Auteur Topic: Omgangsprobleem tussen Jarie en Jessie  (gelezen 7676 keer)

Dorian

• Gast
Re: Probleem
« Reactie #30 Gepost op: september 19, 2007, 07:24:50 am »
Je hebt inderdaad kooien met tussenschotten.
Wij hebben die ook voor Pink en Puck, voor als het niet goed mocht gaan (als Puck bijv graag kindjes wil maken en Pink, die te jong is, dat niet wil, maar Puck wel jagen gaat) dan zetten we dat schot erin.
Dan hebben ze nog steeds beiden een grote kooi (85 bij 1 meter bij 1.90) en zitten ze toch nog wel samen.

Mar

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: september 19, 2007, 10:12:48 am »
Bedankt voor de tips!

Ja zo,n tussenschot zou een idee zijn mocht het echt fout gaan(maar maak je die zelf? of kan je die ergens kopen? van plexi,van hout??
nog beter,heeft iemand foto,s van zoiets?)

Dorian

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: september 19, 2007, 18:04:06 pm »
Aan die van ons heb je niet zoveel, want dat was een kant en klare kooi.
Hoe ik het zelf zou maken weet ik echt niet...

super dat je ze beiden wil houden Mar!

Mar

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: september 19, 2007, 20:13:20 pm »
Ik moet wel...
Ik krijg t niet over mijn hart!

Met die hele grote bek van mij,ben ik zo,n zoutje wat mijn beessies aangaat :-[

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #34 Gepost op: september 20, 2007, 14:22:57 pm »
kheb zo zitten denken en zou een vakantie periode van één van de twee even een oplossing geven ??

Mar

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: september 20, 2007, 19:55:41 pm »
hoezo denk je dat Viv?

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #36 Gepost op: september 20, 2007, 20:16:31 pm »
wel gewoon, als ze mekaar nu een tijdje niet zien of ze dan anders met elkaar zouden omgaan, kweet het niet zenne ,ik denk maar wat

Mar

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: september 20, 2007, 20:29:34 pm »
denk eerlijk gezegd niet dat het iets zou verbeteren(alle veranderingen zijn al eng)
en stel je voor dat Jarie helemaal bij komt en dan na een weekje ofzo is Jessie er weer :o

maar vind t lief dat je meedenkt :-*

Dorian

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: september 21, 2007, 08:50:56 am »
maar uhm... heb je al eens nagedacht over de aanpak van Jarie?
is het niet misschien toch ergens zo dat jullie per ongeluk zijn angstige gedrag bevestigen?

zo weet ik bijvoorbeeld van mezelf inmiddels, dat omdat Pinkey zo lang ziek is geweest, ik steeds als ze even stiller werd daarop reageerde.
ik was zelf heel bang dat ze ziek werd of was.
dat heeft ze aangevoeld.
nu ik dat heb kunnen en durven loslaten, is ze de kaketoe die ADHD heeft uitgevonden. (in Belgie bij de meeting heb ik gezien dat het ook anders kon namelijk)
en daarmee zijn alle drie de gaaien veel zelfverzekerder geworden en is de onderlinge sociale interactie en communicatie heel veel verbeterd.
ze is nu niet meer bang voor de twee mannetjes (Puck de rose en Mick het grijsje), maar laat een waardige tegenstander zien.
en ik was me er eigenlijk niet zo bewust van dat ik zo reageerde en daarmee een gedragsprobleem creeerde.
tot ik van de vogelarts met mijn neus op de feiten werd gedrukt en in de Ardennen (de meeting waar wij een aantal dagen langer zijn geweest, die kort na mijn laatste VA bezoek was) de omslag heb gemaakt.

nermin

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: september 21, 2007, 09:10:56 am »

zo weet ik bijvoorbeeld van mezelf inmiddels, dat omdat Pinkey zo lang ziek is geweest, ik steeds als ze even stiller werd daarop reageerde.
ik was zelf heel bang dat ze ziek werd of was.
dat heeft ze aangevoeld.
nu ik dat heb kunnen en durven loslaten, is ze de kaketoe die ADHD heeft uitgevonden. (in Belgie bij de meeting heb ik gezien dat het ook anders kon namelijk)
en daarmee zijn alle drie de gaaien veel zelfverzekerder geworden en is de onderlinge sociale interactie en communicatie heel veel verbeterd.
ze is nu niet meer bang voor de twee mannetjes (Puck de rose en Mick het grijsje), maar laat een waardige tegenstander zien.
en ik was me er eigenlijk niet zo bewust van dat ik zo reageerde en daarmee een gedragsprobleem creeerde.
tot ik van de vogelarts met mijn neus op de feiten werd gedrukt en in de Ardennen (de meeting waar wij een aantal dagen langer zijn geweest, die kort na mijn laatste VA bezoek was) de omslag heb gemaakt.

Het lijkt wel alsof je mijn gedrag tegen over Rifki omschrijft  :-[

Dorian

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: september 21, 2007, 09:27:22 am »
Hahahha, je vervalt zo snel in dit soort gedrag ten opzichte van je papegaai, dat je het niet doorhebt.
Ik weet het echt allemaal wel, maar het zo moeilijk het bij jezelf te herkennen.
Het is denk ik een vrij normale menselijke reactie en erg fijn als dit doorbroken kan worden wanneer je je er eindelijk van bewust bent.

Ik denk dat iedereen dit wel eens zal hebben op de 1 of andere manier.

nermin

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: september 21, 2007, 11:12:26 am »
Hier precies zo...ik weet het wel maar kan het niet laten om me niet bezorgd om Rifki te maken :CENS Het grappige is nu dat ik wel door heb wanneer hij mij manipuleert haha...ik trap er niet meer in :)

ede

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: september 21, 2007, 11:42:29 am »
Moeilijk he?
De praktijk is zoveel moeilijker dan de theorie.

Ik heb zelf bijv ook erg als Coco wat luidruchtig is en ik ben zelf erg moe.. dan kan ik er ook niet zo goed tegen.
En blijkbaar reageer ik er vaker op dan ik zelf in de gaten heb. Coco zegt bijv nu ook al op boze toon: Coco Hou op.
Dat is niet goed!  :( En in theorie weet je ook dat je juist moet negeren enzo.

Het loopt hier gelukkig nog niet uit de hand..maar het is wel iets om bewust van te zijn.

Mar

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: september 21, 2007, 13:06:12 pm »
misschien heb ik het niet goed uit gelegd MAAR WIJ hebben geen probleem met Jarie,
Jeesie EIST aandacht van Jarie.

Jarie is bang ,vlucht en springt weg,
Jessie springt OP Jarie.

WIJ is eigelijk niet aan de orde

ede

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: september 21, 2007, 13:09:08 pm »
ok ok!
Er word alleen maar met je meegdacht.  ;) Er word namelijk heel terecht gesteld: ipv Jessie 'aanpakken' is het misschien zinvol om te kijken of je juist iets meer met Jarie kunt doen zodat hij er wat beter tegen kan en wat rustiger word als Jessie in de buurt is.