Auteur Topic: Jacky is weer thuis :)  (gelezen 37499 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Jacky is weer thuis :)
« Reactie #315 Gepost op: oktober 08, 2007, 11:49:28 am »
Klopt, beter geen eivoer meer geven en ipv dat een stukje vers gekookt ei af en toe.

:CENS Kan het niet zo zijn dat Jacky zich nu beter voelt door het spoelen? Dan zijn er een hoop gifstoffen uit zijn lichaam gehaald en kan hij weer even vooruit (als het inderdaad zijn nieren zijn) en bouwt hij langzaam weer gifstoffen op zonder medicatie.  :CENS

Hoe dan ook, gelukkig komt ie zachtjes aan weer bij in gewicht. :thumsup:

Dat zou ook goed kunnen, als ik het niet vergeet (staat op m'n lijstje) vraag ik dat vanmiddag  ;)

miekje

• Gast
« Reactie #316 Gepost op: oktober 08, 2007, 13:27:47 pm »
Heel veel succes nog gewenst  :thumsup:
Stukje bij beetje gaat het beter.
10 gram is al best veel hoor  ;)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #317 Gepost op: oktober 08, 2007, 13:36:37 pm »
dat is nog eens geweldig nieuws!  :thumsup:
af en toe wat rust zou hem ook inderdaad goed doen.
en ook nog eens 10 gram aangekomen, top!
sjonge, dat gaat echt de goede kant uit! nu nog de medicijnen!
het is me even ontschoten, maar omdat je je afvraagt waarom het braken zonder medicijnen voor de niertjes is gestopt, is dat via het bloed eruit gekomen dat zijn niertjes het probleem zijn?
ga zo door Jack!  :a036:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #318 Gepost op: oktober 08, 2007, 17:08:03 pm »
Zo ik ben weer terug  :seestars:

Jacky heeft allopurinol gekregen, daarvan moet hij twee keer per dag twee druppels innemen.
Volgende week moet hij weer bloed laten prikken om de waardes in het bloed te laten controleren.

Het is zelfs mogelijk dat door het goed doorspoelen van de niertjes alle schadelijke stoffen uit zijn lichaam
zijn en dat ie zelfs weer helemaal beter is straks, maar ik blijf voorlopig voorzichtig positief.

Af en toe een hapje eten van mijn bord kan ook geen kwaad, hij zou daar zelfs een beetje meer door
kunnen gaan drinken en dat is ook weer goed voor de niertjes.

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #319 Gepost op: oktober 08, 2007, 17:23:07 pm »
Tolt je hoofd ervan Antonia? Veel informatie ineens?

Ik hoop voor jullie dat Jacky helemaal beter wordt. :thumsup:

Slim inderdaad, ons eten is wat zouter, dus gaat Jacky meer drinken.

Succes met alles :-*

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #320 Gepost op: oktober 08, 2007, 18:24:24 pm »
Tolt je hoofd ervan Antonia? Veel informatie ineens?

Ik hoop voor jullie dat Jacky helemaal beter wordt. :thumsup:

Succes met alles :-*

Ik zie nu pas dat mijn vorige vraag over het eventuele dieet bij de webcam staat,maar Bobby ik kan je wel vertellen dat de dierenarts dit NIET zo slim zal vinden,erger nog zelfs ERG DOM.

Allupurinol is in principe tegen jicht,ik vroeg op het andere topic,(dom van mij)of Antonia geen voedings advies had meegekregen ivm de nieren en het nog tot dan toe niet aanwezige medicijn.

Inmiddels lees ik al gahakt ed,en daar moet ik toch wel even de wenkbrauwen bij fronsen bij een nog steeds niet gezond verklaarde vogel,en ik denk zeker te weten IEDERE vogelarts ook, dit wilde ik toch wel even kwijt.

Laat duidelijk zijn dat ik niet aan de goede bedoelingen van Antonia twijfel,maar;:a je gaat natuurlijk niet naar buiten met een vogel die nog niet in orde is,ze zegt zelf nu,hij heeft wel even rust nodig en :b je volgt de restricties van devogelarts op,die hij zal hebben gegeven,met het meenemen van de vogel,en :c warmte en daar bedoel ik niet de warmte mee die Antonia hem geeft,maar de andere warmte.

Gr Kees.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #321 Gepost op: oktober 08, 2007, 18:38:00 pm »
Bij het gehakt moet je denken aan een heel klein stukje, dat voor een aga zelfs
niet groot is en een stukje witlof, ik heb dit wel aan de va gemeld.
Het is ook niet dat ie dat elke dag krijgt, niet eens elke week, maar ik was zo
verrast dat ie wat wilde eten  ;)

• Pas uitgevlogen
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #322 Gepost op: oktober 08, 2007, 18:44:19 pm »
Daar gaat het  nu net om,je hebt mag ik aannemen toch wel adviezen gekregen ,volg die nu gewoon op,dan kan je jezelf later ook geen verwijten maken mocht het onverwachts toch niet goed aflopen.

Maw,ga niet zelf voor dokter spelen,anders had je er ook niet naartoe hoeven gaan,dus alleen geven wat  de arts zegt dat GOED voor hem is op DIT ogenblik en niets anders.Ik ben geen dokter en kom er niet graag of veel,maar ALS ik er kom volg ik wel het advies op,MITS het een goede arts is.

Gr Kees.

Dorian

• Gast
« Reactie #323 Gepost op: oktober 08, 2007, 19:03:04 pm »
Zout zal inderdaad niet goed zijn. Als dat de reden is dat hij meer gaat drinken, heeft hij dat sowieso nodig om het zout er weer uit te krijgen en niet om te herstellen.
Maar goed, dat weet jezelf ook wel en ik begrijp ook goed waarom je wel blij was met dat gehakt.
Even goed zou ik er zeer voorzichtig mee zijn om andere dingen dan het normale voer te geven...
Daarnaast, maar ook ik ben geen arts, weet ik wel dat Ara's in de natuur ook alleseters zijn, wat inhoudt dat ze als ze de kans krijgen ze ook wel eens een stukje vlees eten en dit geen kwaad schijnt te kunnen. Maar of dat in deze situatie geldt, dat weet ik eigenlijk niet.

Ik ben blij dat jullie op de goede weg lijken te zijn.
Het moet wederom een vreselijke situatie zijn waarin je terecht bent gekomen.
En dat je blij bent dat hij uberhaupt iets eet snap ik wel.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #324 Gepost op: oktober 08, 2007, 19:04:51 pm »
is dit dan eigenlijk wel echt zo slim Bobbie? ons eten is wat zouter, maar is zout nu niet erg slecht voor Jacky omdat hij nierpatientje is en zout is toch al slecht voor gaaien?

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #325 Gepost op: oktober 08, 2007, 19:07:13 pm »
Ik begrijp alle reacties heel goed hoor  ;)

De va heeft gezegd dat een klein beetje zou geen kwaad kan.

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #326 Gepost op: oktober 08, 2007, 19:16:08 pm »
kan je zo wel typen of zegt jacky voor welke toetsen je moet gebruiken?  :P   :offtopic:

maar zonder gekheid ik zou zeggen volg je hart met het eten geven en naar de dierenarts  secret

• Pas uitgevlogen
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #327 Gepost op: oktober 08, 2007, 19:22:36 pm »
Dag Antonia,ik begrijp jouw reacties ook wel hoor,maar dat staat er buiten.

Wat ik wel zou weten is dat ik met jouw info over wat die VA gezegd heb en het kleine beetje wat ik er van weet IK niet naar die VA zou gaan als jouw info naar ons toe klopt,wat betreft zijn advies,nog nooit zoiets belachelijks gehoord,(een klein beetje zout kan geen kwaad,als de diagnose nieren is),dit klopt van geen kant.

Als hij dat echt gezegd heeft ga ik denk ook maar m,n naam op zo,n VA bordje  zetten,daar begrijp ik echt niets van.
Maar even voor de duidelijkheid naar jou toe he,ik hoop echt dat Jacky weer ok wordt ,al lijkt het misschien niet zo als je dit zo leest.

Gr Kees.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #328 Gepost op: oktober 08, 2007, 19:28:02 pm »
Natuurlijk geloof ik dat je meent dat je hoopt dat Jacky beter wordt.

De va bedoelde ook niet dat het nu geen kwaad kan, maar over het algemeen.
Daar komt bij dat hij minstens net zo begaand is met onze vogels als wij en niet
te vergeten ..... Jacky is bij hem in de voliere geboren   ;)

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #329 Gepost op: oktober 08, 2007, 20:05:34 pm »
Ik zie nu pas dat mijn vorige vraag over het eventuele dieet bij de webcam staat,maar Bobby ik kan je wel vertellen dat de dierenarts dit NIET zo slim zal vinden,erger nog zelfs ERG DOM.

Allupurinol is in principe tegen jicht,ik vroeg op het andere topic,(dom van mij)of Antonia geen voedings advies had meegekregen ivm de nieren en het nog tot dan toe niet aanwezige medicijn.

Inmiddels lees ik al gahakt ed,en daar moet ik toch wel even de wenkbrauwen bij fronsen bij een nog steeds niet gezond verklaarde vogel,en ik denk zeker te weten IEDERE vogelarts ook, dit wilde ik toch wel even kwijt.

Laat duidelijk zijn dat ik niet aan de goede bedoelingen van Antonia twijfel,maar;:a je gaat natuurlijk niet naar buiten met een vogel die nog niet in orde is,ze zegt zelf nu,hij heeft wel even rust nodig en :b je volgt de restricties van devogelarts op,die hij zal hebben gegeven,met het meenemen van de vogel,en :c warmte en daar bedoel ik niet de warmte mee die Antonia hem geeft,maar de andere warmte.

Gr Kees.

is dit dan eigenlijk wel echt zo slim Bobbie? ons eten is wat zouter, maar is zout nu niet erg slecht voor Jacky omdat hij nierpatientje is en zout is toch al slecht voor gaaien?

Kees en Pietekoek, ik ging er van uit dat de va dit had geadviseerd. Ik ben niet over iets eten vanaf ons bordje begonnen. Zelf was ik er zowiezo nooit opgekomen want mijn vogels krijgen totaal niets vanaf mijn bord. ???
Een va weet veel meer dan wij (lees ik), vandaar. Ik ging er van uit dat er een (medische) logica achter zat.
Mijn vogels eten pellets (HP), af en toe een beetje zaad, fruit etc, om en om calcium en appelazijn in het drinkwater (Afrikaanse vogels), dus denk niet dat mijn vogels zout krijgen hoor, het komt niet in me op. ???

Een knuffel voor Jacky ;)

« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2007, 15:00:07 pm door Bobbie »