

En nu kom ik ( helaas ) toch weer op Harrisons uit, namelijk Harrisons Power treats, o.a. voor vogels die na ziekte in gewicht moeten toenemen, in brokvorm, en ik heb meer kans dat ik ze dat laat eten.

heeft iemand ervaring hiermee en voegt het ook iets toe?

ede

• Gast
Re: Harrisons Power treats
« Reactie #1 Gepost op: augustus 29, 2007, 11:04:09 am »
Nee nooit gebruikt.

Nu is het wel zo dat de High Potency Course ook vaak gebruikt word voor zieke vogels om aan te sterken.
De grijsjes moeten dit blijven eten ivm de extra's die zij nodig hebben.

Dus ik zou me zo voor kunnen stellen dat die power treats daar een beetje op lijken.
Ik denk persoonliijk dat het het proberen waard is.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #2 Gepost op: augustus 29, 2007, 11:08:02 am »
HPC heb ik ze gegeven, ze deden het er niet beter of slechter op dan de andere pellets die ik ze gegeven heb.

Ik heb verder nog maar weinig gelezen hierover. Ik kan van iemand wat proberen gelukkig, dan loop ik minder risico om een hele zak over te houden als de dames hier besluiten om het ook niet te moeten  :fool: :)

roebie007

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 30, 2007, 19:42:01 pm »
Powertreats is een snoepje of een extraatje. Hier mogen de vogels niet te veel van hebben. het bevat een behoorlijk aantal palmolie.
Zie het als een bonbon voor de mens, heerlijk, maar vet. Dus niet gebruiken als standaard voeding.

Onze edel krijgt maximaal 3 powertreats. Als hij in de rui zit 3 á 4.

Je kunt beter de Adult Lifetime geven als de vogel te zwak is, of de juvenile wat droger houden.
Let op dat je het in de diepvries bewaard en wat in enkele weken op gaat in de koelkast.

Voor het aan de vogels te geven op kamertemperatuur laten komen.
Mag hier helaas geen reclame voor onze site maken. Anders kan je meer lezen over parkiet en papegaaiachtigen.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #4 Gepost op: augustus 31, 2007, 08:46:17 am »
Ik heb inmiddels een paar brokjes binnen, ze zijn keihard  :o ik moet ze in stukjes snijden anders kunnen mijn 'vlijmscherpesnavelaga's' er niet eens de baas over  ;D

Juneville werkt niet hier en verder wil ik zelf niks van harrisons gebruiken, dus ik zoek gewoon verder.
Wel bedankt voor je uitleg!  :thumsup: