Auteur Topic: Omgangsprobleem tussen Jarie en Jessie  (gelezen 7702 keer)

Mar

• Gast
Re: Probleem
« Reactie #45 Gepost op: september 21, 2007, 13:11:27 pm »
word ook niet boos ;D ;D ;D

word alleen zo moe van Jarie,kep m al 100x verteld dat Jessie best wel lief is :P
maar die stomme kip snap t niet geloof ik.....

nermin

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: september 21, 2007, 13:29:06 pm »
Ik heb Rifki ook al wel 1000 keer verteld dat Kartal geen monster is en nog maar een( baby)  grijze net zoals hij zelf is ;)Dat het geen nut heeft dat hij zich te pletter gooit en steeds weer een wondje of een bloedveer heeft als zij in de buurt kwam.....waardoor ik weer overbezorgd raak..... shootme shootme Tot mijn grote verbazing heeft hij het nu een beetje door  ;D ;D ik hoop ook dat dit bij jou gaat gebeuren :a036:

Mar

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: september 21, 2007, 14:38:54 pm »
Ben toch blij dat ik niet de enige ben met een ,,stomme,, vogel ;D

nermin

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: september 21, 2007, 15:11:08 pm »
daar ben ik ook blij om :) :)alleen is ook zo alleen he!

Dorian

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: september 21, 2007, 15:27:58 pm »
En toch kan het zijn dat Jarie de reactie laat zien die hij denkt dat erbij hoort, omdat jullie verkrampen, grote ogen trekken, afwachtend opstellen enz.
Of dat Jessie op Jarie springt omdat ze denkt dat jullie dat boeiend vinden, omdat ze dan aandacht krijgt.

Dat is wat ik bedoelde....
Dan is het dus niet zo dat Jarie springt omdat Jessie eng is, maar omdat jullie het zelf spannend vinden offie wel blijft zitten.
En als hij meer op jullie gericht is dan op andere vogels, dan voelt hij die spanning en doet wat een gaai in zulke situaties hoort te doen.
Vluchten.

Ik zeg niet dat het zo is, maar probeer alle opties te bedenken.
Misschien kun je zelf een keer beschrijven wat er nu precies gebeurt als ze beiden los laten, wanneer, hoe, in welke volgorde en wat jullie zelf doen.

Dat je aangeeft dat je zo moe van Jarie wordt, is zooooooo begrijpelijk.
Misschien voelt hij zelfs dat aan. Dit is geen verwijt hoor, want ik weet heel heel heel goed, hoeveel invloed ze op je hebben af en toe en dat dat niet allemaal zomaar te verbergen valt.

Succes.

nermin

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: september 21, 2007, 17:56:26 pm »
Ik begrijp wat je bedoelt Dorian. Ik heb toen ik Kartal kreeg beide tegelijk in een nieuwe kooi gedaan en er niet naar omgekeken (met enige hulp) Ik kan nu zeggen dat negeren  :P echt heeft geholpen...In de kooi ging dus alles goed...maar buiten de kooi ging Rifki weer springen...ik merkte dat hij zat te wachten op mijn panische reactie..ik heb dit gedrag volkomen genegeerd :hot: dit was echt moeilijk...en nu zitten ze zelfs samen op een standaard zonder spring pogingen...Ik heb er zelf  zelfs moeite mee om dit te geloven :)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #51 Gepost op: september 21, 2007, 18:34:14 pm »
Heb je nooit een gedragsconsult overwogen bij Hooijmeijer?
Dit komt in mij op na het verhaal van Renate (caradow).
Er zijn al zoveel mensen meegeholpen.

Mar

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: september 21, 2007, 22:13:56 pm »
De eerste paar keren zijn we opgesprongen en heb ik zelfs Jessie eruit gehaald,
stom natuurlijk want dat was een leuk spelletje,Jarie pesten en ik mag eruit dacht Jess.

Maar dat is 2x gebeurt,nu reageerd niemand(we weten immers wat er gebeurt)
er word wel over gepraat natuurlijk,nou ja gevloek meer :)

maar ik zeg dan ook,gewoon laten gaan ,ze maken elkaar niet af,Jarie moet maar van zich af bijten hoor!

Maar t lijkt wel of Jessie het leuk vind,negatieve aandacht is beter dan helemaal geen aandacht :CENS

ik vind het gewoon vervelend voor allebei,Jessie wil aandacht en Jarie is bang voor dr :(

Dorian

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: september 22, 2007, 09:16:45 am »
Maar wanneer praat je erover? Of vloeken?

Want vooral het laatste geeft wel aan dat er op het moment dat er iets gebeurt bij jullie een gevoel ontstaat dat vrij heftig is...
Misschien merken ze dat?

En uhm... hoe groot is de kooi? Staat dat al ergens?
Heb je misschien een foto van de kooi?
Misschien dat een andere inrichting ook kan helpen.

Oja, wanneer en hoe en waarin zijn ze samengeplaatst?
Het zou kunnen dat alles omgooien helpen kan. Als Jessie zich niet meer zo zeker voelt.

Als ze los zitten, zitten ze dan OP de kooi?
Ik zat te denken namelijk dat Pink en Puck ook veel meer van elkaar kunnen hebben wanneer ze in de speelboom zitten en niet in hun (immens grote) kooi.

Mar

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: september 22, 2007, 09:57:24 am »
dat staat allemaal bij het topic,,de beestenboel van Jarie en Jessie....

En vloeken doen we niet meer,dat deden we,nu laten we het gewoon gaan.

Jessie is er als babygaai van 14 weken(dacht ik) bij gekomen,Jarie was DOL enthausiast(ppff moeilijk woord ;D)

fluiten praten dansen  gek doen,hij ging helemaal uit zijn bol,Jessie had zoeiets van :o :o :o :owas dat voor mafketel???????? ;D ;D ;D

Totdat Jess begont te bewegen en ook iets terug piepte ,ja toen was Jarie van slag!

Had mssichien beter een plastic papegaai erbij moeten zetten :CENS

nermin

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: september 22, 2007, 11:02:45 am »
Had Jarie ook moeite met andere gaaien voordat Jessie er was? :CENS

Rifki sprong werkelijk voor alles weg...als ik in de buurt was/ben. :fool: dit nog steeds hoor...
Ik wist dus dat het een hele klus zou zijn om ze aan elkaar te laten wennen. Ik heb ook echt getwijfeld of een tweede grijze wel verantwoord was...toch heb ik dit gedaan omdat Rifki, als die uit logeren was, een heel ander soort gedrag vertoonde. Voor Kartal is die niet meer bang.....omdat ik er gewoon niet op reageer...maar andere gaaien..die blijven zo eng he :P :P

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #56 Gepost op: september 22, 2007, 12:05:55 pm »
Ik denk dat een gedragsconcult bij jullie grote wonderen kan doen. Op de een of andere manier heb je toch onbewust Jarie's maar ook Jessie's gedrag aangemoedigd. Dat kan met zulke subtiele gedragingen al gebeurt zijn en nog steeds bevestigd worden waar jezelf totaal geen weet van hebt. Ik heb geen idee wat een consult kost. Dus het is misschien makkelijk praten voor mij, maar ik zou die kans nemen. Je zit hier duidelijk heel erg mee. Vaak is het zo bij parkietjes waarbij je het idee hebt dat ze niet samen kunnen, je denkt dat apart houden de beste oplossing is, dit dan vaak averechts werkt en dus blijkt dat ze na scheidng elkaar verschrikkelijk missen.

Mar

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: september 22, 2007, 12:43:44 pm »
Jarie komt bij mijn schoonzus vandaan,hij zat daar met nog 3 grijzen in een grote kooi,allemaal volwassen.

Ik heb begrepen dat Jarie altijd bang is geweest,een mix van bang en verwend noem ik het altijd.

Alleen bij haar bleef die constant in een hoek op de grond zitten bibberen....

Dus dacht ik,als ie nou een babygaai als voorbeeld krijg,misschien dat het aanslaat(krijg die in ieder geval te zien hoe een normale papegaai zich gedraag)

verder weet ik alleen dat ie 7 jaar in een winkel heb gestaan,dus uit de kooi doet ie liever niet

giggles

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: september 22, 2007, 13:03:12 pm »
Jari ziet denk ik Jessie niet als een soortgenoot en jullie wel, omdat hij 7 jaar (alleen?) in een winkel heeft gestaan.
Het valt hem dan wel koud op zijn dak als hij van het ene op het andere moment bij die rare gevederde wezens komt te zitten.
Jari is in mijn ogen een probleem vogel, dus daar zit het probleem. Ik vermoed dat als je flink met Jari gaat trainen, Jari veel zelfverzekerder gaat worden.

Misschien moet je Jessie eerst apart in een kooi laten, tijdens deze periode, zodat Jari kan wennen aan zo'n raar beest in zijn buurt.
Schuif de kooien steeds dichter naar elkaar toe en laat de vogels wel samen uit de kooi (voor zover als ze dat willen natuurlijk) als je thuis bent.

Dorian

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: september 24, 2007, 10:30:19 am »
Ik ben het met Jarno eens.
Ik denk dat Jarie eerst zelfverzekerder moet worden en dat het in die tijd beter is als ze apart zitten.
Uiteindelijk lijkt het me ook van belang, dat als ze dan weer samen gaan de hele kooi waar ze samen in gaan, verbouwd wordt, zodat het voor beiden nieuw is.