Auteur Topic: chika is er!!!!!!!!!!  (gelezen 2254 keer)

..ingrid..

• Gast
chika is er!!!!!!!!!!
« Gepost op: oktober 06, 2007, 20:58:09 pm »
we hebben vanmiddag een vriendje voor ernie gekocht!!!!!!!!!!!!!
Ik zag het beestje zitten en was meteen verkocht, het was een gepkukt kippetje en zat heel zielig.Ik ben naar huis geg\aan en zei tegen mn man dat er echt een schatje zat.Hij zei had m maar meegenomen, nou je snap dat ik direct in de auto zat.Nu zit chika lekker van dr/hem pellets te knabbelen. ze/hij is ongeveer 1 jaar. ze bijt wel maar dat zou ik ook doen als ik net bij nieuwe mensen  kwam en me aanhalen ;) ;) ;)Ik laat chika lekker zitten nu en ga morgen llekker douchen met chika, maar eerst met ernie he :) :)

banjer

• Gast
Re: chika is er!!!!!!!!!!
« Reactie #1 Gepost op: oktober 06, 2007, 21:11:31 pm »
oh dat is leuk super  :a036: :a036: :a036: :a036: :)

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #2 Gepost op: oktober 06, 2007, 21:32:30 pm »
dat vraag toch een fotooke

proficiaat met je nieuwe aanwinst

jaantje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 06, 2007, 21:34:49 pm »
Wat leuk,proficiat :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: oktober 06, 2007, 21:37:32 pm »
Gefeliciteerd!! :-*  Maarre... moest ie niet getest worden (lullig misschien om dat meteen te vragen.. :-[)?

..ingrid..

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: oktober 06, 2007, 22:12:22 pm »
Hij is getest :a036: :a036: :a036:.chika ziet ernu nog niet uit maar dat is uiterlijk ;) ;)Er  zit bijna geen veer meer op.Ben heel benikeuwd hoe het samen met ernie gaat :o ernie zit echt te loeren, maar is wel nieuwsgierig ...... hij loopt nu weg voor chika :CENS

ede

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: oktober 06, 2007, 22:36:26 pm »
Wauwww Gefeliciteerd zeg!  :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: oktober 06, 2007, 22:40:13 pm »
Hij is getest :a036: :a036: :a036:.chika ziet ernu nog niet uit maar dat is uiterlijk ;) ;)Er  zit bijna geen veer meer op.Ben heel benikeuwd hoe het samen met ernie gaat :o ernie zit echt te loeren, maar is wel nieuwsgierig ...... hij loopt nu weg voor chika :CENS

Oh gelukkig!!!! Ben benieuwd hoe het zal verlopen tussen die twee!! ;)

jaantje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: oktober 06, 2007, 22:41:48 pm »
Foto's :a036: :a036:

..ingrid..

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: oktober 07, 2007, 09:23:15 am »
dank jullie wel!!!!!!!!!!!!!  :-* :-*.ik weet dat er iemand van het forum ervaring heeft met kale kippies, (ik weet alleen niet meer wie :-[ :-[)ze is helemaal kaal, ik heb haar genomen omdat niemand anders haar in deze toestand wil hebben.hebbn jllie tips voor mij om het voor haar zo comfortabel mogelijk te maken.Ik ga haar kooi helemaal volhangen met speeltjes, en vaak douchen.Ze heeft nu pellets e dat eet ze heel goed :thumsup: :thumsup:.Maar alle tips zijn welkom

TWEETY

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: oktober 07, 2007, 09:30:42 am »
van harte gefeliciteerd  :-*  wat goed dat je hem "gered " hebt, en uitzonderlijk dat ie al getest is.
Hebben ze dat gewoon gezegt of heb je daar bewijs van ? ik wil niet vervelend doen  :-[ maar is wel heel belangrijk voor ernie.
wat het plukken betreft , misschien als hij zich goed voelt bij jou zal dat over gaan.
anders vraag je maar veel raad hier  ;)

gr sandra

..ingrid..

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: oktober 07, 2007, 09:44:01 am »
ze hebben het gezegd, ik laat haar nu ook niet bij ernie, voor  de zekerheid.Ik laat haar zelf nog wel testen dmv van een veer.Met bloedafname heb ik geen goede ervaring, de vogel van mn  moeder is hierdoor overleden.Alleen het punt is ze heeft nog geen veren ;) ;).I ben me toen aten vertellen dor een da(toen ik ernie liet testen) dat het 99% het overdragen komt door speeksel/lichamelijk kontakt tussen de vogels) en ontlasting.

Dorian

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: oktober 07, 2007, 09:59:51 am »
Allereerst natuurlijk super gefeliciteerd  :-* :-* :-*

Door middel van een veer laten testen is wel veel minder nauwkeurig.
Er is pas een Ara getest door een veer: positief.
Gelukkig heeft die eigenaar toen nog een test laten doen, dmv bloed. En toen werd ie negatief getest...

Als je naar een goeie VA gaat, dan is bloed afnemen een fluitje van een cent. Het stelt echt niets voor hoor.
Maar je moet wel gewoon naar een goeie VA en niet naar een DA...

Ik heb nog een vraagje eigenlijk: is dat plukken een gedragsprobleem of van iets medisch?
Ik bedoel eigenlijk: is dat mediche uitgesloten.
Ik wil je niet aanvallen en bang maken, maar het zijn gewoon dingen die ik me afvraag.

ede

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: oktober 07, 2007, 10:12:47 am »
hebbn jllie tips voor mij om het voor haar zo comfortabel mogelijk te maken.

Ten eerste is goede voeding  belangrijk. Dat kan al een wereld van verschil zijn.
Ik zou zoals Dorian zegt ook eerst de medische problemen uitsluiten.
En uiteraard speeltjes en vermaak en waarschijnlijk ook aandacht. Dat allemaal samen zal een grote verbetering zijn.

Verder moet je gewoon heel veel geduld hebben. Als het goed gaat zal hij nog wel weer een paar keer terug vallen in zijn oude gedrag. Laat daardoor niet de moed zakken. Dat hoort er ook bij.  :(

Succes. Je hebt een moeilijke taak op je genomen maar wel een dankbare!  ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #14 Gepost op: oktober 07, 2007, 10:36:38 am »
héhé ingrid , een nieuw kipje  :thumsup:
chicka zal wel wennen en maatjes worden met ernie
weer een gelukkig gaaitje (zucht)

:thumsup: :thumsup: