Auteur Topic: nog een "jumper"  (gelezen 2272 keer)

kyra/destiny

• Gast
nog een "jumper"
« Gepost op: november 09, 2007, 17:15:12 pm »
Ik heb daarstraks de schrik van mijn leven gehad  :cry:

Toen ik thuiskwam van winkelen deed ik de deur open en zag meteen het hele tafelkleed onder het bloed, keukenpapier met bloed,.... en een briefje van mijn dochter "ik ben met Gizmo naar de VA"!!!!  :o

Ik snel naar Lies gebeld, bleek ze al op de terugweg te zijn.

Wat was er gebeurd?  Mijnheer was van op zijn hoge staander gesprongen tot op de grond en heeft de punt van zijn snavel er af gebroken.  Veel bloed dus maar de VA heeft zijn snavel "gebrand".  Hij zit nu heel zielig te wezen in zijn kooi.

Lies vertelde dat hij heel erg zielig deed eerst, liet zich zelfs omvallen, wou niet meer op zijn poten staan dus ze was eerst ook wel in paniek, en slimme ik had haar GSM niet bij en was dus onbereikbaar, maar gelukkig heeft ze haar hoofd erbij gehouden en is dus zelf naar de VA gereden.  Al bij al nog goed afgelopen, maar kan er AUB iemand aan al die "springers" duidelijk maken dat het GEVAARLIJK is !!!!!!!

Dorian

• Gast
Re: nog een "jumper"
« Reactie #1 Gepost op: november 09, 2007, 17:22:25 pm »
oooooooooooh....
wat een schrik...  :o

gelukkig is alles nu okay.
Doet hij nu weer gewoon een beetje normaal?

sterkte  :-*

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 09, 2007, 17:26:56 pm »
eerst zat hij nog na te stressen in zijn kooi maar een uurtje geleden zat hij alweer te poetsen

Alleen mag hij vandaag niets meer eten en dat vind ik best zielig want hij is zo gek van zijn zaadjes  :(

CT

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 09, 2007, 17:33:11 pm »
Sterkte Kyra enen tja een avondje vasten, morgen smaken die zaadjes dubbel lekker dan.
mss heeft hij er ook geen behoefte aan nu om te eten.
Dinnie

TWEETY

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 09, 2007, 17:35:22 pm »
ocharme toch  :(
tja dat springen  ::)  we gaan er eens een elastiekje aanhangen, keren ze gelijk terug  :)
gelukkig is gizmo er goed vanaf gekomen  :-*
hij zal morgen wel dubbel eten

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #5 Gepost op: november 09, 2007, 17:53:59 pm »
Als het om geknipte vogels gaat, kan je de eigenaren waarschuwen, knip niet hoeft de vogel niet te springen maar kan hij vliegen  :CENS

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 09, 2007, 17:55:35 pm »
Heb ik ook al lopen over te denken hoor Broto, iets om over na te denken in elk geval, voordelen van wieken, voordelen van vliegen  :CENS  :CENS  :CENS

Niet gemakkelijk!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: november 09, 2007, 18:07:03 pm »
Ach dat is schrikken  :o gelukkig is het met een goed einde!

Over het wieken, hier vallen ze niet te pletter hoor, maar fladderen ze keurig naar beneden  ???

Dorian

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 09, 2007, 18:13:04 pm »
Als het om geknipte vogels gaat, kan je de eigenaren waarschuwen, knip niet hoeft de vogel niet te springen maar kan hij vliegen  :CENS

Ik heb ook al dit soort en veel ergere verhalen gehoord over vogels die vielen nadat ze verkeerd vlogen (ramen, muur verkeerd inschatten) of te hard ergens tegenaan vlogen of lomp waren geland.

Overigens zijn ze hier zo gewiekt dat ze goed genoeg kunnen vliegen om niet te vallen.
Dat dat dan toch gebeurd... soms... dat zou ws ook gebeuren als ze wel echt zouden kunnen vliegen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: november 09, 2007, 18:31:04 pm »
Gevaren met vliegen zijn er net zo veel.. Sjakko fladdert ook keurig naar beneden, maakt een zweefvlucht zeg maar, niets aan de hand! ;) Sterkte hoor Gizmo!!

ede

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 09, 2007, 19:32:54 pm »
Ach arme Gizmo.

Hier heeft Coco ook een keer de punt van de snavel gebroken. Hij is toen wel een tijd heel rustig geweest. Sliep geloof ik 2 dagen voordat hij weer een beetje normaal ging deon. Dus niet schrikken als hij heel rustig is morgen. Hij moet ff bij komen!

Probeer em wel wat te laten eten vanavond!

Knuffel voor Gizmo.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #11 Gepost op: november 09, 2007, 19:56:56 pm »
oesje rita, da's wel een rare thuiskomst ,héhé
gelukkig was lies er snel mee weg, en zoals de anderen zeggen, hij zal vandaag en morgen wel wat rustiger zijn, was hier ook zo

en hem niet zielig vinden hé , als hij honger heeft gaat hij zelf wel eten ,nu doet dat nog even pijn

kokosnoot

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: november 09, 2007, 20:03:00 pm »
oh zal dat schrikken zijn geweest  :o
Poekie fladdert ook naar beneden als ie weer eens een duik neemt, maar je houd je hart vast dan,
sterkte met Gizmo  :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #13 Gepost op: november 09, 2007, 20:11:49 pm »
Poeh dat is schrikken  :o
Sterkte!  :-*

Dorian

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: november 09, 2007, 20:12:59 pm »
eerst zat hij nog na te stressen in zijn kooi maar een uurtje geleden zat hij alweer te poetsen

Alleen mag hij vandaag niets meer eten en dat vind ik best zielig want hij is zo gek van zijn zaadjes  :(

Corina en Viv, hij mag niet eten  :sorry:

Dat lijkt me trouwens nog moeilijker.... Dat hij dan al gevallen is en dat je dan ook nog niet op zijn normale moment eten mag geven wat ie zo lekker vindt  :cry: