Auteur Topic: waarom harkt/graaft mijn gaai op de bodem?  (gelezen 4449 keer)

kokosnoot

• Gast
waarom harkt/graaft mijn gaai op de bodem?
« Gepost op: augustus 29, 2007, 20:15:41 pm »
is het aandacht vragen? is het natuurlijk gedrag om voer te zoeken? wie vertelt mij dit? ik heb nl. het idee dat het aandacht vragen is en wil dit negeren tot ik zeker weet wat het is.... :CENS

ede

• Gast
Re: waarom harkt/graaft mijn gaai op de bodem?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 29, 2007, 20:22:06 pm »
Kaya doet het hier ook heel erg. Bij hem is het gewoon spelen. Hij doet het als ik er niet ben. En als ik 's avonds thuis kom ligt de vloer onder de beukensnippers. Hij houd zich er gewoon mee bezig.

Jouw gaai is nog te jong om te denken dat het broedsgedrag is of zo iets dergelijks.

Wat het bij jouw gaai is.. kunnen we natuurlijk niet zo goed zeggen. Misschien heb je er wel erg op gereageerd in het begin... en denkt hij nu: mooi aandacht. Maar misschien is het gewoon speelsgedrag!  :)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 29, 2007, 20:54:04 pm »
ik heb er juist vanaf het begin niet op gereageerd, misschien toch spelen? maar hij krijgt savonds nog 1 avond-papje, en dat weet ie, en dan doet hij het juist onafgebroken  ??? toch misschien dan iets van ongeduld?

Jeffrey

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 29, 2007, 21:00:21 pm »
ik heb er juist vanaf het begin niet op gereageerd, misschien toch spelen? maar hij krijgt savonds nog 1 avond-papje, en dat weet ie, en dan doet hij het juist onafgebroken  ??? toch misschien dan iets van ongeduld?

zou heel goed kunnen!! had ik niet aan gedacht zeg!! haha ik denk dat je zelf het antwoord heb gevonden  :thumsup:

kokosnoot

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 29, 2007, 21:10:05 pm »
kippie-ongeduld dus  ;D

Jeffrey

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 29, 2007, 21:15:54 pm »
haha waarschijnlijk wel  ;D

Poeke

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 05, 2007, 16:02:25 pm »
Poekie doet het ook en met name wanneer ik natuurlijk net stofgezogen heb dat mijn vloer schoon is. Grrrrrrrr!

kokosnoot

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 05, 2007, 16:12:44 pm »
Poekie doet het ook en met name wanneer ik natuurlijk net stofgezogen heb dat mijn vloer schoon is. Grrrrrrrr!
zal het dan toch aan de naam liggen?  ;D
wat grappig, nog een Poekie!

Poeke

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 05, 2007, 16:24:11 pm »
Ha Pietepoek,

Ja inderdaad 'Poekie' maar meneer (of mevrouw, dat weet ik niet maar ik laat niet nodeloos inwendig in mijn vogel wroeten) vindt dat hij nu een grote jongen is, dus hij heeft er zelf 'Poeke' van gemaakt. ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: september 05, 2007, 18:54:15 pm »
Het schijnt dat jonge vogels het veel doen, herinner ik me. We hebben er eens een heel lang topic over gehad! ;)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #10 Gepost op: september 05, 2007, 19:13:27 pm »
(of mevrouw, dat weet ik niet maar ik laat niet nodeloos inwendig in mijn vogel wroeten)
klinkt dat negatief :(

dit kan ook dmv veertje trekken toch?

kokosnoot

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: september 05, 2007, 19:51:33 pm »
klinkt dat negatief :(

dit kan ook dmv veertje trekken toch?
ja kan ook met veertje heeft mijn VA verteld

Poeke

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 06, 2007, 15:12:39 pm »
veertje trekken? ha, weer wat geleerd  ;) maar om heel eerlijk te zijn maakt het mij niet uit wat voor geslacht Poekie heeft. Het is mijn enige papegaai en ik heb zelf geen plannen om er eentje bij te nemen. Zou dus anders zijn als er meerdere in huis zouden komen, bijvoorbeeld doordat ik de ideale man ontmoet of zo, die uiteraard een papegaai heeft  of meerdere ;D

kokosnoot

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: september 06, 2007, 15:17:14 pm »
ik heb Poekie laten testen en ze hadden meteen de geslachtstest gedaan, wel handig, ik had er niet om gevraagd, maar ik weet nu wel dat ik een man heb  ::)

Poeke

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: september 06, 2007, 15:29:48 pm »
wat was dat voor test?

ik ben met Poekie alleen na aankoop ooit bij een dierenarts geweest, werd alleen een beetje in z'n borst geprikt en naar zijn ontlasting gekeken :CENS