eindelijk weer thuis en iedereen weer een beetje op zijn gemakske (min of meer toch)
zoals je wist ben ik naar een echte vogelarts geweest nu, die man was verbrouwereerd van de grootte van de wonde, lowie heeft zijn eigen dus fameus toegetakeld, we zagen wel iets maar we zagen niet alles ( en ik snap er nog steeds niets van dat je het niet meer merkt aan hun

)
de plaats waar de staart aan vast zit heeft hij gebroken (door een val) en op die plaats is de huid gescheurd, door de zwelling van het onderliggende en het gepruts van lowie was er geen huid genoeg om alles mooi te hechten
veel weggesneden van het wilde vlees dat er al was aangegroeid (hoe snel dat gaat eigenlijk hé) en alles goed gereinigd , de va heeft dan zijn best moeten doen met de overige huid ,niet echt makkelijk, de operatie zelf heeft 45min geduurd

in de wonde werd nogal veel antibioticazalf ingespoten en hij heeft ook nog een pikuur van antibiotica gekregen

het duurde een beetje eer hij goed en wel wakker was en we naar huis terug konden, gans de terugweg heeft hij van mijn lichaamswarmte genoten want hij was serieus afgekoeld, de lieverd bleef zo lief tegen me aan liggen

thuis gekomen heb ik hem nog ff willen op het lijf warm houden met een warm kersenpitkussentje,maar hij was er bang van , en hij viel zo in slaap dat we hem maar in zijn kooi hebben gezet op de badkamer , die kunnen we apart opwarmen, ( rust is nu toch het beste) want dat zei de va wel, om hem ofwel onder de lamp te zetten ofwel in een verwarmde ruimte, dus vannacht blijft hij in de badkamer en waarschijnlijk ga ik benenden blijven slapen om af en toe eens te gaan zien
nu moeten we juist heel hard hopen dat hij eraf blijft , in geval dat hij toch eraan zou zitten prutsen moet ik naar mijn da een kraagje gaan halen, de va vond het beter van niet omdat het toch maar stresserend is voor de vogel, dus hopen dat hij eraf blijft
ik hoop dat lowieke een goede nacht heeft en morgen alles (of toch veel) weer vergeten is
kheb het wel even moeilijk gehad, we mochten erbij blijven om toe te kijken ,maar toen hij lowieke bijna dubbel plooide om goed te kunnen hechten ,moest ik me toch goed bedwingen zenne

marc heeft een foto genomen net ervoor en we zullen morgen één nemen van erna , wat een verschil zeg