Auteur Topic: Rocco is weer thuis!  (gelezen 4094 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Rocco is weer thuis!
« Reactie #15 Gepost op: september 09, 2007, 16:34:37 pm »
Hmmmm, ik heb nog niet veel laten zien hoor!! :) Het enige wat ik gedaan heb is angstgedrag, nerveus gedrag etc. negeren, geen aandacht aan hem schenken etc. etc. Daardoor is hij wel uit de stress geraakt, maar we zijn er nog láng niet!!!! Wanda zal hem weer opnieuw op moeten kunnen laten stappen (huh wat een hoop werkwoorden achter elkaar!!) etc. En dat zal nog een lange weg zijn!! Hij is als de dood geworden voor aanraken, hand uitsteken etc.! Alleen de kinderen kunnen hem aaien, dan blijft hij gewoon rustig zitten. Blijkbaar heeft hij zijn pijn gerelateerd aan volwassenen.. :( Ik ben al lang blij dat hij weer op zijn gemak op zijn kooi zit en fluit en praat. De rest zal tijd nodig hebben! ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: september 09, 2007, 16:43:23 pm »
Nja Loes, als je in 2 weken al zo'n gedragsverandering tot stand weet te brengen doe je toch IETS goed  ;D

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #17 Gepost op: september 09, 2007, 17:22:14 pm »
Dat lijjkt mij ook  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: september 09, 2007, 17:44:51 pm »
 :) Ik ben in ieder geval heel blij dat ik het gedaan heb! Rocco is best een stresser. Hij bijt ook zijn veren af. :( Ik hoop dat de verandering van de kooi tegen de muur hem ook rustiger gaat maken. Hij stond vroeger voor het raam, met dus aan alle kanten "onveligheid"!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #19 Gepost op: september 09, 2007, 18:14:47 pm »
Super dat Rocco weet thuis is! Voor Loes:  :-* Maar ook voor jou Wanda:  :-*
Succes!

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #20 Gepost op: september 09, 2007, 18:23:42 pm »
Wanda, veel succes met Rocco. Fijn dat ie weer bij je thuis is en met behulp van Loes en deze site komt het vast allemaal goed. :-*

giggles

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: september 09, 2007, 18:33:33 pm »
Wat ontzettend goed zeg dat je Rocco toch weer in huis hebt genomen...
Toen ik het eerste topic van Loes las, zag ik het een beetje somber in voor het beessie.
Maar toen je zelf ook begon te reageren was ik helemaal blij. Veel mensen kiezen toch voor de makkelijkste weg en zetten zo'n diertje op marktplaats.

Maar goed, standvastigheid, engelengeduld en heel veel liefde zullen van jou Rocco weer een super vogel maken.

Succes met trainen... voor tips en vragen kan je hier altijd terrecht, maar kijk ook even op deze website ---> Parrotbunch.com<--- voor heel veel goeie basistips.

Groeten Jarno en Ilona

Jeffrey

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: september 10, 2007, 00:20:10 am »
super van jullie hoor :thumsup: echt heel fijn dat Rocco weer in zijn eigen thuis is ;)

TWEETY

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: september 10, 2007, 09:01:02 am »
welkom op het forum wanda  :-*

heel goed van je dat rocco terug thuis is, te lang zou niet goed zijn.
ik wens je heel veel succes met de training  :thumsup:
en je weet , je krijgt er zoveel voor terug  :hart:

gr sandra

wanda

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: september 10, 2007, 17:15:52 pm »
http://wanda7.ww.com/ hier kunnen jullie rocco ook volgen misschien wel leuk om te zien dat ze het naar haar zin heeft

miekje

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: september 10, 2007, 17:27:06 pm »
Welkom Wanda!  :-*
Wat leuk dat je je nu hebt aangemeld op het forum

Heel veel succes met Rocco, het gaat je zeker lukken  :thumsup:

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #26 Gepost op: september 10, 2007, 17:44:10 pm »
welkom Wanda  :-*

heel dapper van je op het opnieuw te proberen. veel succes  :thumsup:

gr jeannette

nb zit net ff op de cam te kijken, volgens mij zit hij met 1 pootje opgetrokken en zit lekker te relaxen

wanda

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: september 10, 2007, 17:56:12 pm »
hij zit zeker heerlijk op zijn gemak lekker te fluiten ben in de keuken bezig en dan gaat  ze haar gang
  vanmiddag moest ik onverwacht weg en hij was uit zijn kooi ik dacht ojee nou moet ze weer in haar kooi en ik erna toe en jahoor je raad het al ze spong van haar kooi ik er toch achter aan en zei dat ze op moest en tot mijn verbazing stapte ze op me vinger  :thumsup: ik was zo blij maar zag  wel weer dat er weer bloed aan haar vleugel zat dus dat vond ik weer midder dus die vleugel is zeker nog niet genezen.wat denken jullie wat ik daar mee moet ik krijg haar nu echt niet in een kooitje om daar mee naar een dierenarts te gaan.graag hoor ik tips van jullie :CENS

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #28 Gepost op: september 10, 2007, 19:09:24 pm »
Het gevoel van "o,jee ze moet in de kooi" moet je al zien te vermijden. Benader hem in alle rust als hij de kooi in moet, praat eerst even met hem, haast werkt averechts en vaak ben je juist dan langer met ze bezig dan dat je ondanks haast je er toch even mee bezig hebt gehouden. Wat de bloedpen betreft heb ik eerlijk gezegd geen idee, daar heb ik geen ervaring mee.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #29 Gepost op: september 10, 2007, 20:24:26 pm »
hoi wanda,
je moet altijd proberen om geen angst te tonen, hierdoor kom je namelijk verzekerder over en zal rocco wel sneller gehoorzamen,
als hij er weer lucht van krijgt dat je angst heb zal hij dit weer gaan gebruiken. voor die bloedpen heb ik geen oplossing,
maar aangezien de laatste keer VA niet zo'n succes is geweest zou ik nog even wachten op tips van anderen voor je naar de VA vliegt ;)