Na enkele dagen aarzelen heb ik, op aanraden van verschillende mensen, een nieuw Senegalletje aangeschaft nadat ik afscheid moest nemen van mijn beste vriendje Kyko.
Ze stelt het goed, héél actief en leergierig, zes maanden oud (net iets te oud naar mijn zin maar ze is zo schattig) en zorgt ervoor dat er terug leven in huis is, al zal ze nooit Kyko kunnen 'vervangen'.
Het enige waar ik me wat zorgen over maak is het feit dat ze gedurende die maanden dat ze nog niet bij ons was totaal verkeerde voeding kreeg: rozijnenboterhammen met lekker veel boter, aardappelen, groenten en vlees, .... Zeg maar hetzelfde spul wat je als mens zou eten. Nu lijkt Kiko (tja, toeval maar ze heette zo al toen we haar aanschaften) wel héél gezond alleen baart haar mest me wat zorgen. Die is heel vaak waterig en veel lichter van kleur dan dat van onze vorige vriendje. Kan het zijn door het grote aantal druifjes, appel en sinaasappel die ze binnen werkt? Of is het de omschakeling naar het papegaaivoer en verse groentjes/fruit? Ik weet het eerlijk gezegd niet.... Heeft iemand hier ervaring mee? Pellets wil ze trouwens nog niet. Ik denk dat dat op dit moment net iets teveel van het goede is.
Ik kijk uit naar jullie reacties!