Diva is gisteren overleden in mijn armen

Toen we gisteren op bezoekuur kwamen zag Diva er helemaal niet goed uit. Ze zat helemaal in een hoekje te beven en bibberen.
Gelijk het arme beestje uit de kooi gehaald en toen ik haar ogen zag, dacht ik al dat ze aan het doodgaan was

Het arme diertje kon niet eens meer stil zitten.
We zijn toen op de grond gaan zitten met haar, om haar te knuffelen.
Na een minuutje of 10 kreeg ze de eerste aanval. Ze werd helemaal stijf en de bovenkant van de snavel stond strak in de onderkant van haar snavel.
Die hebben we weer los gekregen en gelukkig begon ze weer te ontspannen. We wisten allebei dat het absoluut niet goed ging met haar, dus we hadden gelijk een arts erbij geroepen.
Toen de arts er was, kreeg Diva een 2
e aanval. Weer stijf en haar snavel weer zo raar. Ook hier kwam ze uit. De arts luisterde naar haar hartje, en deze klopte nog stevig door.
De arts vertelde dat ze eigenlijk niet veel kon doen. De kuur moest aanslaan en de wormpjes moesten eruit. Verder vertelde ze dat ze ook de nieren nog een keer gingen onderzoeken om tien of dit verbeterd of verslechterd was. Inmiddels was Anton Beijer ook weer in de kliniek en de andere arts vroeg of hij er ook even naar wilde kijken, omdat het zijn patientje was.
Ondanks dat Anton allang vrij was, wilde hij toch even kijken. Ook hij zag het, net als wij, somber in. Hij schrok ook van hoe ze er nu bijzat. Toen hij een uur geleden wegging op huisvisite, was dit nog niet zo zei hij. Hij heeft Diva nog wat prednison gegeven tegen de aanvallen en de kortademigheid.
We hadden besloten om nog wat bloed af te nemen, voor nieronderzoek, maar toen Anton terug kwam met de spuit kreeg Diva haar 3
e en laatste aanval.
Ik zag gelijk dat het gebeurt was. Anton had nog mond op mond en reanimatie geprobeert, maar dit vonden we niet nodig, ons meissie zou het niet halen.
Op ons verzoek heeft Anton gelijk sectie verricht, omdat het voor ons en sommige van jullie erg belangrijk is om te weten wat de doodsoorzaak is.
Na 10 minuten wachten kwam Anton bij ons terug met het slechte nieuws. Diva zat helemaal stampensvol met wormen. Zo vol, dat de wormen helemaal in elkaar verstrengelt waren in de darmen en er dus niet uit konden komen. Ons arme meissie had dus geen schijn van kans

Nu nog een mooi plekkie zoeken om haar te begraven.
Diva we zullen je nooit vergeten