Auteur Topic: Bloed aan de snavel  (gelezen 1748 keer)

kyra/destiny

• Gast
Bloed aan de snavel
« Gepost op: september 15, 2007, 19:29:31 pm »

Gizmo onze grijze van 5 maandjes oud is een uurtje geleden van de speelboom gesprongen, toen ik hem op liet stappen merkte ik dat er bloed aan de snavel hing.  ook schijnt er een stukje (heeeel klein) los te hangen aan de bovensnavel (aan de binnenkant heel onderste stukje meer een schilfertje eigenlijk). 

Moet ik me hier zorgen over maken?  Of gewoon zijn beloop laten?  Kan het van het springen zijn of zou er iets anders kunnen schelen?

Hij zat ook heel erg met zijn kop te schudden vlak erna, nu heb ik hem in zijn kooi gezet en ik zie toch dat hij zijn bek gebruikt om te klimmen en zo.

Graag advies?

groetjes

Kyra

ede

• Gast
Re: Bloed aan de snavel
« Reactie #1 Gepost op: september 15, 2007, 19:34:20 pm »
Is het bloeden ondertussen gestopt?
Als hij ook weer gaat eten is er niets aan de hand.
En dat hij klimt is ook een goed teken!

Coco heeft wel eens het puntje van de snavel gebroken. Bloedde ook erg. Hij was erg stil voor 2 dagen maar hij at wel.

Dus ik zou zeggen maak je maar geen zorgen. Als hij gewoon gaat eten dan is het ok!

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 15, 2007, 19:39:32 pm »
ik merk op het moment niet veel meer aan hem, ga hem binnen een halfuurtje zijn dagelijkse avondlunch geven (een portie zaadjes, daar is hij dol op) dan merk ik het wel als hij die niet eet dan scheelt er echt iets;

het lijkt er wel op dat het bloeden is gestopt, was ook maar een klein beetje....

thx corina, stelt met toch een beetje gerust

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 15, 2007, 20:01:07 pm »
ja hoor hij eet zijn zaadjes even gretig als altijd  :thumsup:

Ik zie ook helemaal geen bloed meer en het schudden met de kop lijkt ook gestopt!!!

Al bij al nog goed afgelopen dus

kokosnoot

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 15, 2007, 20:02:28 pm »
super dat hij goed eet  :thumsup:
toch zou ik, als het bij mijn gaai gebeurd, nieuwsgierig zijn waar het bloed vandaan komt, of komt dat van dat afgebroken stukje?

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 15, 2007, 20:04:01 pm »
dat vermoed ik dan!

Ik zie dat schilfertje niet meer hangen en ook bloed zie ik nu niet meer!
Kan het zijn dat een gaai zich op de tong bijt bij het springen (net zoals wij bv)?
En zo ja wat zijn dan de gevolgen?
Dat was namelijk het eerste waar ik aan dacht maar aan zijn tong zie ik absoluut niets

Dorian

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 15, 2007, 20:13:27 pm »
dat kan geloof ik wel ja, of dat hij een gaatje ergens anders heeft en daar met zijn snavel in heeft zitten porren om te kijken wat er scheelde...
of dat het inderdaad een klein stukje was wat afgebroken is.
maar gaat een gaai bloeden van een schilvertje dat van zijn snavel valt?

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 15, 2007, 20:14:55 pm »
vraag ik me inderdaad ook af

Hij zit zich nu klaar te maken om te gaan slapen dus ik laat hem nu met rust, maar morgen volgt er een grondige inspectiebeurt van kop tot teen hoor!!!!!

Hopelijk moet ik besluiten dat er niets scheelt maar je weet maar nooit!!!!

ede

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 15, 2007, 20:42:38 pm »
Gelukkig is alles goed!
Als hij pijn zou hebben, zou je dat wel merken.
Misschien zat er net een bloedvaatje onder dat schilfertje!  ??? Je weet het niet!

Fijn dat alles normaal is!  :thumsup:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #9 Gepost op: september 16, 2007, 15:07:39 pm »
dat kan geloof ik wel ja, of dat hij een gaatje ergens anders heeft en daar met zijn snavel in heeft zitten porren om te kijken wat er scheelde...
of dat het inderdaad een klein stukje was wat afgebroken is.
maar gaat een gaai bloeden van een schilvertje dat van zijn snavel valt?

normaal gezien niet, want anders zouden ze hun snavel ook niet kunnen verzorgen aan een stok, dat ze hem slijpen zeg maar,
ik denk dat zoals cosch zegt, dat onder dat schilvertje een heel klein bloedvaatje loopt, dat dicht zo.
het schilvertje hoeft natuurlijk niet van de punt af te komen, het kan ook van de rand af komen of van in de bek.

maar goed dat hij weer eet! niets aan de hand dus ;)
kleine brokkepiloot :)