Lieve mensen, ik heb een vraag.
Sinds een aantal maanden heb ik een grijze roodstaart, Coco. Coco is getest op PBFD (twee x, voor de zekerheid) e.d.
Vandaag reageerde hij ineens heel erg gevoelig op zijn ene vleugel, ik mocht er niet aanzitten. Toch goed gekeken en ik zag tot mijn grote schrik dat er een pen voor een groot gedeelte "afgebroken" (?) is. Het ziet er rot uit en het heeft gebloed, er zit opgedroogd bloed aan. Aan zijn andere vleugel lijkt het alsof hij ook op diezelfde pen heeft zitten knagen. Ook daar zat een beetje bloed.
Schrok me natuurlijk wild en vraag me nu af wat het is.
Wat me altijd wel opviel was dat hij tijdens het wassen zn veren een beetje door zn snavel heen haalt om ze te fatsoeneren en dat het uiteinde van de geknipte veren daar erg lelijk van werden. De laatste week is ie ook een beetje chagerijnig geweest, maar of dat er mee te maken heeft weet ik niet.
Morgenochtend wil ik Bastiaansen bellen. Ik hoop dat ze zo snel mogelijk terecht kunnen want ik maak me erg zorgen. Heeft iemand dit weleens meegemaakt en kan me alvast een klein stukje op weg helpen?