ja lowieke is een broedmachine kip
Jeetje. Wat balen! Waarom dan?
Ik vind het persoonlijk wel raar dat de kweker je hier niet van op de hoogte heeft gesteld. Of heeft hij dat wel?
Broedmachine vogels krijgen niets van de ouders mee. Lola van Jarno is ook een broedmachine vogel en Jarno vertelde dat Lola gewoon heel veel miste in het begin. Misschien kan Jarno dit toelichten als hij dit leest.Ze kunnen bijvoorbeeld achterlopen in hun eigen verzorging. Niet weten dat ze of hoe ze moeten poetsen. Wanneer de ouders de vogels opvoeden/opgroeien, dan leren de kleintjes heel veel bij van de ouders. Broedmachine vogels krijgen deze kans niet en lopen daardoor achter. Wat je ook vaak hoort is dat een broedmachine vogel gedragstoornissen vertonen zoals het dwangmatig plukken bijvoorbeeld. Ik vermoed namelijk ook dat mijn Cocootje ook een broedmachine vogel is vanwege haar gefrustreerde gedrag dat ze periodiek heeft.Ik vind het persoonlijk wel raar dat de kweker je hier niet van op de hoogte heeft gesteld. Of heeft hij dat wel?
Ik had hier ook nog wel wat over willen zeggen, maar ik respecteer je wens Viv.
Hoe is het nu met je arme drommeltje Viv???Blijft ie nu een beetje van zijn wondje af???