Auteur Topic: mijn grijzje laat zijn vleugel hangen!!!  (gelezen 7709 keer)

biankie

• Gast
mijn grijzje laat zijn vleugel hangen!!!
« Gepost op: november 16, 2007, 19:19:06 pm »
Ik maak me wat zorgen mijn crokie laat zijn rechte vleugel hangen ik zie geen wond of voel niet echt een breuk.
wel is hij/zij erg actief in zijn kooi nu is het mijn vraag hij /zij is net 10 wekken oud wat zal het kunnen zijn? of zal ik er naar moeten laten kijken?ik hoorde dat het ook met de spieren te maken kan hebben is dat zo?groeten  bianca en pootje van crockie

kyra/destiny

• Gast
Re: mijn grijzje laat zijn vleugel hangen!!!
« Reactie #1 Gepost op: november 16, 2007, 19:36:12 pm »
voor zover ik weet zou het normaal zijn dat jonge grijzen hun vleugel(s) al eens laten hangen, ze zouden nog niet zo een blijf weten met die ondingen en niet beseffen dat ze die zelf omhoog moeten houden.
Ik heb zelf een grijze van nu zeven maandjes en heb van de kweker heel veel informatie gehad, dit was één van de dingen die hij me vertelde.
Maar als je er niet gerust in bent zou ik toch even laten nakijken, beter een keertje teveel gaan dan 1 keertje te weinig

groetjes

Rita en Gizmo

biankie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 16, 2007, 19:44:25 pm »
erg lief van jullie voor jullie reactie ik zat zelf al inderdaad te denken om toch maar er ff naaar te laten kijken  BEDANKT.

jip

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 16, 2007, 19:45:24 pm »
gewoon naar va gaan weet je t zeker ;)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 16, 2007, 19:52:47 pm »
allereerst welkom hier :-*
als het zo blijft zou ik zeker een VA laten kijken naar je grijsje.
maar zit jou grijsje met 10 weken nu al in een kooi? ik weet niet beter dan dat ze dat pas na 13-15 weken pas mogen?  :CENS

biankie

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 16, 2007, 19:58:00 pm »
ik kon niet ander om hem/haar in de kooi te doen hij klom steeds uit zijn hoge bak en hogere bak kon ik niet vinden.(kopen)maar hij/zij klimt als de beste hoor!ook erg vlot met alles zo brabelt hij/zij er al vlink op weg al is het nog niet verstaan baar

ede

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 16, 2007, 21:01:04 pm »
Een 10 weken oud grijsje mag al wel op stok hoor!
Hoeft niet meer in een bak te zitten! Hij is nu klaar om te gaan klimmen en ontdekken! ;)

biankie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 17, 2007, 11:06:32 am »
Ik hiel hem ook niet meer in zijn bak hij klom er toch wel uit hoe hoog het ook was.en in zijn kooi is hij al erg druk met klimmen en ondekken.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 17, 2007, 11:10:21 am »
toen Poekie nog in zijn doos zat (later in een grote ton) deed ik er het rooster op van de kooi ;)
wat mij is verteld door verschillende kwekers is dat jonge gaaien niet mogen klimmen zolang ze nog niet zelfstandig eten, dit om te voorkomen dat ze door het klimmen gewicht verliezen.
dit is wat mij is verteld en wat iedereen doet moet hij/zij natuurlijk zelf weten.
ik vertel alleen wat mij is verteld  ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 17, 2007, 16:15:38 pm »
Dan is het zeker slim om erbij te vermelden dat je dat verteld is Pietepoek.
Een grijsje van rond die leeftijd hoort (en dat is mij heel vaak verteld en inmiddels en ook te lezen overal op internet eigenlijk) te kunnen klimmen, vliegpogingen te gaan doen (langzaamaan) en pogingen te doen zelfstandig te worden. En dan gaan ze inderdaad wat afvallen, maar dat is normaal en hartstikke logisch. Doen alle vogels.

Evengoed zou ik wel even je grijsje laten checken door een VA, gewoon voor de zekerheid.
En als je grijsje nog niet getest is op PBFD enzo, kun je dat eventueel ook meteen laten doen.
Heb je alles in 1 keer maar weer gehad.
Ontlastingcheck erbij en klaar is kees... of in dit geval biankie  ;D

kokosnoot

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 18, 2007, 10:36:31 am »
Dan is het zeker slim om erbij te vermelden dat je dat verteld is Pietepoek.

hoezo is het slim om dat erbij te vermelden?

Dorian

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 18, 2007, 10:40:37 am »
Nou... ik denk dat iemand anders dat wat je zegt als waarheid kan aannemen en dan dus in paniek schiet en de vogel in een doos stopt, terwijl dat dus niet hoefde...

Meer om die reden... Mensen die hier net zijn nemen vaak, logisch, elk idee meteen aan als beste idee en handelen daarnaar.

Zo heb ik ook een keer een fout gemaakt wat betreft voeding. Was ook niet handig, want dat had de dood als gevolg kunnen hebben.
Nu is dit natuurlijk veel minder dramatisch dan mijn stomme fout.
En is dat wat jij hier zegt ook niet fout trouwens. Alleen mogen ze wel in een kooi.
Een doos is niet levensbedreigend, maar een kooi is beter.

Ik hoop dat ik zo heb kunnen uitleggen wat ik bedoelde. Het is absoluut geen aanval hoor.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: november 18, 2007, 10:50:00 am »
ik vertel alleen wat mij verteld is door een paar kwekers, mij is verteld dat ze beter (in ieder geval) tot een week of 12 in de doos kunnen blijven omdat ook het evenwicht nog niet optimaal is en lelijk kunnen vallen op bijv. een rooster 9als je bijv. niet thuis bent)
ook zeiden ze dat ze zo jong nog niet veel mogen klimmen.
ik zelf zal dit soort dingen zeker niet beweren omdat ik daar nog te kort ervaring mee heb ;)

hoe is het nu met je grijsje biankie?

biankie

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: november 18, 2007, 19:58:43 pm »
het gaat niet zo best   :cry:ik moet met hem naar de va dan kunnen ze hem goed na kijken.
hij laat zijn vleugel/schouder meer hangen .zodra ik maandag/dinsdag ben geweest meld ik jullie dat hoe het afgeloppen is ik baal hier zo erg van ik vind het een super vogel erg lief en sociaal ook voor mijn man en kids en katten.Ik hoop dat hij geen pijn heeft wat me niet lijkt hij is zo actief en kletsen op zich maar je weet het nooit hij kan het me niet vertellen.ik moet eerst eeven op zoek naar een goed vogelarts ik heb wel een dieren arts maar is niet echt voor papagaaien gespeciliceerd.
weten juliie meschien er een in de buurt van utrecht.? groeten van bianca

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #14 Gepost op: november 18, 2007, 20:21:56 pm »
Op het forum, weet ff niet meer waar  :-[ staat een hele lijst met vogelartsen  ;)

Veel sterkte  :-*