Auteur Topic: Tony vanmiddag weer naar Feld  (gelezen 14230 keer)

Sanco

• Gast
Tony vanmiddag weer naar Feld
« Gepost op: november 20, 2007, 16:34:34 pm »
Ik had al een keertje een topic over 't fladderen en piepen van Tony volgens mij. Negeren hielp toen nog wel, na 10 min gaf ie het op en ging ie lekker spelen. maar nu is ie contant onrustig, rent ie over z'n stokken op de kooi en vliegt wel 5x per avond van z'n kooi af. ik kan er in principe best mee omgaan maar mijn vriend ergert zich dood. tijdens een film kijken constant piepen en fladderen. en hoe hard we ook proberen om het te negeren, hij gaat gewoon door! Ook als ik bijvoorbeeld de kamer uitloop als hij weer begint, dan ga ik op de gang staan wachten tot hij rustig wordt, duurt ook wel een kwartier voor hij ermee is gestopt! En kom ik de kamer weer in, gaat ie na een halve minutt gewoon weer door. Dus ik vraag me af of het wel aandacht vragen is, of dat er misschien wat anders is wat ik niet weet?? Hij heeft altijd eten genoeg, heeft een klimboom op zijn kooi dus genoeg te knagen en te slopen.. Heeft het zin om hiermee naar de VA te gaan? Wie heeft er een goede tip voor me, want mijn vriend trekt dit zo echt niet langer. en ik vind het ook minder leuk zo...  :( :sorry:
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2008, 13:02:53 pm door Sanco »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: fladderen en piepen, 't wordt steeds erger! :-(
« Reactie #1 Gepost op: november 20, 2007, 17:02:41 pm »
O jee, dat klink inderdaad niet prettig... Je weet.. altijd eerst lichamelijke oorzaken uitsluiten, dus ik zou toch een va laten kijken! Mocht er niets zijn, kan je je altijd gaan beizghouden met zijn gedrag en er wat aan doen. ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #2 Gepost op: november 20, 2007, 17:09:44 pm »
Succes ermee  :-*

Ik kan er niks zinnigs over zeggen  :sorry:

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #3 Gepost op: november 20, 2007, 17:12:54 pm »
doet hij dit alleen als hij in de kooi zit of ook op de kooi?

jeannette

Dorian

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 20, 2007, 17:14:07 pm »
Ik denk dat het geen gek idee is om toch voor de zekerheid even langs een VA te gaan.
Precies wat Loes zegt...

Mocht er dan niks aan de hand zijn dan wordt het kwestie van achterhalen waarom hij het doet en het gedrag veranderen...
Negeren als hij het doet en als hij stopt belonen.

Kan me wel voorstellen dat het vreselijk moeilijk is.
Succes  :-*

billy

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 20, 2007, 18:46:48 pm »
Dat onrustige herken ik wel van de amazones, die mochten zodra ik thuis was uit de kooi en dan tot ik te bed ging, maar die gingen ook steeds meer dat gedrag vertonen, waren niet echt meer tevreden leek wel.

Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe regel ingevoerd, als ze rustig zijn mogen ze uit de kooi en op de klimboom, gaan ze klieren of worden ze druk gaan ze er weer in, en dat werkt hier uitstekend  :thumsup:
Ze zijn veel rustiger nu.

Groetjes Els

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #6 Gepost op: november 20, 2007, 20:06:56 pm »
oei colette, da's idd irritant gedrag
mar zoals men voorgangers al zeiden, eerst lichamelijke uitsluiten en dan nog strenger wezen vrees ik

een ander ritme, andere plaats van kooi en/of speelboom , kweenie hé,ik denk ff met je mee

jip

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 20, 2007, 20:13:49 pm »
misschien ook es voorleggen aan die bonnie talsma  ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 20, 2007, 21:01:22 pm »
Het is gewoon een kwestie van stug volhouden.
Desnoods zoals ik ook heb moeten doen bij Mickey, met oordopjes en ondertiteling van tv...

Maar dan moet je wel eerst weten wat het is.
En dat het niet medisch is...

Sanco

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 21, 2007, 01:40:01 am »
doet hij dit alleen als hij in de kooi zit of ook op de kooi?

jeannette

Hij zit eigenlijk nooit in z'n kooi als ik thuis ben. maar als ik de reacties zo lees is dat misschien wel een goeie om mee te beginnen. eerst rustig in zijn kooi (want hij gaat gelijk aan de wandel in z'n kooi tot ie eruit gelaten wordt. hij moet van mij wel eerst netjes zitten op zijn stok en dan haal ik m eruit, dat doet ie wel goed.) en als hij dan gewoon rustig in z'n kooi zit dan eruit halen??

Sanco

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 21, 2007, 01:42:30 am »
Dat onrustige herken ik wel van de amazones, die mochten zodra ik thuis was uit de kooi en dan tot ik te bed ging, maar die gingen ook steeds meer dat gedrag vertonen, waren niet echt meer tevreden leek wel.

Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe regel ingevoerd, als ze rustig zijn mogen ze uit de kooi en op de klimboom, gaan ze klieren of worden ze druk gaan ze er weer in, en dat werkt hier uitstekend  :thumsup:
Ze zijn veel rustiger nu.

Groetjes Els

ja dat lijkt me wel een goeie als ik dit zo lees. ik vind het alleen zo moeilijk want ik lees wel eens dat je de kooi niet als strafplek moet gebruiken want hij zit daar natuurlijk wel een groot gedeelte van de dag. en als ik naar mijn werk ga en ik doe hem in de kooi dan denkt ie misschien dat ie stout is geweest? Ik vind het ook echt moeilijk, je kan een papegaai gewoon niet straffen. dus negeren is dan de beste optie en dat lukt mij wel, maar mijn vriend alleen niet zo. en elke reactie is er 1 natuurlijk..

Sanco

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 21, 2007, 01:44:13 am »
Het is gewoon een kwestie van stug volhouden.
Desnoods zoals ik ook heb moeten doen bij Mickey, met oordopjes en ondertiteling van tv...

Maar dan moet je wel eerst weten wat het is.
En dat het niet medisch is...

Ja ik maak morgen gelijk een afspraak. ik merk ook aan hem dat ie zich veel meer poetst dan normaal, en vaker met z'n veren schudt, misschien heeft ie wel zwaar jeuk ofzo. in iedergeval allemaal bedankt voor de reacties, ik hou jullie op de hoogte!  :-*

Sanco

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: november 21, 2007, 01:46:02 am »
oei colette, da's idd irritant gedrag
mar zoals men voorgangers al zeiden, eerst lichamelijke uitsluiten en dan nog strenger wezen vrees ik

een ander ritme, andere plaats van kooi en/of speelboom , kweenie hé,ik denk ff met je mee

andere plaats van de kooi zat ik ook al aan te denken, alleen hebben we verder geen plek in de woonkamer en dan zou ie in de keuken komen te staan en dat wil ik ook niet. fijn dat je zo meedenkt hoor viv je bent een schat!

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #13 Gepost op: november 21, 2007, 07:02:15 am »
als het lichamelijke is uitgesloten, lijkt me het idd een goed idee om hem wat langer in de kooit te houden. Pika had er in het begin ook een handje van om door de kooi te gaan "wandelen" als ze wist dat ze er uit mocht. Ik heb toen bewust een poos gewacht soms tot wel een uur. Zodra ze rustig zat of ergens mee ging spelen dan wachtte ik nog even ( 5min of langer) en dan deed ik de kooi open.

jeannette

Sanco

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: november 21, 2007, 11:19:44 am »
als het lichamelijke is uitgesloten, lijkt me het idd een goed idee om hem wat langer in de kooit te houden. Pika had er in het begin ook een handje van om door de kooi te gaan "wandelen" als ze wist dat ze er uit mocht. Ik heb toen bewust een poos gewacht soms tot wel een uur. Zodra ze rustig zat of ergens mee ging spelen dan wachtte ik nog even ( 5min of langer) en dan deed ik de kooi open.

jeannette

en dat hielp dan ook dat ze uit de kooi ook rustiger was?