Auteur Topic: wat gebeurd er met jou kromsnavel(s)...  (gelezen 3101 keer)

Offline papadoc

• NOP Sponsor
  • Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
  • Isis is 6 jaar
Re: wat gebeurd er met jou kromsnavel(s)...
« Reactie #30 Gepost op: augustus 30, 2007, 23:39:50 pm »
Heb zelf al ervaring met een gaai waarvan de eigenaar was overleden

hij was van me vader ,maar kan je wel zeggen dat de gaai nooit meer was als voorheen he miste me vader elke dag wat ik ook deed

we moeten ook niet vergeten dat gaaien heel erg naar 1 persoon trekken ,ze zien die als hun maatje voor het leven

met name het eerste jaar at die al maar nog een zat heel stil voor zijn uit te staren

daar na ging het wat beter maar de vreugde was weg ,hij heeft nog 14 jaar daarna geleeft  :-[

wat ik er mee wil zeggen is dat je niet alleen voor je eigen gemoed rust moet gaan maar ook wat ik hier boven beschreef zeker moet meenemen in je beslissing

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #31 Gepost op: augustus 30, 2007, 23:49:32 pm »
Heb zelf al ervaring met een gaai waarvan de eigenaar was overleden
hij was van me vader ,maar kan je wel zeggen dat de gaai nooit meer was als voorheen he miste me vader elke dag wat ik ook deed
we moeten ook niet vergeten dat gaaien heel erg naar 1 persoon trekken ,ze zien die als hun maatje voor het leven
met name het eerste jaar at die al maar nog een zat heel stil voor zijn uit te staren
daar na ging het wat beter maar de vreugde was weg ,hij heeft nog 14 jaar daarna geleeft  :-[
wat ik er mee wil zeggen is dat je niet alleen voor je eigen gemoed rust moet gaan maar ook wat ik hier boven beschreef zeker moet meenemen in je beslissing

juist daar doelde ik op met naar mensen met een hart voor vogels, want die snappen dit gedrag, en die weten waar ze aan beginnen en hoe ze moeten beginnen,
als het gaaitje in jou voorbeeld bij mensen kwam die niets van de achtergrond of uberhaupt van gaaien weten is het maar een saai beest,
misschien heel negatief, maar persoonlijk zit ik dan liever in het NOP dan bij mensen die mij niet begrijpen ;)

Grecia

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: augustus 31, 2007, 20:26:10 pm »
Hoe dan ook het blijft moeilijk want het vogeltje blijft achter en verliest inderdaad zijn/haar maatje. Dit is een gevoel dat je niet kan veranderen, het vogeltje zal net als alle dierbaren er doorheen moeten. Wij hebben dit al eerder thuis meegemaakt met honden, zij worden ook heel verdrietig. Sommigen komen er overheen, anderen ook niet. Die gaan ook dood van verdriet na een tijdje omdat ze ook niet meer willen eten etc.
Het is echt erg want als je er zo over gaat nadenken wil je het vogeltje dit alles besparen, maar dat betekent dat je helemaal geen huisdier kan hebben. Dit is ook niet de bedoeling! Ik vind het wel moeilijk hoor, want als mijn huisdier sterft heb ik veel verdriet.  :cry: :cry: