Auteur Topic: Het ziekenboegje van Dianne  (gelezen 4667 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Het ziekenboegje van Dianne
« Gepost op: september 20, 2007, 11:18:39 am »
Bij de grasparkietjes is een ziekte uitgebroken, welke is nog niet bekend. Afgelopen vrijdag ontdekte ik dat ze diaree hadden nog wel in lichte mate en het waren 3 popjes van de 21 parkietjes. Dus meteen heb ik ze allemaal op een kuurtje coricid gezet. Zaterdag morgen was 1 popje overleden  :cry: maar de andere 2 popjes zagen er beter uit. Ik heb dus doorgezet met de coricid en het ging weer beter met de rest.  Alle vogels zien er picobello uit, mooi strak in de veren gave huidjes mooi alerte oogjes. Maar gistermorgen zat er een ziek mannetje op de waterbak te happen naar water. Hij bleef maar aan het pakken en aan het drinken. Ik heb hem er meteen uitgehaald om hem warm te zetten en om hem te observeren. Folie op de bodem van de kooi. Aan de ontlasting zag ik dat er iets mis moest zijn, maar wat. De poepjes waren ipv groen bruin en er vielen regelmatig gele plasjes. Hedwig was er niet dus ik heb contact opgenomen met het laboratorium in ons dorp bij de dierenarts of ze de ontlasting konden onderzoeken. Ik bracht er dus een poepie naar toe, dat was te weinig ik moest meer opsparen  ::) oke wil ik wel doen. Ik dacht nog Hedwig had hier echt wel genoeg aan gehad maar de dierenarts/laboratorium werken natuurlijk met grotere monsters.  Na een paar uurtjes sparen ben ik terug gegaan, ik wilde liefst dezelfde dag nog een uitslag en verwachte eigenlijk dat ik met een wormkuurtje moest beginnen. Nou vonden ze de 6 poepjes toch weer wat te weinig. Ik zeg oke kan ik me voorstellen maar een parkietje poept echt geen berg in een paar uurtjes. Dus werd het bakje aangenomen en onderzocht. 2 uurtjes later kon ik bellen: uitslag niets gevonden  :( oke dan maar op kweek zetten misschien? Dat had volgens hun geen zin omdat ik de vogels aangezuurd water gaf er was dan toch geen bacterie meer te vinden (volgens hun). Ik heb Feld nog gebeld wat zij me adviseerde daarna het forum van Anton Beier bezocht en mijn vraag achter gelaten, Bij Feld werd geadviseerd de ontlasting op kweek te zetten, Anton Beier adviseerde om eventueel een uitsrijkje van de kropinhoud te maken om te zoeken naar de megabacterie. Oke dit werd toch een taak voor Hedwig, helaas was ze gisteren niet op de praktijk. Maar vandaag dus wel. Heb net met haar alles besproken, een pakketje met poepjes gaat vandaag dus op de bus naar haar toe voor een kleuruitstrijkje. Ik heb de parkietjes in een andere ruimte staan en loop de hele tijd mijn handen te wassen als een gek omdat ik wil voorkomen dat ik bacterieen mijn huis inneem voor Kaya en de valkjes in huis.  :sorry:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
Re: Het ziekenboegje van Dianne
« Reactie #1 Gepost op: september 20, 2007, 11:46:37 am »
Jeetje Dianne! Dat is inderdaad altijd eng. Kan me je angst om het mee in huis te nemen goed voorstellen, je weet immers ook nog helemaal niet wat het is? Sterkte ermee en ik hoop dat je snel meer zal weten! console

ede

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 20, 2007, 12:15:42 pm »
Wat een onzekerheid!  :(

Sterkte!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #3 Gepost op: september 20, 2007, 12:18:33 pm »
Ah jeetje  :cry:
Kleuren duurt twee dagen he,wat duurt wachten dan lang zeg.
Hopen dat je de uitslag gauw hebt  ;)
Heel veel sterkte en beterschap voor de pietjes  :-*  :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #4 Gepost op: september 20, 2007, 12:41:26 pm »
Ow duurt dat 2 dagen? wat jammer. Heb ik ook niet gevraagd, ik had gehoopt vandaag op de bus morgen onderzoeken, morgenavond de uitslag. Er gaat dus weer een weekendje overheen.

Grecia

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 20, 2007, 13:06:27 pm »
Sterkte en beterschap! Vooral veel geduld de komende dagen.... :-*

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #6 Gepost op: september 20, 2007, 13:30:13 pm »
Ow duurt dat 2 dagen? wat jammer. Heb ik ook niet gevraagd, ik had gehoopt vandaag op de bus morgen onderzoeken, morgenavond de uitslag. Er gaat dus weer een weekendje overheen.

Ik was dinsdag bij de va en vanochtend kon ik bellen dus ik neem aan dat het overal zo gaat ? Hij ging het kleuren.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 20, 2007, 13:59:25 pm »
jeetje Dianne wat vervelend  :cry:
dan nog een weekend ertussen, zal je altijd zien.
handen wassen is idd heel belangrijk, ik heb poeder waarvan je een mespuntje op 1 liter water mengt, dit is ontsmetting, ik doe dat in een plantenspuit en spuit mijn handen ermee in (als ik terug kom van stal en de kippen).
als je wilt kan ik je er wat van opsturen, (vraag ik niks voor, heb je morgen binnen) ik heb genoeg, een heel zakje doe ik een eeuwigheid mee.

miekje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 20, 2007, 14:35:43 pm »
Wat een goed idee Pietepoek!  :thumsup:

Vervelend dat je nu zo lang moet wachten Dianne  :(
Ik kan me voorstellen dat je nu zo voorzichtig mogelijk doet, ik hoop dat het meevalt  :hot:
Wat raar dat ze zoveel poepjes nodig hadden bij die dierenarts, 1 poepje is toch wel genoeg?  ???

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #9 Gepost op: september 20, 2007, 14:39:18 pm »
oesje dianne , wat vervelend zeg
ik hoop dat je snel wat meer weet en niet teveel kietjes zal moeten afgeven, want 2 dagen worden er nu 4
courage hé meidje  :-*

Dorian

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: september 20, 2007, 15:16:45 pm »
jeetje zeg.
vervelend. en zo lang wachten. brrrr.

hoop dat je zo snel mogelijk meer weet en het met de rest goed blijft gaan.

knuffie

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #11 Gepost op: september 20, 2007, 17:05:38 pm »
jeetje Dianne wat vervelend  :cry:
dan nog een weekend ertussen, zal je altijd zien.
handen wassen is idd heel belangrijk, ik heb poeder waarvan je een mespuntje op 1 liter water mengt, dit is ontsmetting, ik doe dat in een plantenspuit en spuit mijn handen ermee in (als ik terug kom van stal en de kippen).
als je wilt kan ik je er wat van opsturen, (vraag ik niks voor, heb je morgen binnen) ik heb genoeg, een heel zakje doe ik een eeuwigheid mee.

Ik heb je een PBtje gestuurd  ;)
Bedankt  :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #12 Gepost op: september 20, 2007, 17:09:24 pm »
Bedankt allemaal  :-*

De ontlasting ziet er vandaag wel beter uit van kleur dan gisteren  ??? ze krijgen hetzelfde als altijd gewoon hun zaadjes hun aangezuurde water... Gek eigenlijk ik zou voor "de grap" nu eens andere verdachte vogeltjes moeten uitvangen en hun ontlasting eens 2 dagen vergelijken. Zou er iets te vinden zijn in de voliere wat niet goed valt in hun maagjes?  :CENS Maar goed ik kan wel gaan denken wat zou het kunnen zijn, daar maak ik me nu alleen maar gek mee. Het pakketje is voor 17 uur op de bus gedaan. Hedwig kan morgen de kleuring maken en dan wachten we "gewoon" tot na het weekend.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: september 20, 2007, 17:53:03 pm »
Ik heb je een PBtje gestuurd  ;)
Bedankt  :-*
heel graag gedaan!
maak jezelf niet gek, wacht de kleuring af tot na het weekend.
ik hoop voor je dat het allemaal helemaal goed komt,
sterkte!  :-*

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #14 Gepost op: september 21, 2007, 17:05:29 pm »
Ik wil je heel veel sterkte wensen!!!  :-*
Hopelijk komt het weer helemaal goed!