laatst was onze kleine brokkenpiloot ergens opgevallen (dat stuk is ondertussen al verwijderd) en er waren een paar druppels bloed te zien, nu raak ik niet zo snel in paniek en kontroleer waar het vandaan komt
ik vind een afgebroken veertje naast zijn cloaca ,dus ik ben er gerust in
paar dagen later zien we dat zijn bruin gekleurd is ,dus we denken dat hij ergens aan gebeten heeft wat afgaat (gebeurt nogal eens met papegaaienspeelgoed)
afgelopen zaterdag hebben we goed geprobeerd om toch maar te zien waar het zou vandaan komen,want hij had weer een weeg aan die bek zitten en nu was er geen speelgoed in de buurt
we zagen een donkere vlek maar mochten niet zo goed kijken ,ook niet onder dwang, samen met sandra toch nog eens geprobeerd en gezien dat het eigenlijk een vrij grote wonde was , zoals een eurocent van 20 ofzo
vandaag naar de da gevraagd of hij er ons toch effe kon bijnemen,want ik vertrouwde het niet zo goed meer, temeer omdat hij er altijd zit aan te prutsen
hij heeft zich heel goed gedragen bij de va, en toen hij in de handdoek lag konden we goed kijken, de da dacht eerst aan een prolax of prolac dat ontgaat me nu ff ,maar dat was het niet
hij deed de vuile veren weg en legde ze naast lowie neer , wat een groot pak was het zeg

één grote korst en zeker zo groot als een 2 eurostuk
de va heeft op mijn vraag een 2 foto's genomen
voorlopig moet ik alleen 2 x per dag de wonde inwrijven met de meegekregen zalf met antibiotica (niet schadelijk , als hij eraan likt)
en als het tegen woensdag avond niet beter is, of dat hij er alsnog teveel aan prutst ,moet ik terug een krijgt hij een kraag
aub, niet schrikken bij het zien van de foto's want ze zijn echt niet mooi