Auteur Topic: Geelkop Amazone 18 jaar vraagjes  (gelezen 6884 keer)

Caiolinda

• Gast
Re: Geelkop Amazone 18 jaar vraagjes
« Reactie #15 Gepost op: augustus 30, 2007, 16:50:01 pm »
Ik zou niet weten hoe ik hem nu moet pakken want dat is hij dus niet gewend.. hij loopt zegmaar weg dan... Jullie hebben dat zeker van jongs af aan al gedaan?

Er zijn hier ook mensen die oudere vogels hebben overgenomen van hun oude baasjes die er niets mee konden. Loes heeft Yiska ook nog niet zo lang die was ook niet veel gewend.

En ik zou als ik jou was een keer naar een vogelarts gaan die vijlen voor jou de nagels goed af die van ons doet dit gewoon met een soort schuurmachientje gaat heel snel en is pijnloos voor de gaai  :P

Succes groetjes Linda

NielsUdo

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: augustus 30, 2007, 17:36:53 pm »
Ontzettend bedankt weer voor jullie reacties!

Beter laat dan nooit dus! Ik heb vandaag met Dennis Papegaaien gebeld, daar waar we hem gekocht hebben. En ik denk dat we maandag even langsgaan.
Ik las ook iets over ontwormen.. Dat hebben we eigenlijk nog nooit gedaan, en hij is nog nooit (afkloppen) ziek geweest. Hoe gaat dit in zijn werking. en is het echt nodig?
zijn er nog meer kuurtjes die om de zoveel tijd nodig zijn>    :CENS

Grtjes niels

Dorian

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: augustus 30, 2007, 17:47:38 pm »
Ga niet naar Dennis... Please, doe het niet.
De kans dat je vogel verkeerd gewiekt is of alsnog ziek thuis komt is niet heel erg klein.
Zoek maar eens hier op Dennis en je snapt meteen waarom.

Ik raad je echt aan dit niet te doen!

Overigens, dat je meteen actie onderneemt is super.
Over ontwormen: ga eerst naar een goede vogelarts, laat daar wieken (ff checken op internet of de vogelarts daar wel of niet goed in is...) en ontlasting nakijken.
Je vogel is nooit buiten los geweest, de kans dat hij wormen heeft is heeeeeeeel klein.

Waar woon je trouwens?

NielsUdo

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: augustus 30, 2007, 19:00:12 pm »
Ow is dat zo?? Ik dacht dat dennis nederlands best aangeschreven stond... we hebben hem daar wel gekocht..
We wonen in Nieuw-Vennep, vlak bij schiphol en amsterdam en haarlem. Weet jij misschien een paar hele goede vogel artsen?
Wat is er zo erg aan Dennis dan? ik zal ook wel even zoeken hier op het forum.
Bedankt iig voor het advies!!

Ik denk dat hij ook geen wormen heeft hoor, ontlasting is naar mijn weten goed. hard en niet te nat.

Groetjes Niels

Dorian

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: augustus 30, 2007, 19:09:16 pm »
hey hey,

nee, Dennis staat heel slecht beschreven. hij doet het beter lijken dan dat het is.
ik zal als je niks kan vinden wel even wat berichten voor je zoeken, maar als je bij google "dennis papegaaien" intypt kom je het ook vanzelf tegen.
daarnaast hebben we nog een lijst met vogelartsen.
ook die wil ik (als ik dadelijk gegeten heb) wel voor je plaatsen als je hem nog niet hebt gevonden.
weet zogauw niet wie bij jou in de buurt zit.

succes....

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Lorre en Diesel
« Reactie #20 Gepost op: augustus 30, 2007, 19:10:07 pm »
Haai ,

Hier kan je info vinden over vogelartsen https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=26973.0

Verder veel succes met het modern maken van je gaai ... ik ben op dit moment ook hard bezig met mijn oudere geelvoorhoofd amazone Lorre . (ong 40 jaar)
T is heel zeker de moeite waard !!  :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #21 Gepost op: augustus 30, 2007, 19:27:38 pm »
Welkom Niels!  :-*
Mag ik vragen hoe lang je je papegaai al hebt? Ik kan het namelijk niet terug vinden in bovenstaande  ;)
Ik kreeg Kaya op 10 jarige leeftijd en leefde voor ze bij me kwam ongeveer hetzelfde leventje als jullie gaai dat nu heeft.
Vanaf dat Kaya gekortwiekt is (vrij snel na dat ze hier is komen wonen) werden we de grootste vriendjes (dezelfde dag al, dat is wel snel  ;) ) en kon ik alles met haar doen. Opstappen, spelen, en gewoon buiten de kooi vertoeven, mee naar buiten nemen enz. Vliegen kon ze toch al niet best, omdat ze 10 jaar in een kooi had gezeten dus ze miste eigenlijk niets. Haar wereld is eigenlijk vanaf die dag juist alleen maar interresanter en groter en mooier geworden!  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: augustus 30, 2007, 19:29:28 pm »
En nogmaals: ga niet meer terug naar Dennis Papegaaien!! :( Als ie al niet ziek is, kan hij alsnog ziek worden daar!!! :o

Lees dit topic maar eens door!! https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=12528.0

en dat is echt nog lang niet alles!!! :cry:

Ga voor vijlen en kortwieken alstjeblieft naar een goede vogelarts, dat heb ik met Yiska ook gedaan. Hij is toen gewiekt, de nagels geknipt en de snavel bijgevijld. Nagekeken, poepje ingeleverd etc. ;)
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2007, 19:35:17 pm door Loes »

NielsUdo

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: augustus 30, 2007, 21:11:02 pm »
Nou we gaan zeker niet naar Dennis toe dan.. het laatste wat ik wil is dat ie ziek wordt!!
Zijn de klinieken die Diesel aanschrijft de enige in de regio noordholland? misschien zijn er mensen uit de omgeving haarlemmermeer die ook een goede kliniek weten..

ik ben op dit moment ook hard bezig met mijn oudere geelvoorhoofd amazone Lorre . (ong 40 jaar)
T is heel zeker de moeite waard !!  :thumsup:

Hoe onderneem je het als ik vragen mag? was die van jou ook wat schuw als je hem op wilde pakken ed. ?
Die van ons hebben we al sinds een kuiken  :hart:   dus hij hoort echt bij de familie nu!

Ik hoop dat het mij ook lukt om hem nog tammer te maken.!

Groetjes

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: augustus 30, 2007, 21:16:57 pm »
Ik heb er 1 van boven de 30 en die heeft altijd in een kleine kooi gezeten. Nooit er uit geweest, altijd verkeerd voer, geen speeltjes etc. etc. Heb hem sinds december en hij stapt eindelijk op zonder bijten.  :)

ede

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: augustus 30, 2007, 21:32:49 pm »
Welkom op Parkieten-land.
Wat gaaf dat je het leven van je gaai wil verrijken!  :thumsup: :thumsup:

Super hoor!

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #26 Gepost op: augustus 30, 2007, 22:24:56 pm »
Haai Niels ..

Dan heb jij al een stapje voor op mij ... als je hem al vanaf kuiken hebt ...
Ik heb Lorre aanstaande maandag pas 1 jaar ...
Ik heb van de week nog een heel stuk in mijn dagboek geschreven over Lorre en de rest ....
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=26844.0
Misschien helpt het je iets ...

Groet Jane

NielsUdo

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: augustus 30, 2007, 23:00:14 pm »
Hee Jane,

wat een leuke foto's en filmpjes! Erg leuk gedaan! En die standaard is echt leuk!
 Wat ziet jouw geelkop er trouwens nog jong uit?!! Mooi verenpak, geef je hem iets speciaals daarvoor?
Ik zag ook dat je ze rode peper geeft?? vinden ze dat lekker... Niet heet? haha

Ik kan echt nog veel leren voor paco, ik ga binnenkort ook weer een paar nieuwe speeltjes halen.

Groetjes Niels

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #28 Gepost op: augustus 30, 2007, 23:07:43 pm »
Hoi Niels,

Als ik het goed begrijp het jij dezelfde soort amazone als Jane (Diesel) ?
Dan heb je een geelvoorhoofd amazone ipv een dubbele geelkop  ;)

Wat het belangrijkste is ... is  geduld geduld en nog eens .....  :)
Maar dat heb je wel,want je hebt 'm al 18 jaartjes,dus dat gaat
helemaal goed komen  :thumsup:

NielsUdo

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: augustus 31, 2007, 00:06:02 am »
Ja dat klopt inderdaad! Ik hoop echt dat het lukt hoor, lijkt me erg leuk haha.
Wat kan ik de vogel geven voor bijvoorbeeld mooiere verenpak. Hij krijgt al regelmatig fruit en andere dingetjes, maar ik las ook dat ze pepers eten?
En ik las iets over een vitamine extraatje voor tijdens het douchen in de sproeier>?