Auteur Topic: mag grijsje van 12 weken een nootje?  (gelezen 8633 keer)

kokosnoot

• Gast
mag grijsje van 12 weken een nootje?
« Gepost op: september 03, 2007, 09:39:26 am »
mag ik mijn Poekie van 12 weken nu af en toe al een nootje geven? bijvoorbeeld als beloning? en zo ja, welke soorten nootjes? ik begrijp dat het maar 1 per dag mag zijn. haal ik die gewoon bij de noten/kaasboer? natuurlijk ongezouten, waar moet ik nog meer opletten als ik die nootjes koop?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: mag grijsje van 12 weken een nootje?
« Reactie #1 Gepost op: september 03, 2007, 09:46:53 am »
Ik zou als ik jou was als beloning zonnepitjes of cedernootjes gebruiken. Af en toe een halve (of hele) walnoot is ook een traktatie, maar niet te veel natuurlijk! ;)

ede

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 03, 2007, 09:52:28 am »
Hazelnoot mogen ze ook wel. Amandel mag ook met mate. Van Vogeljungle hebben ze speciaal voor vogels dat soort noten. Is alleen erg duur.
Ik zelf koop vaak walnoten bij de C1000. en van die zakjes amandelen en hazelnoten bij de AH.
Cedernootjes kun je bij de dierenwinkel kopen.

Geef maar geen pinda's. Dat is wel erg vet.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 03, 2007, 10:07:30 am »
ok! dank jullie wel! er zijn best wat momenten dat hij zooooo lief was, bijvoorbeeld met meegaan onder de douche, of met Piet samen zijn, ik wil dan toch wel af en toe een beloning kunnen geven.
ik neem aan dat als ik de nootjes bij de supermarkt haal dat het de ONGEZOUTEN zijn? is er nog iets waar ik op moet letten? pinda`s heb ik al een paar keer gelezen dat die niet echt goed zijn ivm evt. schimmel en erg vet.

ede

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 03, 2007, 10:20:48 am »
Ja absoluut geen zout!
(ook groentes - geen zout)

Ik haal die zakjes bij de AH. Dat ligt vaak bij de bakspullen. Daar liggen allerlei soorten noten. En daarvan koop ik altijd de hazelnoten en de (bruine) amandelen.
Zijn ze hier verzot op.
Ik wil op aanraden van anderen ook een keer de macadamia proberen van vogeljungle.

Maar ik zou nog even wachten met het geven van al die soorten door elkaar totdat hij ietsjes ouder is. Ben het met Loes eens dat je misschien eerst beter kunt belonen met zonnebloempitjes en stukjes walnoot.  :CENS
Ik kreeg Coco met 15 weken en toen was hij al ruim zelfstandig dus ik kan ook niet zo goed inschatten of ze al die dingen al mogen hebben met 12 weken!

kokosnoot

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 03, 2007, 14:14:51 pm »
zonnebloempitjes zitten al in het zaad wat hij krijgt (ook pellets krijgt hij) en dat weet hij, ik voel me beetje lullig om die er nou uit te gaan pulken  :)
ik heb walnoten gekocht, en ik begin maar eens rustig aan met een halve per dag, later misschien eens een amandel. als ik bij AH in de buurt ben zal ik eens kijken.
mag je trouwens ook een fruitbomentak geven ipv wilgentak? moeten de blaadjes eraf dan?

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #6 Gepost op: september 03, 2007, 17:57:54 pm »
Hoi,gewoon alles geven wat hij lust EN wat gezond is voor een papegaai,dus OOK noten,maar zoals met mensen ook met MATE en gezond verstand ;).

Het is alleen maar goed als je je jonge vogel,als hij zelfstandig is van alles laat proefen,er is al genoeg handopfok met alle gevolgen vandien,in de natuur pakken zeook wat de ouders pakken en noten indien te hard licht kneusen,doen ze zelf de rest als het goed is.

Gr Kees.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 03, 2007, 18:57:58 pm »
Hoi,gewoon alles geven wat hij lust EN wat gezond is voor een papegaai,dus OOK noten,maar zoals met mensen ook met MATE en gezond verstand ;).

Het is alleen maar goed als je je jonge vogel,als hij zelfstandig is van alles laat proefen,er is al genoeg handopfok met alle gevolgen vandien,in de natuur pakken zeook wat de ouders pakken en noten indien te hard licht kneusen,doen ze zelf de rest als het goed is.

Gr Kees.

dank je kees, ik heb vandaag walnoten gekocht en hij vond het nog wat vreemd  :)

ede

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 03, 2007, 20:13:48 pm »
Ok. Heb ik ook wat geleerd! ;D

kokosnoot

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: september 03, 2007, 20:50:46 pm »
Ok. Heb ik ook wat geleerd! ;D

;D
dat heb ik met mijn paarden, ik zit al 30 jaar in de paarden, maar je bent nooit uitgeleerd zeg ik  ;)

Ren? Dop

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: september 13, 2007, 05:54:04 am »
bij ons wil ons grijsje absopluut geen noten vreten....
We zijn er inderdaad ok heel erg vroeg mee begonnen maar hij gooit ze steeds van zich af.
Ons grijsje is nu ongeveer 6 maanden oud.
Dit probleem hebben we ook gehad met onzer ara maar die vreet nu alles wat l+os en vast zit zou ik haast zeggen  :thumsup:
En die is nu 1.5 jaar oud dus schrik niet als ze het niet willen onze ervaring ) met de ara tenminste ' is dat ze er vanzelf mee beginnen

Groeten René

kokosnoot

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: september 13, 2007, 12:40:53 pm »
Poekie vind inmiddels de walnoot en de hazelnoot helemaal geweldig  :thumsup:

ede

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 13, 2007, 12:41:36 pm »
 ;D

Leuk.
Die lusten ze hier beide ook ontzettend graag!  :thumsup:

kokosnoot

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: september 13, 2007, 13:08:23 pm »
;D

Leuk.
Die lusten ze hier beide ook ontzettend graag!  :thumsup:
ik ben toch even naar de Bio winkel geweest om onbespoten walnoten te halen, ze vertelden me in die winkel al dat de walnoten in de supermarkt idd bespoten zijn en het zelfs doortrekt naar de noot zelf.
de hazelnoten komen van de bomen hier in de straat  :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #14 Gepost op: oktober 02, 2007, 17:15:38 pm »
flip eet wel de okkernoten ,maar arthur nog steeds niet, lowieke eet kleine hapjes als ik ze voorhoud