Er zijn popjes die hun buikje kaalplukken voor & tijdens broedperiodes.
Ik heb er zelf ook een aantal, ze doen het niet allemaal.
Ze plukken aan poten en buik, verder niet.
Als je het niet vertrouwt raad ik je nogmaals aan om te proberen om vervoer te regelen richting een goeie VA zodat je vogel een keer helemaal binnenstebuiten kan worden gekeerd zodat je er achter kan komen wat er nu precies is.
Zelf voor dokter spelen is gewoon heel erg moeilijk.
Je zou ook kunnen proberen of je eigen DA eens contact kan opnemen met een goeie VA, misschien dat je er op die manier achter kan komen?

Ik zou er in ieder geval geen 2e bij zetten als je niet weet of deze aga wel helemaal gezond is.
Voor parasieten en dergelijke kun je 'Antiparasiet' voor aga's en Birdspray, allebei van Bogena in huis halen.
Misschien kun je dat eens proberen
Haal de vogels uit de kooi, eerst kooi en speelgoed ongelofelijk goed schrobben ( liefst met Halamid-d of Dettol ) en vervolgens inspuiten met Birdspray, zodat daar al het ongedierte eruit is. ( dat is nodig omdat enkel de vogel druppelen geen zin heeft, omdat het ongedierte ook in de kooi + speelgoed kan zitten )
Tip: als je een bad hebt, gooi dan het bad vol met Dettol en gooi daar kooi en al in, ben je sneller klaar.
Komt de vogel ook op andere plekjes in huis ( losvliegen ) maak dat dan ook supergoed schoon.
Dan de vogels behandelen met antiparasiet en dan pas terug zetten.
Binnen een maand nog eens herhalen, dacht ik, maar dat staat erop.
En verder heb je, als een 2e aga wilt hebben, een mannetje nodig ( zeker geen pop!!! ) en een 2e kooi voor het geval dit niet in 1 keer klikt, soms duurt het even voor ze bij elkaar kunnen.