Auteur Topic: Rifki,Kartal en Didi  (gelezen 1292 keer)

nermin

• Gast
Rifki,Kartal en Didi
« Gepost op: oktober 07, 2007, 22:09:01 pm »
Leek me wel leuk om jullie kennis te laten maken met mijn schatjes :hart:

Kartal..wordt 6 maanden jong op 13 oktober

Rifki...de acrobaat ruim 3.5 jaar

Didi...1.5 jaar..echt een lieverd.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Rifki,Kartal en Didi
« Reactie #1 Gepost op: oktober 07, 2007, 22:13:33 pm »
mooi mooi
die tweede foto lijkt net onze flipke

mooi mooi  :hart:

giggles

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 07, 2007, 22:13:46 pm »
 :a036: Leuke foto's  :a036:

Worden we hier helemaal vrolijk van (we zitten de smaakpolitie te kijken  :)

ede

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 07, 2007, 22:14:50 pm »
 :hart: :hart:

Mooie gaaien heb je!

banjer

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 07, 2007, 22:20:58 pm »
mooie vogeltjes heb je  :a036: :a036: :a036:

nermin

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: oktober 07, 2007, 22:26:15 pm »
Dank jullie wel! Ik ben ook zo blij met mijn gaaien...Rifki is een pechvogel eerste klas...heeft ook al zo veel dierenartsbezoeken gehad...pffffff . Met Kartal hoop ik dit niet weer mee te maken...heb ook erg getwijfeld of ik voor een tweede gaai zou gaan of niet. Ben nu erg blij dat ik toch voor een tweede ben gegaan...twee is leuker dan 1 voor mij maar ook voor de gaaien. :thumsup:

kokosnoot

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: oktober 07, 2007, 22:39:13 pm »
wat een schatjes  :hart:

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #7 Gepost op: oktober 07, 2007, 22:44:45 pm »
...Rifki is een pechvogel eerste klas...heeft ook al zo veel dierenartsbezoeken gehad...pffffff .

oei oei , vertel je er wat over,misschien kunnen wij er iets van leren

.twee is leuker dan 1 voor mij maar ook voor de gaaien.
en daar ben ik volledig mee akkoord  :thumsup:

nermin

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: oktober 07, 2007, 23:51:04 pm »
oei oei , vertel je er wat over,misschien kunnen wij er iets van leren

Het begon met een blauwe voorhoofdamazone Garip die op 4 januari 2003 is overleden bij een dierenarts waar die onder behandeling was voor een longinfectie..achteraf bleken zijn longen goed maar zijn lever niet goed te zijn. Ik heb deze vogel 9.5 jaar lang mogen verzorgen. De laatste 2 jaar ging het erg slecht en is toen toch wel plotseling overleden door een verkeerde diagnose. Ik kon niet zonder een huisdier...toen, mijn inmiddels ex-man, overgehaald om toch een gaai te kopen.Met heel veel vreugde en de goede hoop Rifki gekocht bij een kweker in de buurt op 5 juni 2004. Het ging goed tot winter 2005, Rifki werd ziek, erg ziek. Hij had maar 50 % overlevingskans...een schimmelinfectie wat zijn lever beschadigd had. De vogelarts gaf mij de keus...in laten slapen of ervoor gaan met de kans dat het dan nog verkeerd zou kunnen aflopen. Heel er veel gehuild :cry: :cry: dit was de tweede keer al..ik kon het niet begrijpen dat dit mij weer moest overkomen. Ik ben ervoor gegaan en heb Rifki gedurende 17 dagen elke dag bij de dierenarts bezocht (uurtje rijden)en hem handmatig gevoerd zodat hij toch in leven zou blijven.Na die 17 dagen mocht ik hem meenemen de leverwaardes waren nog niet helemaal goed maar de dierenarts zag dat het ten goede van Rifki was als die bij mij was. Mijn dierenarts bezoeken waren wel goed voor Rifki zijn gezondheid maar niet voor zijn gedrag...telkens als hij zich op de grond stortte uit angst voor de arts pakte ik hem op om te troosten. Eenmaal thuis zette dit gedrag zich voort. Rifki was al verkeerd gewiekt wat ertoe leidde dat hij wel 6 keer een bloedpen heeft gehad en al 3 keer een stukje van zijn snavel heeft verloren.Wat als gevolg heeft dat wij regelmatig bij de vogelarts zitten met een bloedende Rifki.
In juni dit jaar kreeg hij een wondje op zijn borst. De combinatie van bloedveren en een wondje op het borst van Rifki heeft een kweker waar ik in eerste instantie een grijze had besteld de aanleiding te denken dat Rifki wel eens PBFD zou kunnen hebben. Deze kweker zag af van levering(details zal ik je besparen). Rifki opnieuw laten testen...een k...periode om op de uitslag te wachten ik ging echt door een hel. Uiteindelijk is Rifki negatief getest en ik heb alsnog van een andere kweker die op de hoogte was van alles en waar ik al die tijd al contact mee had mijn lieve Kartal opgehaald. Nu zit Rif weer met het wondje wat dus een ingegroeide veer blijkt te zijn. Het pus en rotzooi is eruit gehaald en is nu goed aan het genezen. Mocht het veertje niet kunnen doorkomen dan moet Rif geopereerd worden...hij zal het wel overleven maar of ik het aankan is een tweede  :(Sinds Kartal er is is Rifki zekerder geworden...in het begin was het alom paniek....maar nu gaat het goed :a036:

Of je er iets van kan leren weer ik niet....maar het is bij mij zeker niet altijd roze geur en maneschijn geweest. Het enige positieve aan dit verhaal is dat ik een band met Rifki heb opgebouwd waarvan ik niet eens durfde te dromen. Hij is echt mijn alles...en ik ben elke dag dankbaar dat ik van hem mag genieten. Hij is echt een fantastisch lieve vogel...en Kartal beschrijf ik als de hoofdprijs uit een loterij...zo lief, aanhankelijk ,speels en o zo mooi :hart:

Dit was hetin het kort ..  :CENS

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #9 Gepost op: oktober 08, 2007, 00:49:35 am »
Leuke gaaitjes  :hart:

Jeffrey

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: oktober 08, 2007, 01:09:37 am »
prachtige gaaien zeg  :hart: wat een verhaal, gelukkig is het goed afgelopen allemaal :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #11 Gepost op: oktober 08, 2007, 12:56:50 pm »
een heel verhaal is dat nermin  :(
ik hoop van harte dat je nog heel lang van je gaaies kan en mag genieten zonder al teveel va-bezoeken
en thx voor het vertellen  :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #12 Gepost op: oktober 08, 2007, 13:13:31 pm »
Wat een prachtige vogels heb je. En bedankt voor je verhaal  ;)
Ergens wel goed van de kweker dat hij niet zomaar aan iedereen levert maar hij had het op een nettere manier kunnen brengen, blijkbaar heeft hij dat niet gedaan omdat je bij hem geen vogel meer hebt gekocht.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: oktober 08, 2007, 13:48:05 pm »
wat een verhaal joh :cry:
wanneer weet je of Rifki geopereerd moet worden ja of nee?
spannend hoor.
ik wens jouw gaaitjes veel gezondheid toe in de toekomst!  :-*

nermin

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: oktober 08, 2007, 14:11:20 pm »
Het wondje is goed aan het helen...het bultje is zogoed als weg. Mocht ik toch gaan twijfelen dan wordt het een dag je naar Hedwig vd Horst die het hele veerzakje eruit gaat halen. Ik laat hem niet opnemen..ik wil in de buurt zijn en blijven mocht die geopereerd worden..ik denk dat ik over twee weken definitief kan beslissen of hij onder het mes gaat. :cry: :cry: Ik heb goede hoop dat het niet nodig is...we zullen zien :CENS