Auteur Topic: Diva is in het ziekenhuis  (gelezen 11389 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Diva is in het ziekenhuis
« Reactie #45 Gepost op: september 05, 2007, 20:01:51 pm »
Als je toch de ontlasting laat nakijken kan je het meteen van allemaal doen,ben je voorlopig weer klaar ermee  ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: september 05, 2007, 20:06:27 pm »
pas op, beelden kunnen schokkend zijn voor gaaieneigenaren en mensen die wormen eng vinden

even voor Miekje de foto van de wormen die Pink had (die blijven er dus inzitten zolang ze niet dood gaan)

Dorian

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: september 05, 2007, 20:11:26 pm »
Ik ga het in ieder geval van allemaal laten checken... Dan weten we tenminste zeker dat er niks is...

Ik vraag me trouwens af of het niet veiliger is om alle vogels die er waren voor de zekerheid even te laten checken en niet alleen de roseetjes.
Dus ook degene die er maar een dag waren.

Je weet nooit of ze per ongeluk poepjes hebben binnengekregen, al is het maar met poetsen van pootjes.
Ik weet dat ik nu misschien meer onrust zaai dan nodig enzo en dat anderen dan roseetjes het vaak minder snel krijgen, maar als er toch al 1tje in de buurt was die het ws met de meeting al heeft gehad (wat me wel redelijk waarschijnlijk lijkt) dan kun je het beter uitsluiten dan er later ineens achter komen op dezelfde manier als Jarno en Ilona of wij vorig jaar.
Zo wil je je gaaitje echt liever niet zien.
En sommige gaaien laten NOG slechter merken dat er iets mis is...

Of ben ik nu te voorbarig?

giggles

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: september 05, 2007, 20:16:43 pm »
Update

We zijn net terug uit Drachten.

We werden erg vriendelijk ontvangen, en meteen naar de ruimte gebracht waar Diva zat.
Het zag er allemaal erg keurig uit! (het dierenziekenhuis Drachten, is namelijk net nieuw gebouwd)

Diva mochten we meteen uit haar kooitje halen. We schrokken wel even om hoe ze eruit zag.
Helemaal onder de groene poep, ze had pap gekregen omdat ze slecht at. Diva zat onder de pap en
haar kooi ook, van het spugen... Geen leuk gezicht.

Gelukkig was Diva erg lief, we mochten haar de hele tijd kroelen. (zo konden we haar stiekem ook schoonpoetsen  ;))
We hadden van thuis wat pallets meegenomen en een walnootje.
Ze pakte de pellet meteen aan en begon eraan te knagen.   :thumsup:  Ook het walnootje was (even) interessant.  :a036:

Ook Anton kwam nog even langs, vertelde dat ze toch preventief ab heeft gehad (een langwerkende die zo'n 10dgn werkt) en de wormenkuur
is gestart. Ze at onderhand wel wat. Hij hoopte dat er morgen veel vermecelie in haar kooitje ligt. Als dat zo is, mogen we haar misschien morgen ophalen, anders
vrijdag.  :thumsup:
Anton moest weer verder want hij had natuurlijk nog andere patienten.

We waren helemaal trots op ons meissie  :-* Ook de assistente beaamde dat.
Nog een tijdje bleven we kroelen, ik denk dat ze van ieder lid hier wel een dikke kroel heeft gehad!  :)
Tot we merkten dat ze meer begin te dutten, dus we zette haar in het kooitje en zouden weggaan.
Diva kreeg meteen een opleving, begin te drinken, at pellets en begon heen en weer te huppen in de kooi.
Even poepen.... en wat zagen wij....

De eerste worm!  :o
Echt geen fijn gezicht... Eruit is beter dan erin denken we maar  :)
We haalden Pief nog even uit de kooi en zeiden haar gedag.

Onderweg naar de uitgang even gemeld dat de eerste worm in het kooitje ligt, ook daar werd positief gereageerd!

Morgenochtend kunnen we Anton bellen. Dan hopen we meer te horen.

Dorian

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: september 05, 2007, 20:22:53 pm »
Is het net zo'n worm als Pinks worm?
Vies he?

Gelukkig gaat het beter. Gefeleciiteerd. Op naar de gezondheid  :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #50 Gepost op: september 05, 2007, 20:28:26 pm »
wat ben ik blij dat jullie nu al een positief gevoel hebben, ook dat sterkt Diva! Sterkte en ik hoop voor jullie dat Divaatje snel weer mee naar huis mag!  :-*  console

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #51 Gepost op: september 05, 2007, 20:29:23 pm »
Hoop dat ze dr snel weer bovenop is  :-*

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #52 Gepost op: september 05, 2007, 20:30:29 pm »
Gelukkig gaat het al wat beter  :thumsup:

Hopelijk kan ze morgen weer naar huis want ... nergens tikt het klokje zoals het thuis tikt  ;)
Op naar een goeie uitslag morgen  :-*   :-*  

Sanco

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: september 05, 2007, 20:50:33 pm »
jeetje wat een verhaal zeg! En wat is die worm groot! gadver!! Fijn dat jullie zo snel hebben gereageerd en dat je weet wat het is! Echt heel erg schrikken of niet!  :o

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #54 Gepost op: september 05, 2007, 21:30:50 pm »
Wat een verhaal  :o

Nou met zo'n worm is het inderdaad beter eruit dan erin  :(

Veel beterschap voor jullie meissie!!!  :-*

giggles

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: september 05, 2007, 21:35:31 pm »
Bedankt voor alle lieve reacties...  :-*
Op me werk werd ik gewoon uitgelachen, en bij Iloon hetzelfde verhaal, toen we vertelden dat ons vogeltje in het ziekenhuis lag :S

@Dorian: Is idd dezelfde worm (nou ja hij/zij ziet er hetzelfde uit  :P ) als die van Pink.

We hebben wel verteld dat we met de vogels naar een meeting zijn geweest en gevraagd wat de risico's voor de andere gaaien waren.
Wat het testen betreft zei Anton dat het vooral belangrijk was om alle andere rosé's te laten testen. Dit omdat roseetjes het meest gevoelig zijn voor wormen. (volgens mij zijn roseetjes overal het meest gevoelig voor  shootme )
Ook moesten wij onze andere gaaien laten testen. Omdat deze natuurlijk elke dag met haar in een kooi zitten.

Diva heeft het hoogst waarschijnlijk niet opgelopen op de meeting, want na onderzoek van de ontlasting had hij wormen eitjes gevonden en dit betekent dat de wormen er dus minimaal al 6 weken hebben gezeten  :o

Wat het laten testen betreft, moet natuurlijk iedereen voor zich weten. Maar als je je vogel zo aantreft zoals wij Diva aantroffen gisteren, kan je het maar beter wel doen. Geloof mij het is echt zo zielig om te zien  :sorry:
Het is zowiezo wel een aanrader om je vogel minimaal 2x per jaar te laten testen, als deze veel buiten is en/of scharrelt.

Nu maar hopen dat ze morgen weer mee naar huis mag...

Groeten Jarno

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #56 Gepost op: september 05, 2007, 21:56:45 pm »
ik duim in alle geval hard mee met jullie  :-*

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #57 Gepost op: september 05, 2007, 23:44:29 pm »
Op me werk werd ik gewoon uitgelachen, en bij Iloon hetzelfde verhaal, toen we vertelden dat ons vogeltje in het ziekenhuis lag :S

nou ja  ::)

Diva kreeg meteen een opleving, begin te drinken, at pellets en begon heen en weer te huppen in de kooi.
Even poepen.... en wat zagen wij....
De eerste worm!  :o
Echt geen fijn gezicht... Eruit is beter dan erin denken we maar  :)

wat goed, dat is een begin,
ik duim voor een flinke poep morgen voor haar, zodat ze snel van haar bewonertjes af is.. weg weg weg!  :bruce:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #58 Gepost op: september 06, 2007, 00:10:53 am »
Och arme Diva  :(

Nu maar hopen dat ze er snel vanaf is en dat de andere doerakken niets overgedragen hebben gekregen.

Goed dat jullie zo snel gehandeld hebben  :thumsup:

Ik moest wel lachen toen ik deze zin las. Ik kan me helemaal bedenken hoe mensen op mijn werk zouden reageren als ik zou zeggen dat 1 van mijn gaaien in het ziekenhuis zou liggen  :)  Ze zitten je eerst raar aan te kijken omdat ze moeten laten bezinken wat je nu precies hebt gezegd. Als het kwartje uiteindelijk valt, dan vinden ze het raar en gaan ze je belachelijk maken omdat ze het geheel geen plaats kunnen geven.

Maar ik vind dat jullie perfect gehandeld hebben. Nu moet diva zelf hard aan het werk om van die ellendelingen af te komen.

Aan jullie geef ik dan ook een duim :good:

TWEETY

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: september 06, 2007, 08:20:53 am »
al met al een verhaal met goede afloop  :thumsup:
arme diva , jullie hadden verdriet zeker toen je haar moest achterlaten
en wat andere mensen denken daar moet je je niets van aantrekken, blijkbaar heeft je baas wel begrip want je kreeg direct vrijaf .
hopelijk is ze nu snel weer thuis en wormloos  :)