Ik laat hem gelijk kortwieken. Hij gaat apart in een kooi (die staat al klaar) en geef hem een paar dagen rust.
Zaterdag komen 2 kleinkinderen logeren, zondag naar de dierentuin en dan vanaf maandag (dan zal ie wel ongeveer geacclamatiseerd zijn) ga ik toenadering zoeken. Ik ben zo benieuwd. Ik heb hem al horen kletsen door de telefoon.
Volgens zijn huidige bazinnetje is het bij hun echt te druk thuis. Hij komt bij een oude dame vandaan, die moest naar het bejaardentehuis en mocht hem niet meenemen. Toen kwam hij 4 jaar geleden bij dit gezin.
Daar zijn: man, vrouw, 4 kinderen, 2 honden, 2 katten.
Als iedereen van het gezin de deur uit is kan ze heerlijk men hem kroelen. Dan gaat ie op haar buik liggen en geeft zich helemaal over aan een kroelbeurt. Dat doet hij niet als de andere gezinsleden thuis zijn. Zij heeft echt de indruk dat ie het, zeker na 13 jar alleen gewoond te hebben met de oude dame, veel te druk vind en zich niet op zijn gemak voelt met zoveel drukte.
Ik ben vrijwel altijd alleen in de vogelkamer. Af en toe komt mijn man binnen maar dat is zelden. Ik heb hier staan een arakooi met daarin 1 jardine en 1 meyertje. Ook een kooi met 2 valkparkieten, in de andere hoek van de kamer. Rust zat dus voor Jacco (zo heet ie).