Auteur Topic: ongelukjes door wieken?  (gelezen 2823 keer)

kokosnoot

• Gast
Re: ongelukjes door wieken?
« Reactie #15 Gepost op: september 13, 2007, 21:11:44 pm »
Jeps... is ook wel griezelig.
En soms ook grappig.
Pink heeft nog van die momenten.
"Hey, jij bent iets leuks aan het doen, dat wil ook ook."
Dan springt ze en valt ze dus en vlak voor ze neer komt denkt ze: "oja, ik heb van die wapperdingen, daar moet je wat mee doen."

Het wordt bij haar minder, maar Puck doet het ook nog zo.
Plus dat je wel ziet dat Mick ALS hij vliegt, altijd gericht ergens naartoe wil.
Pink en Puck doen gewoon wat binnen komt in die hersentjes en gaan daarna pas nadenken.
vangnetje er onder  ;D

nermin

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: september 13, 2007, 21:33:34 pm »
Hier ook veel bloedpennen en ook wel eens een stukje van de snavel eraf..door verkeerd (alleen maar aan een kant en te diep) wieken, ook heeft hij een wondje op zijn borst gehad door simpelweg verkeerd neerkomen. Het brengt veel ellende met zich mee als je ze eenmaal verkeerd gewiekt hebt. Rifki is nu al 2 jaar geleden verkeerd gewiekt en nog steeds ervaar ik de ellende hiervan  :cry:
Kartal(tweede gaai) is aan beide kanten en goed gewiekt, zij komt heel mooi fladderend neer. ::)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: september 13, 2007, 21:37:47 pm »
Hier ook veel bloedpennen en ook wel eens een stukje van de snavel eraf..door verkeerd (alleen maar aan een kant en te diep) wieken, ook heeft hij een wondje op zijn borst gehad door simpelweg verkeerd neerkomen. Het brengt veel ellende met zich mee als je ze eenmaal verkeerd gewiekt hebt. Rifki is nu al 2 jaar geleden verkeerd gewiekt en nog steeds ervaar ik de ellende hiervan  :cry:
Kartal(tweede gaai) is aan beide kanten en goed gewiekt, zij komt heel mooi fladderend neer. ::)
kan je na 2 jaar nog ellende hebben van verkeerd wieken? ik dacht dat ze na de rui weer nieuwe veren hadden? dat is toch 2x per jaar? of.....

ede

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: september 13, 2007, 21:45:46 pm »
Niet standaard. Hier ruien ze vaak met temperatuurs wisselingen. Maar dan ruien ze niet alle veren.
Dat gaat gewoon geleidelijk. De veren die verkeerd gewiekt zijn blijven altijd zwak totdat ze echt uitgevallen zijn. En er een mooie nieuwe pen door groeit! Die pen moet ook weer enigzins steun krijgen van de rest. En als de vogel dat weer wild doet of valt dan kan die pen heel goed weer gebroken zijn. Door dat soort complicaties kan het allemaal wat langer duren!  :(

Plumeau

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: september 13, 2007, 21:56:44 pm »
Mijn parkieten zijn niet gewiekt en weten zichzelf aardig heel te houden in de kamer. Zo af en toe fladdert er eentje tegen de lamellen op en landt dan lomp op de grond, maar in vergelijking met hoe hard ze kunnen vliegen als ze echt van A naar B willen gebeurt dat in slow-motion ;) De lamellen zijn altijd bijna dichtgedraaid als de vogels los mogen, want ik zie ze ervoor aan om eens hard tegen het glas op te vliegen anders...

Selano (gehandicapt parkietje) kon niet vliegen en zij is een aantal keren zeer lomp gevallen. Met meer mazzel dan wijsheid zijn er geen grote verwondingen ontstaan, maar ik vond het doodeng om haar uit de kooi te laten. Het is dat ze het echt geweldig vond om rond te lopen (ook al snapte ze steeds niks van het trapje en ging rechtstreeks naar de grond toe  :(), anders had ik haar nooit uit de veilige kooi gelaten! Lorne vond het ook maar niks dat Selano op de grond ging zitten en hij vloog af en aan om haar mee terug naar de kooi te lokken  ;D

nermin

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: september 13, 2007, 22:05:08 pm »
Niet standaard. Hier ruien ze vaak met temperatuurs wisselingen. Maar dan ruien ze niet alle veren.
Dat gaat gewoon geleidelijk. De veren die verkeerd gewiekt zijn blijven altijd zwak totdat ze echt uitgevallen zijn. En er een mooie nieuwe pen door groeit! Die pen moet ook weer enigzins steun krijgen van de rest. En als de vogel dat weer wild doet of valt dan kan die pen heel goed weer gebroken zijn. Door dat soort complicaties kan het allemaal wat langer duren!  :(

Goed verwoord :thumsup:
Rifki doet wild en blijft wild doen...ik moet maar zien of dat weer goed komt :cry:

kokosnoot

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: september 13, 2007, 22:06:08 pm »
mijn parkietje vliegt ook door de kamer, weet precies de weg, geen enkele fout, knap vind ik dat, ook weet hij wat een raam inhoud, nog nooit tegenaan gevlogen  :thumsup:
sinds kort weet hij al vliegend de weg naar de keuken, dat betekend: ik wil douchen!  ;D hij gaat onder de kraan  :)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #22 Gepost op: september 13, 2007, 23:14:20 pm »
arthur was gans verkeerd gewiekt
één zijde gekarteld gewiekt en andere zijde hadden ze een gat in de vleugel geknipt  :fool:
die viel als een blok naar beneden , gelukkig heeft hij zich daarvan nog niet pijn gedaan,behalve laatst ,kwam er één nieuwe lange pen door ,die stond heel alleen ,die breekt hij met pijnlijke gevolgen en een bezoekje bij de va  :(

lowieke is prachtig gewiekt ( de woorden van men va) en toch valt hij ook mis ,met ook erge gevolgen  :cry: