Vandaag de jongen van Pappa- en Mammagaai geringd. Nou twee van de drie dan. Ik vond de kleinste nog te klein en had het idee dat de ring weer van het pootje zou vallen, dus die probeer ik met een dag of 3/4 nog een keer. De grootste had de oogjes al open, dus voor hem of haar was het de hoogste tijd.
Natuurlijk meteen mijn 'aliens' op de foto gezet. Wat zijn ze toch heerlijk lelijk

! Net van die gerimpelde oude mannetjes, zei Frank geloof ik ooit eens. Nou hij heeft gelijk hoor:

De jongste, geboren in de nacht van 26 op 27 septemberr.

Samen met het middelste nestgenootje die op 23 september uit het ei kroop.

En de grootste die in de nacht van 20 op 21 september uit het ei kroop maar overdag op de 20e al van zich had laten horen.
Let eens op het verschil in grootte tussen de eerste en de laatste gaai. Nummer 1 is al bijna twee keer zo groot als nummer 3! Overigens had nummer 3 een best gevuld kropje toen ik ze pakte, dus Mammagaai verzorgt haar kroost goed en nummer 3 komt dus niet snel iets te kort.
Ik was van plan de ringen aan de rechterpootjes te doen, maar bij de grootste lukte dat niet en ik kreeg de ring gelukkig wel nog om het andere pootje, dus die is straks makkelijk te herkennen als de eerstgeborene want bij de ander zit het ringetje wel rechts.