Auteur Topic: Gijs is er  (gelezen 25340 keer)

cosch

• Gast
Re: Gijs is er
« Reactie #375 Gepost op: oktober 05, 2008, 21:21:03 pm »
Ja wel. Als hij bij me zit, zit hij op mijn been, niet op mijn arm idd. Ik kan hem wel met blote hand uit de kooi halen. Als het een tricky situatie is dan doe ik nog steeds wel eens even een mouw ofzo om mn hand.
Hij is voor mij niet te vertrouwen. Hij kan zo zonder duidelijke aanleiding bijten. Aangezien hij erg sterk is in zijn snavel, is het erg pijnlijk als hij die gebruikt. in het toic vertrouwen krijgen in bijtende papegaai staan foto's van zijn beten :S

Dus het gaat wel heel erg goed vergeleken met toen ik em net kreeg, maar lang niet zo goed als met Coco en Gijs.

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #376 Gepost op: oktober 05, 2008, 21:25:46 pm »
Wel goed dat je vol houd dan. Heb je hem al van jongs af aan, of van iemand overgenomen?
Sorry als ik naar de bekende weg vraag maar is voor mijn tijd denk ik.  :-[

cosch

• Gast
« Reactie #377 Gepost op: oktober 05, 2008, 21:33:27 pm »
Ik heb hem op 18 jarige leeftijd gekregen. (nu 3 jaar geleden) Ik weet niets van zijn verleden. Maar ik weet wel dat dat niet leuk moet zijn geweest. Anders kan hij niet zo agressief en geflipt worden.

Hij kan heel lief zijn, maar ook heel agressief. Het is best een hele leuke en dankbare vogel. Alleen niet zo makkelijke.
Maar we redden het samen steeds beter.
Alleen mannen hebben een streepje voor bij hem. Dus dat is soms erg frustrerend.

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #378 Gepost op: oktober 05, 2008, 21:36:43 pm »
Kan het me voorstellen ja, maar zolang het nog voor beide te doen is.
Ik hoor wel vaker dat ze juist mannen of alleen juist vrouwen accepteren, apart wel.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #379 Gepost op: oktober 05, 2008, 21:40:42 pm »
Ik hoor wel vaker dat ze juist mannen of alleen juist vrouwen accepteren, apart wel.

Ik denk dat dat vaak te maken heeft met mogelijk een slechte ervaring met de één of de ander.

arnootje

• Gast
« Reactie #380 Gepost op: oktober 05, 2008, 21:41:46 pm »
Tja hij voelt dat je bang bent. Ik heb wel gemerkt dat je bij hem niet te snel moet doen, alles gewoon rustig. Zodat ie het bij kan houden, snelle acties schrikt ie van en dan wordt ie agressief.
Maar het avontuur Kaya vs Qwiebus zou ik toch nog weleens over willen doen. Je moet ze gewoon goed in de gaten houden vooral ook omdat Qwiebus het niet verwacht zo'n agressieve actie van Kaya.

Maar het kost gewoon tijd en energie, en geen angst.

Daar geloof ik niet zo in, ze voelen voornamelijk hoe je je voelt ook ten opzichte van de gaai. Ik had zelf ook wel zweet in men handen, maar dat was meer omdat Corina me bang had gemaakt, en zei je mag hem pakken maar op eigen risico.  

cosch

• Gast
« Reactie #381 Gepost op: oktober 05, 2008, 21:48:48 pm »
Tja hij voelt dat je bang bent. Ik heb wel gemerkt dat je bij hem niet te snel moet doen, alles gewoon rustig. Zodat ie het bij kan houden, snelle acties schrikt ie van en dan wordt ie agressief.

Jaaaa dat klopt precies!  :thumsup: Goede analyse
Snelle reacties zijn idd bedreigend voor em. Daarom denk ik ook wel eens dat er meer gebeurd moet zijn in het verleden.

Ik had zelf ook wel zweet in men handen, maar dat was meer omdat Corina me bang had gemaakt, en zei je mag hem pakken maar op eigen risico.  

Dat heb ik liever dan dan je straks een wond heb en ervan baalt dat ik je niet gewaarschuwd had.  :)

arnootje

• Gast
« Reactie #382 Gepost op: oktober 05, 2008, 21:54:56 pm »

Dat heb ik liever dan dan je straks een wond heb en ervan baalt dat ik je niet gewaarschuwd had.  :)

Ik ben wel wat gewend.