Auteur Topic: Diva is in het ziekenhuis  (gelezen 11471 keer)

giggles

• Gast
Re: Diva is in het ziekenhuis
« Reactie #75 Gepost op: september 06, 2007, 22:14:48 pm »
Heeft ze dan helemaal geen ontlasting gehad meer ?

Ontlasting kan je het haast niet noemen. Meer witte plasjes en heel af en toe zaten er wat hardere stukjes in.
Die stukjes hebben ze juist nodig om het te onderzoeken...

Het spugen heeft denk ik ook met stress te maken hoor.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #76 Gepost op: september 06, 2007, 22:18:04 pm »
Ahh wat sneu zeg  :cry:
En wat van onder niet weg kan,zal ws ook naar boven komen ?

giggles

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: september 06, 2007, 22:23:16 pm »
We weten het niet.
Morgen is Diva haar laatste dag van de wormenkuur, we hopen dan de de va constateert dat de kuur aanslaat.
Als dat het geval is en er zijn minder wormen te zien in de ontlastikng, mag ze mee naar huis.  :-[

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #78 Gepost op: september 06, 2007, 22:24:22 pm »
komen er nu al veel wormen mee af dan ??

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #79 Gepost op: september 06, 2007, 22:24:57 pm »
Daar gaan we voor  ;) zou geweldig zijn

giggles

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: september 06, 2007, 22:26:10 pm »
We hebben er gister 1 gezien.

Onze va vertelde dat je niet alle wormen het het blote oog kan zien.
Ook zullen waarschijnlijk een aantal wormen opgelost worden in het lichaam en die vind je dus niet meer terug.

We moeten de kuur nog een keer herhalen, omdat dan de eitjes die er nu zitten, zijn uitgekomen en daarna laten we poepjes weer onderzoeken.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #81 Gepost op: september 06, 2007, 22:29:01 pm »
als ze nu morgen mee naar huis mag (wat ik ten zeerste hoop natuurlijk) word haar poepje nog eerst gecheckt voor het weggaan ,maar moet je het dan tussentijds - tussen eerste en tweede kuur - nog eens laten checken of is dat niet nodig

ik gebruik gewoon jouw topic om zelf info vast te krijgen om wat ik moet doen ,sorry daarvoor

giggles

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: september 06, 2007, 22:36:43 pm »
Tussen de 2 kuren door hoef je ip niet nog een keer ontlasting na te laten kijken.
Nu dood je de wormpjes
Over 2 weken dood je de wormpjes die nu nog eitjes zijn
Daarna controleer je of alle wormpjes en eitjes weg zijn.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #83 Gepost op: september 06, 2007, 23:11:45 pm »
Wat jammer dat jullie omgeving zo reageert, dat heb ik (gelukkig) niet ervaren hier toen Kaya ziek was. Maar misschien komt dat inderdaad meer om de term "dat ze in het ziekenhuis ligt". Blijf het evengoed jammer vinden, blijkbaar wordt het ziek zijn van een vogel niet zo serieus genomen dan van een hond bv.
Maar de meeste steun ondervind je zowiezo onder degene die zelf genieten van zulke lieve huisdieren als vogeltjes zoals hier op het forum  :thumsup: Ik heb er toen ook enorm veel aan gehad.  :-*

Worden de nieren ook nog steeds gecontroleerd? Ik hoop voor jullie dat Diva nu haar lading wormpjes snel kwijt raakt en dat ze daardoor snel opknapt en fitter wordt zodat ze het weekend heerlijk bij jullie thuis kan zijn! Geef haar weer een dikke knuffel van Kaya en mij. Ik duim heel hard voor Diva!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #84 Gepost op: september 06, 2007, 23:45:57 pm »
Ach gossie gossie. Ze mag vast morgen mee naar huis en dan gaat ze héél hard opknappen omdat ze weer in haar vertrouwde omgeiving zit!!!  En lekker eten en bijkomen!! console

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #85 Gepost op: september 06, 2007, 23:51:12 pm »
vanaf morgen zal ik het door mn vakantie niet kunnen volgen, maar ik hoop dat ze snel weer opknapt en naar huis kan,
heel veel sterkte en ik hoop dat ik bij thuis komst verblijd kan worden met goede berichten
dikke console, en :-*

Dorian

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: september 07, 2007, 07:29:29 am »
Ik zal later vandaag alles even lezen, maar moet zo weg.
Vivke, wij hadden een andere kuur voor Pinkey. 1 keer eentje om door haar snaveltje in te spuiten en 1 keer eentje voor in haar drinkwater.
Beiden keren hebben we ongeveer 2 weken na de kuur de ontlasting opgestuurd om weer te controleren.
Na weer een maandje nog een keer.
Beter te veel checken daarna dan te weinig. Dit omdat er soms alleen eitjes achterblijven. Heel weinig maar hoor. En die zijn niet dus niet altijd meteen te vinden in de ontlasting.
Dan moet de ontlasting op kweek worden gezet en dan zie je meer.

Als het goed is komen onze (hun) poepjes vandaag bij bastiaansen aan en dan horen wij ook meer.
Maar als Lowieke het ook heeft, dan met grote kans onze duiveltjes ook...
En als dat zo is, dan wil ik niet weten hoe ontzettend gek en actief ze worden als de wormen weer eruit zijn.
Ik vrees dan we dan dus echte duiveltjes hebben....

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #87 Gepost op: september 07, 2007, 09:37:56 am »
Pfffffffff, wat een ellende allemaal zeg. Hopelijk knapt ze ineens super op.

Ik ben blij dat ik elk jaar de poepjes van mijn gaaien laat onderzoeken bij een va. Elk jaar weer is het goed, zodat ik dit jaar even dacht het niet te doen omdat er toch nooit iets mankeert. Nu ik dit lees blijf ik het trouw elk jaar doen.

Hopelijk heb je je roze kroelkip weer snel thuis.

giggles

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: september 07, 2007, 11:50:32 am »
Net weer gesproken het dierenziekenhuis.

Diva heeft nog steeds geen bult spaghetti in haar kooitje gelegd.  :(
Ook eet/ drinkt ze nog steedsslecht/niet, ze is dus weer met de sonde gevoed.  :(

Ik vroeg de assistente nog waarom Diva ab heeft gehad, hier had ze geen antwoord op en ging het meteen aan Anton vragen.
De assistente kon doorgeven dat ze deze prevetief had gehad omdat haar weerstand nu zo slecht is.

Ook wilde ik graag weten of er al meer bekend was over wanneer ze evt naar huis zou mogen.
Ook hier had de assistente geen antwoord op en zou het wederom aan Anton vragen.
Ik werd in de wacht gezet, en ineens had ik hem zelf aan de lijn. (hij zal wel gedacht hebben, dat over en weer gebel zo... :angry:)

Hij gaf aan dat Diva meer bol zat dan anders, ook zat ze meer te trillen.
Ze eet nog steeds niet en en daarom zou ze moeten blijven. (ook omdat er nog steeds geen wormen uit zijn gekomen)
Ik vroeg aan hem of ze moest blijven om het voeden of om meerdere redenen...

Hij gaf aan dat het met name om het voeden ging, ook wilde hij haar nog observeren aangezien ze nu meer zat te trillen.
Hij hoopte dat in de loop van deze dag de wormen eruit zouden komen, het moet echt van ver komen zei hij al.

Dus ALS Diva vandaag een bult spaghetti neerlegd, en wat gaat eten, mogen we haar meenemen.
Ik vroeg hem, ALS het mogelijk was, wij eventueel vanavond bij hun op de praktijk Diva mochten voeden via de sonde. (we hadden gister de assistente geholpen, en het (lijkt ons) meer goed opletten waar je mee bezig bent en hoe je de voeding klaarmaakt, dan dat het moeilijk is...) Natuurlijk zijn wij hier (nog) geen kenners in. Het is meestal zo dat dingen er makkelijker uitzien dan dat het daadwerkelijk is.
Anton gaf aan dat ALS wij haar onder hun begeleiding zouden voeren, en HUN personeel vind/denkt dat wij dit zelf kunnen doen, zouden we haar ook mee mogen nemen..

Hij zegt zelf ook, ik voel mij er niet lekker bij als ik jullie een vogel meegeef, waarbij ik niet vertrouw dat het goedgaat. Hij begreep wel dat we haar graag thuis willen hebben, in haar eigen omgeving ed.
Natuurlijk begrijpen wij zijn standpunt ook.

We hebben afgesproken dat ik in de loop van de middag (zo tegen 16uur) weer bel, om te horen of er al wat uit is gekomen.
Ik denk dat we vanavond zoiezo weer die kant op gaan. Helaas kan ik vandaag niet eerder weg van m'n werk, dus het wordt een latertje.

Meteen Jarno gebeld met dit nieuws. Net als ik was hij best teleurgesteld. We hadden natuurlijk gehoopt dat ons meissie vandaag naar huis zou mogen. We zijn er nog niet helemaal over uit wanneer we haar mee willen hebben. Ook Jarno heeft haar liever zsm in haar eigen omgeving, als het alleen om het voeden gaat, gaan wij zeker proberen om dit goed te leren...

Nog geen 15 minuten later zag ik op mijn mobiel; dierenziekenhuis Drachten belt...  :o
Van de ene kant schrok ik, ik had Anton toch net gesproken??
Van de andere kant dacht ik, zou ze gepoept hebben??

Het was de assistente, de ontlasting van de andere gaaien was helemaal goed  :a036:  :thumsup:
Toch nog iets positiefs voor vandaag...

Vanmiddag bel ik het dierenziekenhuis weer.

TWEETY

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: september 07, 2007, 12:26:02 pm »
arme diva  :(  hoop zo dat ze vandaag van die beesten af is, en dat ze weer lekker gaat eten
veel sterkte hoor  :-*