Auteur Topic: Nestjes  (gelezen 13891 keer)

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
Re: Nestjes
« Reactie #15 Gepost op: december 04, 2007, 20:58:07 pm »
prachtig nieuws  :thumsup:

Notjes

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: december 05, 2007, 14:38:52 pm »
manne kunnen toch onnadenkend zijn eh,de ficheri man heeft al een paar keer over het kleintje getrappeld en me vent dacht dat het dood lag toen hij keek  :angry: hij mag alleen kijken als ik kijk teveel stress anders voor de vogels.De beide popjes doen het goed,bij de collis heb ik nog niet gekeken,maar daar hoor ik nog niks dus stoor ik ze liever niet,ze gaan toch niet van hun nest af ook al kom ik met mijn lampje kijken ze blijven mooi zitten,das al goed voor als de jongen groter worden

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17 Gepost op: december 06, 2007, 13:34:25 pm »
Beide ouders gaan niet bepaald zachtzinnig om met de kleintjes, staan en lopen er over heen, zo gaat dat  :)

Notjes

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: december 06, 2007, 13:50:27 pm »
Beide ouders gaan niet bepaald zachtzinnig om met de kleintjes, staan en lopen er over heen, zo gaat dat  :)

ja en het resultaat is er...kippetje is vannacht gestorven,moet het dode beestje meteen verwijderd worden?stomme vraag eh

kokosnoot

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: december 06, 2007, 15:06:38 pm »
oh  :cry:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #20 Gepost op: december 06, 2007, 15:10:03 pm »
Sneu!  :(

Ik kan me niet voorstellen dat het daarvan is, hier werd er ook over elkaar heen gelopen, ook de broers/zussen deden dit bij elkaar zodra ze wat konden waggelen.
Vaak heeft het andere redenen, zoals niet sterk genoeg zijn en zodra de moeder dat merkt, gaat zij het kleintje niet meer voeren.
De natuur is hard, helaas.
En er zijn nog wel andere redenen te bedenken.

Ik weet niet of dat 'moet'  maar ik heb het wel gedaan, omdat ik het niet aan kon zien.

Liz

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: december 06, 2007, 21:05:15 pm »
Hier werd ook over de jongen heen gelopen en soms werden ze hardhandig in een hoek gesmeten enzo. Als ik hier een dood jong heb, gooi ik die meestal de dag erna weg. Eén van mijn popjes neemt er echt afscheid van, daarom dat ik een dood jong een dag laat liggen.
Je kunt natuurlijk ook een dode baby opsturen voor autopsie, dan weet je zeker wat de oorzaak is.
Sterkte.

Notjes

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: december 06, 2007, 21:10:07 pm »
hmja tis al weg,het popje wou het blijkbaar blijven voeren,ze zit helemaal onder het voer voor het jong ze ziet er niet uit.Heb nog eitjes die weldra uit zouden moeten komen is afwachten eh

kokosnoot

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: december 06, 2007, 21:24:52 pm »
hopen dat als de eitjes uitkomen dat het nu beter gaat,
sterkte  :-*

Notjes

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: december 07, 2007, 09:09:07 am »
zou het niet kunnen dat ze te warm hebben gehad?er staat een radiator achter de kamervoiliere waar de nestkasten hangen,niet dat het daar zo warm is maar kan misschien meespelen  :CENS

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #25 Gepost op: december 07, 2007, 10:09:04 am »
Wat is te warm?
Hier was het ook rond de 19/20 graden, je moet wel opletten, want verwarmingslucht is erg droog, is o.a. niet goed voor hun slijmvliezen.
Geef de vogels altijd gelegenheid om te kunnen wassen. ( niet de kleintjes gaan wassen he )

Notjes

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: december 07, 2007, 10:38:28 am »
er hangt een waterbakje aan de radiator en ze hebben allemaal open drinkbakken,zo van die grote plastieken witte,ben afgestapt van die drinkbuisjes want die sneuvelden toch 1voor 1  ::)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #27 Gepost op: december 07, 2007, 10:48:57 am »
Ik ben ook geen fan van die drinkbuisjes voor vogels  :)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #28 Gepost op: december 07, 2007, 23:07:47 pm »
Jammer van dat ene jonkie! Ik hoop dat de rest beter gaat.

Je collies zijn wildkleur x lutino he? Ik neem aaan dat de pop dan lutino is. Klopt dat?
Als ik mij nu goed ingelezen heb, krijg je alleen lutinojonkies als de man (dus de wildkleur) een ino-factor bij zich draagt. (dat kan je van buitenaf niet zien) Draagt de man dat niet bij zich, dan krijg je enkel wildkleur jonkies eruit.
ik zou zelf ook nog wel een lutinootje willen hebben... ::)

Notjes

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: december 09, 2007, 21:45:15 pm »
 :a036: vannacht heb ik het tweede eitje uit zien komen,het lag aan de ingang van de nestblok en moest in mijn badkamer zijn tot ik dat leuke gepiep hoorde,ik heb nog niet durven kijken in de kast zelf  :-[