Auteur Topic: Omgangsprobleem tussen Jarie en Jessie  (gelezen 7708 keer)

giggles

• Gast
Re: Probleem
« Reactie #75 Gepost op: september 24, 2007, 19:05:00 pm »
Ben het met Dianne eens.
Het panische gedrag van de eigenaar bevestigt de angst van de vogel.
Stop hem gewoon in een kattenvervoers bak. Vaak blijven vogels daar wel lekker rustig in.
Verder moet je er ook absoluut geen drama van maken.

Mar

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: september 24, 2007, 22:07:32 pm »
o ben ik paniesch  nu? :o

wat knap van jouw :(

giggles

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: september 24, 2007, 22:23:22 pm »
Ik zeg helemaal niet dat jij panisch bent en misschien is het niet helemaal de goede woordkeuze.
Maar ik denk dat de meeste wel tussen regels door kunnen lezen en snappen wat ik bedoel.

Jammer dat je geen antwoord hebt gegeven op de vraag die ik een paar reacties eerder heb neergezet.
We proberen allemaal mee te denken en ik probeer niemand te beledigen verder.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #78 Gepost op: september 24, 2007, 22:56:01 pm »
mar, jarno bedoelt het helemaal zo niet hé

het is gewoon als jij jarie laat zien dat je angstig bent , gaat jarie ook angstig wezen en dat dan ook gebruiken, als ik niet durf ,durft zij ook niet en laat ze me lekker gerust , zo denkt jarie dan

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #79 Gepost op: september 24, 2007, 23:48:07 pm »
Mar we denken allemaal met je mee en net wat Jarno en Vivke al zegt, zo is het niet bedoeld. Maar waar jij bang voor bent zal ook gebeuren dit omdat gaaien helemaal op ons gericht zijn en onze lichaamstaal feilloos kunnen lezen.
Niet beledigd zijn hoor  :-*

Dorian

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: september 25, 2007, 08:19:17 am »
Mar, ik denk dat panisch misschien ietwat overdreven is neergezet, maar eerlijk gezegd begrijp ik wel wat Jarno bedoelt.
Het wordt langzaam duidelijk dat je zelf erg bang bent dat het mis gaat.
Ook dat opstappen niet lukt en dat je het ook wel een beetje bang bent.
En dat is meer dan logisch.
Is ook geen verwijt en ik denk dat de meesten dit gevoel wel kennen.
Ik gaf het ook al ergens aan in hoe het met Pinkey is geweest.
Uiteindelijk had niet zij een probleem, maar ik, waardoor zij probleemgedrag ging vertonen.
En bij jou lijkt het daar ook wel een beetje op...
Je bevestigt toch ergens zijn gedrag.

het gevoel te willen vloeken, het bang zijn dat hij het niet tot een VA zou redden, het niet durven laten opstappen, het bang zijn dat hij valt als Jessie naar hem toe gaat
Het zegt wel veel over hoe je je voelt.

Misschien ligt daar de kern van het probleem.
En dat is trouwens een logisch gevoel.
Het is zeker niet verwijtend bedoeld.
Maar ALS dat het probleem is, dan kun je er wel wat aan doen.
Ik vraag me alleen af of dat zonder hulp lukt...

Kun je Bonny Talsma niet een keer mailen om te vragen of ze niet bij jou langs kan komen?

Mar

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: september 25, 2007, 08:44:43 am »
Ik zeg helemaal niet dat jij panisch bent en misschien is het niet helemaal de goede woordkeuze.
Maar ik denk dat de meeste wel tussen regels door kunnen lezen en snappen wat ik bedoel.

Jammer dat je geen antwoord hebt gegeven op de vraag die ik een paar reacties eerder heb neergezet.
We proberen allemaal mee te denken en ik probeer niemand te beledigen verder.

JIJ denkt Jarie te kennen,,stop m gewoon in een kattenbak,,     tuurlijk :(

maar okee,zou mijn probleem daarmee opgelost zijn als Jarie bij mij durft op te stappen??
Zou Jarie dan ineens niet meer bang zijn voor Jessie?
Of zou die nog meer op mij gericht zijn als ik hem zover krijg en hij helemaal niets meer met Jessie wil-durf?
(en nogmaals,ik typ misschien wel ,,boos,, maar ben het niet,ben alleen maar blij dat jullie meedenken)

Mar

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: september 25, 2007, 08:48:18 am »
o ja,ga even kijken of ik Bonny zover krijg hier te komen,kijken wat ze zeg

Dorian

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: september 25, 2007, 08:57:59 am »
Ik denk dat Jarie heel erg onzeker is.
En als hij zelfverzekerder wordt (en dat kan inderdaad door opstappen, met jou samen dingen doen enz.), wordt hij ook weerbaarder in de situaties met Jessie denk ik.

Pink is een beetje het derde wiel aan de wagen geweest hier.
Ze was er als eerste, maar liet zich al snel door Mick en Puck wegjagen.
Terwijl toen Mick er net was, Pink het hoogste woord had.
In de periode erna is Mick zekerder geworden en hij begon Pink op haar nummer te zetten als ze erg vervelend tegen hem deed.
Maar ook werd Pink onzeker, omdat ik me zo'n onwijze zorgen maakte.

Nu zie je langzaam dit allemaal normaliseren.
Pink heeft soms het minste te vertellen (als het om eten gaat dan), maar kan wel samen met Puck (en zeker met Mick) uit 1 bakje eten inmiddels.
En als er kattekwaad moet worden uitgehaald, dan neemt Pink de leiding.

Ben benieuwd wat Bonny gaat zeggen.

Oja, Mar, ik denk dat er mensen hier zijn die wel een gaai (maakt niet uit welke) gewoon in een kattenbak krijgen.
Ik heb Jarno bezig gezien en hij doet en kan veel met gaaien.
En bijvoorbeeld ook Pascal. Op de meeting in Belgie heeft hij "gewoon" Bijou gekortwiekt.
Terwijl dat echt een stresskipje is.
Ik kan dat overigens ook niet, maar de instelling die zij hebben, leidt ertoe dat de gaai gewoon doet wat er gebeuren moet.
Vind dat heel erg knap...

Mar

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: september 25, 2007, 09:07:50 am »
Ik heb even zitten kijken wat het kost :o :o :o

lekker goedkoop( NOT)

nee dat doen we niet :(

Dorian

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: september 25, 2007, 09:17:16 am »
Waar zie je dat dan?
Ik kan alleen de prijzen vinden van de workshops  ???

ede

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: september 25, 2007, 10:04:11 am »
Een e-mailtje met de vraag hoeveel het kost, kost niets ;)
Maar het zal niet goedkoop zijn. bedenk de reiskosten maar es van het hoge noorden naar R'dam.
Maar misschien kan ze je al tips geven aan de telefoon.

Probeer er open voor te staan! ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: september 25, 2007, 10:20:54 am »
Misschien kun je beginnen bij het boekje van Gek van mijn vogel.
Daar valt ook veel uit te halen vind ik, zeker als je een beetje kritisch naar jezelf durft te zijn.

Mar

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: september 25, 2007, 10:24:00 am »
dat boekje heb ik al....

kep ook gelijk staatslotje gekocht :CENS

en idd de prijzen van de workshops zeggen mij genoeg(maar kan altijd mailtje sturen,dat wel)

ede

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: september 25, 2007, 10:35:13 am »
Ik was een heel verhaal aan het typen. 1 verkeerde toetscombinatie en weg was het.  :angry:

Ik denk dat Jarie heel erg onzeker is.
En als hij zelfverzekerder wordt (en dat kan inderdaad door opstappen, met jou samen dingen doen enz.), wordt hij ook weerbaarder in de situaties met Jessie denk ik.
Ik denk ook echt dat het probleem op dit moment bij Jarie ligt. Als hij zekerder zou worden en minder zou manipuleren dan zal hij ook natuurlijker gedrag gaan vertonen. En dan lossen ze het samen wel op.
Maar hij is gewoon hartstikke slim... en dat kan een probleem worden.

Oja, Mar, ik denk dat er mensen hier zijn die wel een gaai (maakt niet uit welke) gewoon in een kattenbak krijgen.
Ik heb Jarno bezig gezien en hij doet en kan veel met gaaien.
En bijvoorbeeld ook Pascal. Op de meeting in Belgie heeft hij "gewoon" Bijou gekortwiekt.
Terwijl dat echt een stresskipje is.
Ik kan dat overigens ook niet, maar de instelling die zij hebben, leidt ertoe dat de gaai gewoon doet wat er gebeuren moet.
Vind dat heel erg knap...

Het is ook een kwestie van gewoon doen. Wat moet moet.
Ik laat me ook niet meer expres bijten door Kaya. En toch gaat het langzaam steeds beter. Ik kan Kaya nu ook zelf kortwieken terwijl het een maga grote grijze is die ook nog es heel sterk is. Maar als je afhankelijk van anderen bent dan moet je ook maar afwachten wanneer diegene tijd heeft. De dierenwinkel wiekt niet zoals ik wil en verstappen vind ik te duur om even te gaan kortwieken. Dus ja dan moet je wel.
Dat is met Jarie natuurlijk ook zo. Het punt is nu gekomen dat iedereen een probleem krijgt met zijn gedrag. Niet alleen jullie en Jessie maar ook Jarie. Dus je moet nu wel actie ondernemen.

Ps. een vogel vang je makkelijk in een handdoek door em op de grond te laten lopen en als dat moeilijk gaat in een hoekje zetten. Dan kun je em in de handdoek in een bak of bench droppen. En als je em goed vast heb dan kan hij ook niet bijten. Ik zal zo even een topic voor je zoeken waar dat omschreven staat.