Auteur Topic: tips gevraagd voor verkruimelde pellets  (gelezen 1275 keer)

kokosnoot

• Gast
tips gevraagd voor verkruimelde pellets
« Gepost op: september 12, 2007, 16:56:09 pm »
wat kan ik doen met de overgebleven kruimels van de pellets? Poekie eet smorgens pellets maar laat de kruimels liggen, ik heb al eens geprobeerd om wat krummels met stukjes peer te mengen, hij trapt er niet in, terwijl peer toch 1 van zijn favo stukjes fruit is. ik vind het zo zonde om de krummels weg te gooien.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: tips gevraagd voor verkruimelde pellets
« Reactie #1 Gepost op: september 12, 2007, 16:58:27 pm »
Ik doe er wat sap van een sinaasappel bij of ik meng het met een Olvarit fruithapje  ;)

ede

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 12, 2007, 17:00:42 pm »
Geef je afgepaste hoeveelheid pellets? Welk merk geef je eigenlijk?

Coco en Kaya krijgen een bepaalde hoeveelheid Harrisons elke dag. Zo afgepast dat het bakje 's avonds leeg is.
Ze mogen ook niet te veel eten want daar worden ze te dik van.

Dus als zij knoeien hebben ze zelf minder ;) En dat hebben ze echt snel door. Dus ik zou als ik jou was iets minder geven.

De Harrisons zijn vierkante brokjes en die sneed ik nog wel es door midden voor Coco en dat hielp ook wel tegen het verkruimelen. Maar ik weet niet wat voor een pellets je geeft!

kokosnoot

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 12, 2007, 17:22:29 pm »
olvarit is een goed idee om te proberen  :thumsup:

ik geef ecobird en als dat op is krijgt hij zaadjes (xtravital) de hoeveelheid die hij zou moeten eten van de pellets krijgt hij lang niet op, en hem uithongeren is hij te jong voor, ook heb ik lorre en co gebeld die zei ook dat hij te jong is om uit te hongeren, ik ben allang blij dat hij wel wat pellets eet, beter dan niets, in het begin moest hij er helemaal niets van weten.
het gaat de goeie kant uit, elke dag geef ik hem er een paar korreltjes meer bij.

nog meer kruimel-tips?

ede

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 12, 2007, 17:25:48 pm »
Genoeg geven dat hij zijn bakje leeg eet is iets anders dan uithongeren he?

kokosnoot

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 12, 2007, 17:36:42 pm »
ik geef de hoeveelheid die voorgeschreven is, maar hij eet er ongeveer 10 gram van en daarna stopt hij en als ik hem later niks anders geef laat hij de rest liggen, daarom als ik de kruimels er ook nog op een of andere manier in krijg schiet de hoeveelheid al aardig op  ;)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 13, 2007, 16:02:21 pm »
het gaat steeds beter, vanmorgen de krummels met hele kleine stukjes banaan gemegd en hij at!  :thumsup:
hij krijgt overdag alleen de pellets en zit nu lekker alle krummels op te eten, ik blij  :a036:
ik wacht met de zaad tot savonds.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #7 Gepost op: september 13, 2007, 21:46:38 pm »
 :thumsup:  :thumsup: