Auteur Topic: Diva is in het ziekenhuis  (gelezen 11395 keer)

Dorian

• Gast
Re: Diva is in het ziekenhuis
« Reactie #90 Gepost op: september 07, 2007, 12:28:16 pm »
Gelukkig hebben de anderen niks.

En verder... tja... afwachten, nog langer blijven hopen dat ze mee mag... duimen...

Ik duim in ieder geval op nog meer goed nieuws.
Sterkte  :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #91 Gepost op: september 07, 2007, 12:36:13 pm »
Kan het niet zijn dat ze wat ziek is door de antibiotica? Kaya reageerde daar ook zo slecht (comatueus op)

Heel veel sterkte.

giggles

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: september 07, 2007, 12:42:54 pm »
Kan het niet zijn dat ze wat ziek is door de antibiotica? Kaya reageerde daar ook zo slecht (comatueus op)

Daar hebben we geen idee van...
Ze heeft da ab natuurlijk woensdag gehad, en nu steeds lijkt ze wat achteruit te gaan...
(Slecht eten, meer bolzitten, meer dutten, meer trillerig...)

Ik bel tegen 16uur weer naar de va en hoop dat op betere berichten.

Lief dat jullie allemaal zo meeduimen  :-*
Pas op voor blaren!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #93 Gepost op: september 07, 2007, 12:56:41 pm »
Pfff.. wat rot dat ze nog niet echt opknapt..  :( Wat lijkt me dat vreselijk zeg. :cry: Ik duim ook en ben blij dat de anderen het niet hebben!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #94 Gepost op: september 07, 2007, 13:05:44 pm »
lowieke net zoals gisteren , slaperig en heel weinig actief  :cry: , ook nog geen enkele worm uitgepoept , vanavond krijgt hij zijn tweede dosis ,hopelijk vind ik morgen dan wel wat

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #95 Gepost op: september 07, 2007, 13:06:15 pm »
Ik vind het zo zielig voor haar  :cry: arm kippie  console
En voor jullie is het net zo erg  :-*

Het is wel vreemd dat er niks uit komt,de voeding moet toch ergens heen zou je denken ?
Ik hoop dat je snel beter nieuws krijgt  ;)  :-*

ede

• Gast
« Reactie #96 Gepost op: september 07, 2007, 13:29:41 pm »
Ja idd! Kom op Diva!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #97 Gepost op: september 07, 2007, 14:08:32 pm »
lowieke net zoals gisteren , slaperig en heel weinig actief  :cry: , ook nog geen enkele worm uitgepoept , vanavond krijgt hij zijn tweede dosis ,hopelijk vind ik morgen dan wel wat

Worden ze dan niet van dat wormenmiddels gewoon heel suf en zo? Vertoonde Lowieke ook al suf gedrag vóór het wormenmiddel? ???

giggles

• Gast
« Reactie #98 Gepost op: september 07, 2007, 15:42:54 pm »
Net de va weer gebeld...

Ze zit al wel wat rustiger (minder trillen) maar nog steeds geen wormen  :cry:

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #99 Gepost op: september 07, 2007, 17:03:10 pm »
Net de va weer gebeld...

Ze zit al wel wat rustiger (minder trillen) maar nog steeds geen wormen  :cry:

Tjeetje, wat duurt dat lang. Een vogel heeft toch een verbranding binnen 24 uur?

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #100 Gepost op: september 07, 2007, 17:05:07 pm »
Tjeetje, wat duurt dat lang. Een vogel heeft toch een verbranding binnen 24 uur?

Volgens mij heel veel korter,zodra ze hier veel gegeten hebben ... komt het na een kwartier alweer achter elkaar  ::)

Dorian

• Gast
« Reactie #101 Gepost op: september 07, 2007, 18:08:31 pm »
Ik heb geen idee hoe lang het duurt, maar bij Pink duurde het ook wel lang hoor (3 dagen).

We hebben net gebeld met bastiaansen. Hij bekijkt na het spreekuur de ontlasting.
Maandag kunnen we weer bellen en krijgen we de uitslag.

giggles

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: september 08, 2007, 11:10:46 am »
Diva is gisteren overleden in mijn armen  :cry:

Toen we gisteren op bezoekuur kwamen zag Diva er helemaal niet goed uit. Ze zat helemaal in een hoekje te beven en bibberen.
Gelijk het arme beestje uit de kooi gehaald en toen ik haar ogen zag, dacht ik al dat ze aan het doodgaan was  :cry:
Het arme diertje kon niet eens meer stil zitten.
We zijn toen op de grond gaan zitten met haar, om haar te knuffelen.
Na een minuutje of 10 kreeg ze de eerste aanval. Ze werd helemaal stijf en de bovenkant van de snavel stond strak in de onderkant van haar snavel.
Die hebben we weer los gekregen en gelukkig begon ze weer te ontspannen. We wisten allebei dat het absoluut niet goed ging met haar, dus we hadden gelijk een arts erbij geroepen.
Toen de arts er was, kreeg Diva een 2e aanval. Weer stijf en haar snavel weer zo raar. Ook hier kwam ze uit. De arts  luisterde naar haar hartje, en deze klopte nog stevig door.
De arts vertelde dat ze eigenlijk niet veel kon doen. De kuur moest aanslaan en de wormpjes moesten eruit. Verder vertelde ze dat ze ook de nieren nog een keer gingen onderzoeken om tien of dit verbeterd of verslechterd was. Inmiddels was Anton Beijer ook weer in de kliniek en de andere arts vroeg of hij er ook even naar wilde kijken, omdat het zijn patientje was.
Ondanks dat Anton allang vrij was, wilde hij toch even kijken. Ook hij zag het, net als wij, somber in. Hij schrok ook van hoe ze er nu bijzat. Toen hij een uur geleden wegging op huisvisite, was dit nog niet zo zei hij. Hij heeft Diva nog wat prednison gegeven tegen de aanvallen en de kortademigheid.
We hadden besloten om nog wat bloed af te nemen, voor nieronderzoek, maar toen Anton terug kwam met de spuit kreeg Diva haar 3e en laatste aanval.
Ik zag gelijk dat het gebeurt was. Anton had nog mond op mond en reanimatie geprobeert, maar dit vonden we niet nodig, ons meissie zou het niet halen.

Op ons verzoek heeft Anton gelijk sectie verricht, omdat het voor ons en sommige van jullie erg belangrijk is om te weten wat de doodsoorzaak is.

Na 10 minuten wachten kwam Anton bij ons terug met het slechte nieuws. Diva zat helemaal stampensvol met wormen. Zo vol, dat de wormen helemaal in elkaar verstrengelt waren in de darmen en er dus niet uit konden komen. Ons arme meissie had dus geen schijn van kans  :cry:

Nu nog een mooi plekkie zoeken om haar te begraven.
Diva we zullen je nooit vergeten  :hart:  rip

Dorian

• Gast
« Reactie #103 Gepost op: september 08, 2007, 11:16:09 am »
Lieve Jarno en Ilona,

Ook hier weet ik weer geen woorden te vinden.
Sms lukte al nauwelijks.
Niets zeggen is het beste...

Diva...  :cry: :cry: :cry:
 rip

ede

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: september 08, 2007, 11:19:26 am »
Heel veel sterkte met dit grote verlies!