Auteur Topic: Rocco is weer thuis!  (gelezen 4111 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Rocco is weer thuis!
« Reactie #30 Gepost op: september 10, 2007, 20:50:06 pm »
Die bloedpennen blijven een probleem.. De infectie is vast en zeker wel genezen Wanda. Maar hij blijft natuurlijk neerstorten en keer op keer weer een (misschien nieuwe veer) beschadigen. Vaak is er niets aan de hand. Maar om dit  te voorkomen is de enige oplossing die ik kan bedenken hem in de kooi houden.. ??? Zolang hij neerstort is de kans op beschadigen nl. heel groot!

ede

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: september 10, 2007, 21:20:52 pm »
Ja klopt. Ik sluit me ook helemaal bij Dianne aan. Probeer te voorkomen dat alles te snel voor em gaat. En dat hij dus gaat panieken daardoort.
Idd eerst een beetje praten zodat hij ook weet dat je in de buurt bent enzo. Beetje met je zijkant benaderen. Dat als je recht voor ze staat schijnt het bedreigend te zijn.

Niet de moed opgeven hoor. Je doet het super goed. Hij zal nog wel vaker wat terugvallen in zijn oude gedrag. Dat is ook normaal. Hij moet er ook weer aan wennen. En verkeerd gedrag heb je niet binnen 2 weken eruit. Dus gewoon zo door hgaan. Morgen net doen of er niks aan de hand is. Gewoon negeren.

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #32 Gepost op: september 11, 2007, 17:12:24 pm »
idd niet te snel iets willen. Pika is ongewiekt en ik krijg haar altijd zonder problemen in de kooi, behalve als het even snel moet. Ik moet haar dan ff streng toespreken dan lukt het maar de eerste paar keer vliegt ze weg.

gr jeannette

Dorian

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: september 15, 2007, 20:52:58 pm »
Wanda, hoe gaat het inmiddels met je lieverd?

wanda

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: september 18, 2007, 09:26:12 am »
 :a036: hallo allemaal
nou met rocco ben ik nog steeds bezig en ik ben bang dat het toch niet meer gaat lukken met rocco en mijn ik blijf mijn best doen maar heb er weinig vertrouwen in. zodra ik bij de kooi in de buurt kom begint hij al raar te doen maar ik loop dan we gewoon weg en dan is het weer rustig als ik ook nieuw eten erin doe dan gaat hij heel gauw naar beneden om mijn te kunnen ontwijken. ik weet dat het lang zou kunnen gaan duren maar heb er een zwaar hooftd in maar blijf het zeker nog wel ff proberen.misschien hebben jullie nog wat goeie tips voor mijn

ede

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: september 18, 2007, 09:36:07 am »
Ja de moed niet opgeven en vertrouwen blijven houden! Dat voelt hij echt wel hoor. Zoiets is niet om te turnen in een week tijd.
Het heeft een poos geduurd voordat hij zo is geworden en het duurt misschien wel 2x zo lang voordat het weer over is. Er zullen ups en downs komen. Maar je moet vertrouwen hebben dat je het kan en ook gaat doen. Als jij al geen vertrouwen heb.. hoe moet hij dat dan in jou hebben?

wanda

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: september 18, 2007, 09:41:26 am »
maar het is niet zo dat ik er helemaal geen vertrouwen in heb maar hij is gewoon bang voor mijn en dat vind ik zo erg. :cry:

ede

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: september 18, 2007, 09:47:00 am »
Ja dat is ook heel erg.  :( Probeer er voor te zorgen dat hij merkt dat die angst niet nodig is.
Negeer zijn angstig gedrag. Verrek geen spier als hij fladdert of achter uit deinst.
Probeer em ook niet aan te kijken als je zijn bakjes verschoon. Gewoon negeren. Net alsof hij er niet zit.
Vogels zijn prooidieren. Als je ze dus aankijkt... zouden ze zich aangevallen kunnen voelen. (Een tamme vogel die vertrouwen heeft zal daar niet zo'n problemen mee hebben.. maar een angstige vogel wel. Dat is het instinct) Dus probeer em niet aan te kijken als je dat doet.

Als hji dan wat rustiger in jou bij zijn is.. probeer em dan voorzichtig te paaien met wat lekkers enzo. Daar zal Loes ook vast wel tips over gegeven hebben!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #38 Gepost op: september 18, 2007, 10:02:55 am »
Dit is precies het gedrag dat hij bij mij ook had. Ik negeerde dat volkomen, hij bestond dan niet voor me. Als hij dan weer lekker rustig en tevreden zat, ging ik tegen hem praten en dan bleef hij ook ontspannen zitten. Wanda, je weet dat het een lang proces gaat worden, als je dat voor ogen houdt, valt het wel mee. Blij zijn dat hij in ieder geval is zoals hij nu is en niet te veel te snel verwachten!! ;)

wanda

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: september 18, 2007, 10:04:41 am »
ja dat heeft loes zeker gezegt en ik probeer dat ook als hij ff rustig is dan zeg ik bijvoorbeeld wat zit je daar mooi of zit je je lekker te wassen en dan kom ik bijvoorbeeld met een tukje banaan wat hij erg leker vind maar dan moet hij echt niks van mijn hebben maar ja dan loop ik ook gewoon weer weg en kijke hem dan zeker niet aan en negeer hem volkomen maar wel bedank voor je tip elke tip is meeenomen BEDANKT :thumsup:

Dorian

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: september 21, 2007, 16:49:02 pm »
misschien moet je dan ook niet meteen naar hem toe gaan met banaan, maar op afstand blijven en alleen kletsen. en dat minimaal 2 weken volhouden en dan verder.
ik denk dat iedere toenadering voor hem teveel is. jij vind het spannend, dat voelt hij en hij is volledig op de mens gericht.
omdat hij het voelt denkt hij dat het ook echt spannend IS en daar reageert hij zeer natuurlijk op, namelijk vluchten.
dus geef hem ook geen mogelijkheid om van je te "schrikken".

stap 1 is niet meer door de kooi vliegen als iemand voorbij loopt, maar probeer dan ook niet dichter in de buurt te komen dan een bepaalde afstand.
belonen voor rustig blijven zitten.
speel met dingen om zijn aandacht te trekken, en beloon hem met woorden als je die aandacht hebt.
maar kom niet onnodig te dichtbij, ook niet in je enthousiasme. en tja, iets lekkers krijgen vindt hij momenteel niet eens zo belangrijk anders zou hij wel blijven zitten.

giggles

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: september 23, 2007, 20:16:43 pm »
Zolang hij niet rustig blijft als jij langs loopt hoef je nog niet verder te gaan met andere stappen.
Hij moet eerst rustig blijven, terwijl jij gewoon je ding doet.
Als hij dat doet, dan betekent het dat hij jou op deze manier niet meer als een gevaar ziet.

Dus gewoon negeren, ook als jij zijn kooi schoon maakt, of hem voer geeft. Dan doe je net of hij niet bestaat.
Wat je wel kan doen is tegen jezelf praten wat je allemaal aan het doen bent.

wanda

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: september 28, 2007, 11:54:28 am »
hallo allemaal
het gaat zeker niet de goeie kant op met rocco het wordt alleen maar erger zijn gedrag we weten niet meer wat we er mee aan moeten HELP

Dorian

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: september 28, 2007, 11:57:17 am »
jeetje, wat rot zeg....  :cry:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #44 Gepost op: september 28, 2007, 12:05:35 pm »
Oh Wanda, wat jammer...  :cry: Vertel eens wat meer als je wilt..  ;)