nou, ik en mijn vriendin zijn vandaag geweest en het was toch wel een beetje zonde van mijn tijd.
ik vind het leuk om naar vogels te kijken, in alle soorten en maten. maar op deze manier word ik er wel een beetje onpasselijk van.
ik wist wat ik kon verwachten (het woord tentoonstelling werd meerdere malen genoemd op de website) maar dat de verhoudingen zo 'scheef' waren wist ik niet.
er waren wel wat stands die spullen verkochten, maar dat waren vooral spullen voor de kweek. er waren ook stands met buitenvoilieres en kweekhokken, maar ik miste de binnenvolieres en kooien. ik had gehoopt op een groter aanbod aan kooien, omdat ik eigenlijk niet tevreden ben met het huidige aanbod. wellicht zat er iets nieuws bij of kon ik inspiratie opdoen om weer een nieuwe zelf te maken. dit viel eigenlijk vies tegen.
als dierenliefhebber (en vogels in het bijzonder) kan ik me toch geen voorstander noemen van dit soort tentoonstellingen.
ik houd dieren (nu even niet, afgezien van vissen en garnaaltjes) voor mezelf (tuurlijk) maar ook voor de vogel zelf. ik wil die een zo aangenaam mogelijk leven geven.
deze tentoonstellingen zijn puur en alleen voor de mensen. de vogels beleven er absoluut geen enkel plezier van. ik krijg zelfs sterk het gevoel dat het erg stressvol is voor de meeste vogels.
ik schop wellicht tegen de schenen van de kweek/tentoonstelling liefhebber, maar blijkbaar hebben we een inschattingsfout gemaakt bij het lezen van de informatie over 'Vogel 2008'.
heb wel een boel mooie vogels gezien, maar de grasjes.... nee. ik weet dat dit het schoonheidsideaal is en ik weet dat je 'eigen' parkiet altijd voor jou het mooist is, maar ik vind het schoonheidsideaal voor grasparkieten ronduit lelijk. bovendien zaten er zoveel bij met een lelijke staart en een vies achterwerk. het was gewoon sneu in die kleine hokjes. je zou er maar 4 dagen moeten staan!
en dan nog een dingetje: ik wist niet dat dit een hobby was voor uitsluitend 65 plussers (stinkende oude mannetjes vooral

)

(valt vast ook niet goed bij velen

)
maar goed ieder zn ding en dit is dus blijkbaar ook niet ons ding. weten we dat ook weer.