Net weer gesproken het dierenziekenhuis.
Diva heeft nog steeds geen bult spaghetti in haar kooitje gelegd.

Ook eet/ drinkt ze nog steedsslecht/niet, ze is dus weer met de sonde gevoed.

Ik vroeg de assistente nog waarom Diva ab heeft gehad, hier had ze geen antwoord op en ging het meteen aan Anton vragen.
De assistente kon doorgeven dat ze deze prevetief had gehad omdat haar weerstand nu zo slecht is.
Ook wilde ik graag weten of er al meer bekend was over wanneer ze evt naar huis zou mogen.
Ook hier had de assistente geen antwoord op en zou het wederom aan Anton vragen.
Ik werd in de wacht gezet, en ineens had ik hem zelf aan de lijn. (hij zal wel gedacht hebben, dat over en weer gebel zo...

)
Hij gaf aan dat Diva meer bol zat dan anders, ook zat ze meer te trillen.
Ze eet nog steeds niet en en daarom zou ze moeten blijven. (ook omdat er nog steeds geen wormen uit zijn gekomen)
Ik vroeg aan hem of ze moest blijven om het voeden of om meerdere redenen...
Hij gaf aan dat het met name om het voeden ging, ook wilde hij haar nog observeren aangezien ze nu meer zat te trillen.
Hij hoopte dat in de loop van deze dag de wormen eruit zouden komen, het moet echt van ver komen zei hij al.
Dus ALS Diva vandaag een bult spaghetti neerlegd, en wat gaat eten, mogen we haar meenemen.
Ik vroeg hem, ALS het mogelijk was, wij eventueel vanavond bij hun op de praktijk Diva mochten voeden via de sonde. (we hadden gister de assistente geholpen, en het (lijkt ons) meer goed opletten waar je mee bezig bent en hoe je de voeding klaarmaakt, dan dat het moeilijk is...) Natuurlijk zijn wij hier (nog) geen kenners in. Het is meestal zo dat dingen er makkelijker uitzien dan dat het daadwerkelijk is.
Anton gaf aan dat ALS wij haar onder hun begeleiding zouden voeren, en HUN personeel vind/denkt dat wij dit zelf kunnen doen, zouden we haar ook mee mogen nemen..
Hij zegt zelf ook, ik voel mij er niet lekker bij als ik jullie een vogel meegeef, waarbij ik niet vertrouw dat het goedgaat. Hij begreep wel dat we haar graag thuis willen hebben, in haar eigen omgeving ed.
Natuurlijk begrijpen wij zijn standpunt ook.
We hebben afgesproken dat ik in de loop van de middag (zo tegen 16uur) weer bel, om te horen of er al wat uit is gekomen.
Ik denk dat we vanavond zoiezo weer die kant op gaan. Helaas kan ik vandaag niet eerder weg van m'n werk, dus het wordt een latertje.
Meteen Jarno gebeld met dit nieuws. Net als ik was hij best teleurgesteld. We hadden natuurlijk gehoopt dat ons meissie vandaag naar huis zou mogen. We zijn er nog niet helemaal over uit wanneer we haar mee willen hebben. Ook Jarno heeft haar liever zsm in haar eigen omgeving, als het alleen om het voeden gaat, gaan wij zeker proberen om dit goed te leren...
Nog geen 15 minuten later zag ik op mijn mobiel; dierenziekenhuis Drachten belt...

Van de ene kant schrok ik, ik had Anton toch net gesproken??
Van de andere kant dacht ik, zou ze gepoept hebben??
Het was de assistente, de ontlasting van de andere gaaien was helemaal goed

Toch nog iets positiefs voor vandaag...
Vanmiddag bel ik het dierenziekenhuis weer.