Auteur Topic: Veranderingen op komst  (gelezen 7835 keer)

Offline Lejah

• Super Parrot
Veranderingen op komst
« Gepost op: oktober 29, 2007, 22:53:35 pm »
Het is moeilijk iets niet te vertellen als je ergens zo vol van bent!
Er zijn hier een paar veranderingen op komst.
De kromsnavelhobby is leuk en smaakt naar meer. Het wordt daardoor wel steeds leuker, maar ook steeds duurder. Daarom zei een bevriend kweekster waarom ik niet een paar broedkoppeltjes nam; voor de lol en ook om event met de jongen wat kosten te kunnen dekken. In eerste instantie ging ik voor 2 koppeltjes aga's zoals ik al eerder verteld heb en dat dat in de praktijk zo moeilijk blijkt te zijn, omdat ik ze getest wil hebben. Daarvan is 1 koppeltje niet gekomen, maar het koppeltje fischeries wel. Dat is 1.
Onze Skye, onze valkparkiet, voelt zich volgens mij niet zo gelukkig hier. Hij moet niets van alle papegaai-achtigen hebben, terwijl Mr Darcy dol op hem is, wat Skye niet vrolijker maakt. Ook is Skye agressief naar ons gaan worden. Eerst dacht ik Skye te gaan herplaatsen, een plekje waar hij gelukkiger zou zijn. Maar dat bleek wel heel moeilijk te zijn. (niet het event vinden van een plekje, maar om Skye te laten gaan) Dus denken we er nu over om een maatje voor Skye aan te schaffen. Dat blijkt na uitvoerig info zoeken het beste te gaan met een jonkie. Maar ivm het event kweken, wil ik graag dat dat maatje een partner wordt. (hopelijk wil Skye dat ook :)) Van Skye gok ik dat het een mannetje is, maar dat weet ik niet zeker. Hij is een lutino en dus kan je het niet zien (waarom heb ik zoveel vogels waaraan je het niet kan zien?) en ook als je naar zijn ouders kijkt kan je er niet achter komen (wildkleur en lutino). Vandaag zijn de veertjes van Skye voor dna-geslachtsonderzoek op de post gegaan. Spannend! Ik ben benieuwd of ik gelijk heb.
En ja, dan ga ik na de uitslag op zoek naar een getest valkjes-popje, liefst gepareld of bont. Ik ben ook heel benieuwd of ik een getest popje kan vinden!
En zo spelen er nog een paar plannetjes in mijn hoofd, voor de korte en lange termijn. Voor de lange termijn zou ik heel graag een koppeltje zwartkopcaiques en een koppeltje meijertjes willen hebben. (en natuurlijk nog mijn edelpopje, maar die zal niet voor de kweek zijn ;))
Plannetjes voor de korte termijn zijn oa 2 roseicollie jonkies in het voorjaar.
Zo speelt er nog iets voor de korte termijn, maar daar kan ik nog niets over zeggen.
Maar duimen jullie voor mij mee?

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Veranderingen op komst
« Reactie #1 Gepost op: oktober 29, 2007, 23:04:20 pm »
ik duim allezins mee voor je

en vraag eens aan marieke/miekje of zij geen maathe heeft voor skye  ;)

ede

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 30, 2007, 06:55:53 am »
Wat leuk!  :thumsup:
Veel plezier met het realiseren van dit alles!

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #3 Gepost op: oktober 30, 2007, 08:22:29 am »
en vraag eens aan marieke/miekje of zij geen maathe heeft voor skye  ;)

Ja, zodra ik het geslacht zeker weet ga ik actief op zoek. Dan kon Miekje ook weleens een pbtje krijgen! ;)  :)

Dorian

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 30, 2007, 08:39:57 am »
OOOOOOOOOOH wat een boel leuke plannetjes.
En dat zijn dan nog alleen de plannetjes die je wel verteld hebt.
Gaaaaaaaaaaaaaf!!!!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #5 Gepost op: oktober 30, 2007, 09:47:44 am »
Heel veel succes met al je plannetjes  :-*

miekje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: oktober 30, 2007, 10:14:47 am »
Wat een hoop leuke veranderingen!  :thumsup:
Spannend!
Maar meestal maak je geen winst op de jonkies hoor  ;)
Het voer vliegt er in de broedmaanden doorheen  :)

Van Skye gok ik dat het een mannetje is, maar dat weet ik niet zeker. Hij is een lutino en dus kan je het niet zien (waarom heb ik zoveel vogels waaraan je het niet kan zien?) en ook als je naar zijn ouders kijkt kan je er niet achter komen (wildkleur en lutino). Vandaag zijn de veertjes van Skye voor dna-geslachtsonderzoek op de post gegaan. Spannend! Ik ben benieuwd of ik gelijk heb.
En ja, dan ga ik na de uitslag op zoek naar een getest valkjes-popje, liefst gepareld of bont. Ik ben ook heel benieuwd of ik een getest popje kan vinden!

Fluit Skye deuntjes? En hoe oud is hij nu?
Als hij wel deuntjes fluit, is het een mannetje.
(ook macho-achtig lopen, vleugels/schouders wijd, met zn snavel op dingen tikken enz)
Ben benieuwd naar de uitslag  :thumsup:

Ja, zodra ik het geslacht zeker weet ga ik actief op zoek. Dan kon Miekje ook weleens een pbtje krijgen! ;)  :)

Kom maar op  :)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: oktober 30, 2007, 13:40:17 pm »
wat leuk! spannend vooruitzicht  :thumsup:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #8 Gepost op: oktober 30, 2007, 17:18:41 pm »
Skye is 1,5 jaar oud. En doordat hij melodietjes fluit (Hedwig's Theme uit Harry Potter; de Vijfde van Beethoven; een verjaardagsliedje) en af en toe mans loopt, denk ik dat hij idd een mannetje is. Tegenindicatie is dat hij regelmatig in een hoekje van zijn kooi een soort nestjes-achtige plek maakt, maar okee dat kan ook bij een man. Maar fluiten komt niet vaak voor bij een pop, maar kan wel. Daarom de test voor de zekerheid. Maar ik denk toch dat hij een man is.
Heb jij nu popjes dan Miekje? Of binnenkort?
(Als ik winst wil, loop ik beter een kranten wijk he? :))

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #9 Gepost op: oktober 30, 2007, 17:28:43 pm »
Ervaringen van het opgroeien is de winst van het leven.

Rob Seyts(30oktober2007 17.28)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #10 Gepost op: oktober 30, 2007, 17:30:59 pm »
Ervaringen van het opgroeien is de winst van het leven.

Rob Seyts(30oktober2007 17.28)

:a036: :thumsup: :a036:

miekje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: oktober 30, 2007, 20:13:31 pm »
Skye is 1,5 jaar oud. En doordat hij melodietjes fluit (Hedwig's Theme uit Harry Potter; de Vijfde van Beethoven; een verjaardagsliedje) en af en toe mans loopt, denk ik dat hij idd een mannetje is. Tegenindicatie is dat hij regelmatig in een hoekje van zijn kooi een soort nestjes-achtige plek maakt, maar okee dat kan ook bij een man. Maar fluiten komt niet vaak voor bij een pop, maar kan wel. Daarom de test voor de zekerheid. Maar ik denk toch dat hij een man is.

Ik zeg voor 100% een man!  :thumsup:

Heb jij nu popjes dan Miekje? Of binnenkort?

Ik heb wel een tam popje, maar die is samen met een mannetje (Jacco (van James)) dus die wil ik liever niet scheiden...
En Loepie, maar die zit in de voliere en is niet tam  :(
Maar in maart, april zijn er weer jongen,
Die kan je vanaf het eitje volgen en kan je je eigen uitkiezen, en wordt die volledig tam!  :thumsup:  ;)

miekje

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: oktober 30, 2007, 20:13:58 pm »

(Als ik winst wil, loop ik beter een kranten wijk he? :))

:)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #13 Gepost op: oktober 31, 2007, 08:10:47 am »
Het plannetje voor op de hele korte termijn is volop in ontwikkeling!
Ik heb sinds gisteren 2 mannen pyrrhura molinea!
De mannen zijn gesext en getest.
Nu ben ik druk bezig daar popjes voor te zoeken en aan te schaffen.
Arno heeft op dit moment een nestje pyrrhura molinea. Hij laat de jonkies sexen en als er een popje tussen zit, dan is die voor mij gereserveerd!
Het andere popje wil ik het liefst onverwant en broedrijp hebben, blijkt dat erg moeilijk te worden en Arno heeft 2 popjes er tussen zitten, dan doe ik dat.
Leuk he?

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #14 Gepost op: oktober 31, 2007, 09:48:09 am »
Heel leuk  :thumsup: