Wat vreselijk moeilijk

is het toch om een leuke volliere in te richten (met vogels ) bedoel ik dan..
Reden er zijn zo veel soorten (en ik vind ze allmaal even leuk)

nu we al een aantal weken verder zijn, krijg ik steeds beter inzicht welke soorten er allemaal zijn en de karakter beschrijving van enkele soorten.
zoals eerder vermeld had ik al een aantal soorten beschreven die ik dan wilde gaan houden in de volliere, maar daar is een omslag in gekomen.
Ik ben steeds meer gaan ontdekken en de aymara parkieten blijf ik leuk vinden, en de neophema soorten natuurlijk ook.
Ik heb besloten om dan maar te gaan voor de diksnavelparkieten ipv de neophema soorten.
Dus een koppel 1-1 aymara
1-1 catarinha
1-1 citroen parkieten (had ik een paar weken geleden nog noooooit van gehoord

Ook over de vollier heb ik een andere gedachte gekregen ivm onderhoud van de houten volliere en mijn indrukken die ik bij de N.O.P heb opgedaan en waar ik gisteren ben geweest

Mijn nieuwe plannen (heb de tijd dus ideeen komen vanzelf, en ga pas in jan-feb beginen met bouwen) is dat ik in mijn schuur een binnen volliere ga maken met de afmeting van hxbxd 2m x 3.15 x 115 waarbij ik de broedhokken nog in moet verwerken, tevens is er dan de mogelijkheid om via het raampje in de schuur een verbinding (vlucht) naar buiten toe te maken.
deze zal +/- hxbxd 2m x 2.50 x 1m moeten gaan worden.
Een van reden om voor dit ontwerp te kiezen boven een kant en klare volliere zijn de volgende:
- onderhoud (alleen vlucht is in contact met weersinvloeden)
- schoonmaak (binnen is toch net wat leuker om te doen dan buiten - denk aan wintertijd/ slecht weer )
- beinvloeden van hoeveelheid licht is dan mogelijk (lampen, zat te denken aan tl lampen, maar of dat goed is moet ik nog even onderzoeken)
- veel meer oppervlakte voor de vogels

-temperatuur is te beinvloeden dmv kachel.
- zieke vogels die ik dan makelijker apart kan zetten (komt een carataine hok)
- vogels kunnen dan zelf weten of ze naar buiten gaan of binnen blijven.
zo dit zijn mijn nieuwe ideen, heb je ideeen of extra aandachtspunten , graag alles is welkom

tevens nog een oproep, zijn er nog mensen die begin volgend jaar (feb-mrt) nog een koppel niet bloedverwanten een goed huis willen laten bieden m.n de aymara en citroen parkieten zijn welkom:)
mvg
theo