Auteur Topic: 10-12 uur slaap nodig!  (gelezen 3200 keer)

ede

• Gast
10-12 uur slaap nodig!
« Gepost op: september 22, 2007, 11:24:57 am »
Nav een vraag op een ander forum, kwam dit weer even naar boven.

Papegaaien hebben 10-12 uur slaap per dag nodig.
Lukt dat bij jou papegaai?

Ik denk dat die 10 uur wel aardig lukt bij Coco en Kaya. 12 uur slaap denk ik niet!  :CENS
Niet 's nachts in ieder geval. Maar ik denk dat ze het overdag wel wat inhalen.
Zelfs als ik thuis ben zitten ze af en toe te slapen.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: 10-12 uur slaap nodig!
« Reactie #1 Gepost op: september 22, 2007, 11:40:16 am »
Bij mij komen ze er 's nachts zeker niet aan,zelfs al sluit ik de voliere en kooi af
blijven ze wakker tot ik naar bed ga en ik kan niet elke dag om 22.00u naar bed  :(
En overdag slapen de kleinere wat gemakkelijker maar Jacky heeft daar moeite mee
die doet hooguit een tukkie van 10 min. met open ogen  :)

giggles

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 22, 2007, 11:40:59 am »
Ik heb gelezen dat ze de 10 a 12 uur slaap die ze nodig hebben echt over de nacht gaat.
Wat ze overdag nog erbij dutten staat hier los van.
In hoeverre dit waar is weet ik niet, maar ik heb het uit een boekje.

Hier slapen ze van half 10 's avonds tot half 7 's ochtends. Dat is dus 9uur slaap en dat zou dus te weinig zijn.
Ik kan ze niet later uit de kooi halen vind ik zelf, omdat ze op deze manier 's ochtends nog even een uurtje uit de kooi kunnen voor we weggaan.
Ik wil ze ook niet eerder weer in de kooi stoppen 's avonds, omdat ze veel te kort uit de kooi zijn geweest in mijn ogen.

Of ze genoeg slaap krijgen weet ik niet, maar ik merk niks aan mijn vogels.
Misschien dat ze 's ochtends nadat ik ze weer in de kooi heb gezet weer verder dutten.  ???

Dorian

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 22, 2007, 13:05:50 pm »
Hier gaan ze om 9 uur naar bed en staan ze rond 7 uur op.
Precies 10 uur slaap dus.

Toch merken wij dat ze als ze een keer 's avonds in de kooi zijn moeten blijven omdat we weg waren rond een uur of 7 (dan gaan ze dus wel al rond een uur of 3 uit de kooi, op zijn laatst) ze de dag erna hyperdepiep zijn. Vooral bij Pink merk je dat.

Ik zal morgen laten weten of het nu ook zo is.
Vanavond vieren we onze verjaardag samen met mijn neef, bij hem thuis. Ze moeten dan dus rond 8 uur hun nestje in.
Morgen zullen we denk ik niet heel vroeg opstaan  :)
Mickey wordt dan wel wakker en gaat zitten pruttelen enzo.
Zal morgen kijken of Pink extra druk is.(kan bijna niet geloof ik)

miekje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 22, 2007, 13:26:38 pm »
Hier gaan de pietjes zo tegen 9 uur de kooi in, en tegen half 10/10 uur doe ik het kleed erover.
Dan slapen ze door tot ongeveer 7 uur doordeweeks, en 8 of 9 uur in het weekend  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: september 22, 2007, 17:50:47 pm »
Hier slapen ze inderdaad bijna 12 uur, zeker in de winter. In de winter begint Sjakko veel eerder te roepen om haar doek over de kooi dan 's zomers. Ze begint om half 8 al. Dan probeer ik het nog wat te rekken, maar ze moet en zal die doek. Dan dek ik Koosje en Yiska ook af en Orrie zit rond die tijd ook al in zijn kooi te doezelen! ;)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 22, 2007, 19:06:20 pm »
Poekie krijgt rond half 9 de doek over de kooi, langer wachten lukt echt niet, dan wil hij echt slapen.
doordeweek gaat om 7.15 de doek eraf en in het weekend rond half 9 de doek eraf.
hetzelfde natuurlijk voor Pietje (al zit die malloot af en toe gewoon door te kletsen onder die doek  :))

ik heb net als giggles gelezen (op internet) dat de overdag tukjes niet meetellen.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 22, 2007, 19:33:11 pm »
ik heb nog een vraagje: ik zie heel af en toe Poekie een beetje liggen op zijn stok, doen gaaien dat wel meer of omdat hij nog erg jong is?

giggles

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 22, 2007, 21:08:50 pm »
Je bedoelt een beetje door zijn pootjes heen gezakt?

Dat doen ze vaak als ze wat jonger zijn en nog niet helemaal stabiel op de stok zitten. Schattig gezicht vin ik dat  :hart:

kokosnoot

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: september 22, 2007, 23:48:51 pm »
Je bedoelt een beetje door zijn pootjes heen gezakt?

Dat doen ze vaak als ze wat jonger zijn en nog niet helemaal stabiel op de stok zitten. Schattig gezicht vin ik dat  :hart:

ja precies, dat bedoel ik, ziet er een beetje onhandig uit  :)
hij zakt wat door zijn pootjes en leunt als t ware op zijn buikje op de stok, dus dat is normaal bij een jong rood staartje?
vorige keer dat hij dat deed vond ik het er zo vermoeiend uitzien dat ik hem uit zijn kooi haalde en hem bij me nam, :-[ samen op de bank liggen, hij kwam heerlijk liggen bij me  :hart:

TWEETY

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: september 23, 2007, 08:30:19 am »
ja precies, dat bedoel ik, ziet er een beetje onhandig uit  :)
hij zakt wat door zijn pootjes en leunt als t ware op zijn buikje op de stok, dus dat is normaal bij een jong rood staartje?
vorige keer dat hij dat deed vond ik het er zo vermoeiend uitzien dat ik hem uit zijn kooi haalde en hem bij me nam, :-[ samen op de bank liggen, hij kwam heerlijk liggen bij me  :hart:
hier herken ik helemaal mezelf toen tweety nog klein was  :hart:
nu gaat de doek er om 10 u over en om 7u er weer af

giggles

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: september 23, 2007, 17:36:18 pm »
...dus dat is normaal bij een jong rood staartje?

De meeste jonge vogels doen dat  ;)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 23, 2007, 18:56:18 pm »
De meeste jonge vogels doen dat  ;)
oke....zucht....gelukkig  :hart:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #13 Gepost op: september 23, 2007, 23:02:44 pm »
lowieke gaat slapen om 21u en staat op om 7.15u
flip en tuur gaan om 21.15/21.30u slapen en staan op 7.15u , dit zijn de dagen die ik ga werken

de dagen die ik thuis ben staan ze pas op tussen 9u en 9.30u , dus slapen ze wa langer

vrouwtje_van_ Jojo

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: oktober 06, 2007, 12:44:11 pm »
Jojo gaat om 19:40 uur de kooi weer in, dan krijgt ze eten daarna is ze rustig en gaat ze slapen ( zonder doek over de kooi )
en als het ligt is dan is ze weer wakker en hoor ik haar fluiten :)