Auteur Topic: jacko schaatst  (gelezen 2204 keer)

jos

• Gast
jacko schaatst
« Gepost op: september 10, 2007, 08:18:55 am »
terwijl het nog lang geen winter is doet onze kip schaatsen  :angry:
jacko zit natuurlijk veel uit zijn kooi als we thuis zijn en dat vind jacko geweldig.
maar als we gaan eten dan moet die kip in zijn kooi want een gaai op tafel tijdens het eten dat willen we niet  :)
dus jacko terug in de kooi en nna een paar minuten hoor je jacko met zijn pootjes over de trailies schaatsen van boven naar onder terwijl hij zich met zijn snavel vast houd  shootme
je zou zeggen geen aandacht geven en dan gaat het over niet dus  :angry:
jacko blijft doorgaan en omdat hij zich vasthoud aan de tralies met zijn snavel beschadigt hij zijn hoofd net boven zijn neusgat.
we hebben bijna al het mogelijk geprobeert speeltjes verhangen van de achterkant van de kooi naar de voorkant zodat er weinig ruimte is om aan de tralies te hangen.
maar dan begint jacko het aan de kant van de voederbakken te schaatsen.
een doek over de kooi maar dat helpt maar een paar minuten de plantenspuit inzetten dat helpt ook niet omdat meneer het juist lekker vind om gesproeit te worden.
dus daarom maar even het probleem op het forum zetten.
zoals gewoonlijk alle reacties zijn welkom.

jos

Caiolinda

• Gast
Re: jacko schaatst
« Reactie #1 Gepost op: september 10, 2007, 08:32:28 am »
Daar valt volgens mij heel weinig aan te doen hier deden ze het ook wel eens als er een op de boom zit en de ander wil niet opstappen in de kooi.

Dan willen ze zo graag naar elkaar en in jou geval naar de tafel dat ze zo denken dat ze eruit mogen het enige wat wij doen is net zo lang wachten totdat ze zijn op gehouden en daarna mogen ze eruit, en niet omdat ze dat zo graag willen. (het gebeurd nu nog zeer zelden dit gedrag)

En ja inderdaad ze kruipen helemaal naar boven zetten de snavel tegen het plafond en schrapen maar en dan krijg je inderdaad dat het wel is open kan gaan. Dus ik zou het hem gewoon laten doen en als hij het een tijdje niet meer doet eruit halen. Anders dan blijft het natuurlijk werken voor hem hij doet dit en mag eruit en dan zal het vanzelf minder gaan worden omdat het niet het gewenste effect heeft voor hem (kan wel ff duren hoor)

Groetjes Linda
« Laatst bewerkt op: september 10, 2007, 08:35:28 am door Caiolinda »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: september 10, 2007, 08:52:24 am »
De aanhouder wint!! Ben het helemaal met Linda eens! ;) En geen doek, geen plantenspuit, negeren en nog eens negeren.  ;)

jos

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 10, 2007, 09:56:54 am »
we laten jacko er ook niet uit als hij zo aan het schaatsen is
maar we zijn gewoon bang dat als hij zo door blijft gaan jacko er mischien blijvent letsel er aan over houd
en het gekke is jacko doet dat alleen als we gaan eten.
als we in de woonkamer zitten en jacko zit op de kooi dan gaat hij klokslag kwart over acht  s`avonds vanzelf zijn kooi in.
dan is het nog een half uurtje eten en daarna horen we of zien we jacko niet meer.
jacko zit dan lekker op zijn stok met open deurtje te slapen

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #4 Gepost op: september 10, 2007, 09:59:31 am »
gekke jacko

khoop dat je snel een oplossing vind en zoals men voorgangers zeggen, geen aandacht en da's het moeilijkste

Caiolinda

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 10, 2007, 10:35:20 am »
Hoi Jos,

Je zegt het eigenlijk zelf al zoals ik het terug lees:

Hij moet met eten in zijn kooi en ik neem aan dat deze dan ook dicht zit!!

En als hij er s`avonds op zit dan zit de kooi niet dicht.

Het wondje wat hij misschien krijgt is binnen een week misschien iets langer weg zal geen blijvend letsel zijn.

Groetjes Linda

ede

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 10, 2007, 11:30:43 am »
De aanhouder wint!! Ben het helemaal met Linda eens! ;) En geen doek, geen plantenspuit, negeren en nog eens negeren.  ;)
Absoluut. Helpt echt. Doe desnoods oordoppen in en ga met de rug naar hem toezitten zodat je maar niet reageer.
Hij merkt dat jullie bang zijn dat er iets gebeurd. Die angst voelt hij echt wel en zal doorgaan totdat hij zijn zin heeft want hij voelt dat hij zijn doel bijna bereikt. Aandacht!
Hij moet dus weten dat het geen zin heeft dat te doen.

Onthoud: Negatieve aandacht is ook aandacht!
En echt waar, ze kunnen zo dol zijn op aandacht dat ze het daarom ook kunnen doen.

Succes.

Dorian

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 10, 2007, 11:58:22 am »
de kwekers van Pinkey hadden ook zo'n gaai.
zij probeerden het ook door negeren over te laten gaan, maar na een half jaar (oordoppen, met rug ernaartoe zitten enz.)
uiteindelijk zijn ze hem een bakje lekkers eten gaan geven voordat zij gingen eten.
dat heeft geholpen, hij had zijn eigen lekkere eten.

Caiolinda

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 10, 2007, 12:00:18 pm »
de kwekers van Pinkey hadden ook zo'n gaai.
zij probeerden het ook door negeren over te laten gaan, maar na een half jaar (oordoppen, met rug ernaartoe zitten enz.)
uiteindelijk zijn ze hem een bakje lekkers eten gaan geven voordat zij gingen eten.
dat heeft geholpen, hij had zijn eigen lekkere eten.

Dat is inderdaad ook zo.

Wij doen dat ook omdat gaaitjes nog al de neiging kunnen hebben om te willen eten als jij dit ook doet.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: september 10, 2007, 12:23:02 pm »
Is waarschijnlijk ook een goede oplossing. Zorg dat hij hongerig is als jullie gaan eten en geef hem dan een bakje eten! ;)

jos

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: september 10, 2007, 12:53:33 pm »
nou oordopjes zulen we niet nodig hebben  :angry:
eten krijgt de rakker ook als wij aan het eten zijn maar schijnbaar vind hij ons eten intersanter dan zijn eigen voer  ???
maar ik zal vanavond eens proberen om er een of twee steeltjes boontjes bij zijn voer te doen(ongezouten natuurlijk)
lijken als dat enig effect heeft.
en ja als wij gaan eten is zijn kooi dicht zou ik het deurtje open laten dan komt die f16 voorbij gevlogen  :angry:
en dan gaat hij lekker in het midden van de tafel zitten met een houding van nou waar is mijn eten.
onze andere beesten mogen ook niet op tafel dus jacko ook niet je moet ergens een lijn trekken  ;D
maar ik ben in ieder geval blij dat hij er geen blijvend letsel aan over zal houden.

jos

ede

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: september 10, 2007, 12:56:27 pm »
nou oordopjes zulen we niet nodig hebben  :angry:

De oordopjes zijn er dan voor dat je em ECHT kunt negeren.
Zelfs de minste beweging of verkramping kunnen ze opmerken.
En als je niet hoort dat hij het doet.. ben je dus gewoon lekker met je eigen dingen bezig ipv met hem.
En dat is wat je moet bereiken.

Door voer te gaan geven is op zich een goede oplossing. Alleen bestrijd je de gevolgen er mee en niet de oorzaak.
Op zich niet zo erg als hij maar niet het idee krijgt dat hij zijn zin krijgt voor het 'schaatsen'.
Daar moet je echt serieus voor oppassen!

Dorian

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 10, 2007, 14:31:30 pm »
de oorzaak bij onze gaaien bestaat er gewoonweg uit (en ze hebben deze neiging alle drie) dat zij eten willen als wij eten en het liefst iets anders dan pellets.
dat is bij ons het moment dus om een beetje zaadjes te geven.

iedereen tevreden en ik vind het daadwerkelijk geen probleem.
ze willen nu niet meer MIJN eten, maar eten hun eigen, in hu ogen lekkere, eten.
en ze laten ons met rust.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: september 10, 2007, 14:52:13 pm »

en ja als wij gaan eten is zijn kooi dicht zou ik het deurtje open laten dan komt die f16 voorbij gevlogen  :angry:
en dan gaat hij lekker in het midden van de tafel zitten met een houding van nou waar is mijn eten.
onze andere beesten mogen ook niet op tafel dus jacko ook niet je moet ergens een lijn trekken  ;D

Kinderachtig hoor!! :P Waarom kook je niet gewoon alles zoutloos en geeft hem een plekje aan tafel, dan kan hij lekker meeeten!!! ;D

Is een geintje, maar met een serieuze ondertoon, ik ken mensen die dat doen!! :)

Caiolinda

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: september 10, 2007, 16:08:19 pm »
Hoi Jos herken het echt helemaal heb hier ook zo`n kip zodra de deur dicht gaat wil ie als een gek naar buiten, en is het deurtje open gaat ie uit zichzelf binnen zitten shootme

Maar ik zou het gewoon proberen vol te houden want wanneer houd hij er mee op als jullie zitten te eten??